یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی | پرداخت یارانه معیشتی

مژده دولت برای یارانه معیشتی مردم | پرداخت یارانه معیشتی جاماندگان یارانه رئیسی

مژده دولت برای یارانه معیشتی مردم | پرداخت یارانه معیشتی جاماندگان یارانه رئیسی
کدخبر : 556581

با دستور رئیس جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدید نظر در دهک بندی فعلی هستند واریز می‌شود.

یارانه معیشتی این ماه یکی از پر بحث ترین اخبار این روزهاست . رییسی قول داده بود که یارانه معیشتی دی ماه افزایش 3 برابری داشته باشد. در مورد افزایش یارانه معیشتی دی ماه هیچ مسئولی تاکنون واکنشی نشان نداده است .طبق روال عادی یارانه معیشتی دهم هر ماه به مشمولین پرداخت می شود. در ادامه آخرین اخبار از یارانه معیشتی را می خوانیم.

 پرداخت یارانه معیشتی جاماندگان یارانه رئیسی

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد، کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

رئیس جمهور در این جلسه گفت: اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است لذا مبلغ کمک معیشتی ماه اول، به حساب این افراد نیز واریز شود تا به محض تأیید درخواست متقاضیان از سوی دستگاه‌های مسئول، این مبلغ توسط آنها قابل برداشت گردد و در ماه‌های آتی نیز همانند سایر مشمولان، بتوانند مبلغ کمک معیشتی را دریافت نمایند.

رئیسی در این جلسه  تصریح کرد: وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه، این درخواست‌ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام نماید.

واریز مبلغ کمک معیشتی به حساب های مردم پس از پایان گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور آغاز شد.

یارانه معیشتی یک میلیونی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

یارانه یک میلیون تومانی شامل حال همه افرادی که تاکنون یارانه معیشتی دریافت می کردند می شود

واریز یارانه یک میلیونی رئیسی؟

بسیاری از افراد منتظر واریز یارانه یک میلیون تومانی رئیسی هستند

در ماه رمضان مردم سه یارانه دریافت کردند؛ یکی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و دیگری یارانه معیشتی که به روال هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. یارانه دیگری که در ماه رمضان به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی ماه رمضان بود که به حساب ۱۱ میلیون نفر واریز شد.

اما هم سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت کار به تجارت‌نیوز خبر دادند که یارانه مناسبتی جدیدی پرداخت نمی‌شود و واریز یارانه عید فطر و یارانه یک میلیون تومانی رئیسی، شایعه است.

روزهای پایانی آذرماه ۱۴۰۰، معاون اقتصادی رئیس جمهور از پرداخت یارانه جدید در اوایل دی ماه خبر داد؛ محسن رضایی گفت که با این یارانه، مبلغ پرداختی برای خانوارها می‌تواند تا ۸۰۰ هزار تومان برسد. بررسی جزئیات بیشتر از این طرح نشان داد  دولت در نظر دارد  پرداخت برای ۶۰ میلیون دریافت کننده کمک معیشتی را افزایش دهد؛ به‌طوری که برای ۳۰ میلیون نفر ۹۰ هزار تومان و ۳۰ میلیون نفر دیگر تا ۱۲۶ هزار تومان مبلغ اضافه کند. با این حال چندماه گذشت و در حالی با وعده دولت، این انتظار برای یارانه بگیران ایجاد شد که یارانه دریافتی افزایش یابد که این اتفاق نیفتاد.

این در حالی است که پرداخت یارانه جدید نیاز به تامین منابع دارد که دولت اعلام کرده بود آن را با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ایجاد منابع جدید پرداخت خواهد کرد. موضوع  اینجاست که در سال گذشته حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام نشده بود که منبعی ایجاد و از محل آن یارانه جدید پرداخت شود، در بودجه امسال نیز مجوز حذف ارز ترجیحی صادر شده ولی هنوز دولت برنامه خود جهت حذف و نحوه صرف مصارف و سیاست یارانه ای خود را اعلام نکرده است.

از پایان سال گذشته، به مناسبتهایی مانند پیروزی انقلاب، نوروز و ماه مبارک رمضان، سه مرحله یارانه مازاد بر یارانه‌های مرسوم هر ماه، با مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای حدود ۳۲ میلیون نفر از یارانه‌بگیران معیشتی واریز شده است که این احتمال را مطرح کرده که دولت یارانه جدید را به این بخش از یارانه‌بگیران محدود کند.

یارانه معیشتی که دولت در روز دهم اردیبهشت ماه امسال، به حساب بیش از ۶۰ میلیون خانوار یارانه‌بگیر معیشتی واریز خواهد کرد، فاقد یارانه جدید بوده و همان مبلغ قبلی است که برای برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان است، این یارانه از آبان ۱۳۹۸ و از محل مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی جدید در جیب مردم​

به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: سی امین مرحله یارانه معیشتی (اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

«امید حاجتی» افزود: سی امین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

به گفته وی، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

همچنین، دوازدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

گفتنی است همچنان بسیاری از شهروندان نسبت به مبلغ واریزی یارانه‌ها گلایه‌مند هستند.

وعده‌های دولت برای افزایش مبلغ یارانه‌ها نیز راه به جایی نبرد و همچنان مبلغ یارانه‌های نقدی و معیشتی مانند سال‌های گذشته است.

چرا حمایت معیشتی پرداخت می‌شود؟​

رییس جمهور علت آن را حمایت از اقشار مردم به خاطر فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها عنوان کرده و نوبخت علت این پرداخت را بازگرداندن عواید سهمیه بندی بنزین به مردم.

چه کسانی این کمک را می‌گیرند؟

از ۲۵ میلیون خانوار کشور، ۱۸ میلیون خانوار این کمک را می‌گیرند و ۷ میلیون خانوار هم از نظر اقتصادی توانمندترند، نمی‌گیرند. جمع افرادی که این کمک را می‌گیرند ۶۰ میلیون نفرند.

این پرداخت چقدر است؟

به خانوار‌های تک نفره ۵۵، دو نفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲، پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

دوره زمانی پرداخت چگونه است؟

مبلغ حمایت معیشتی هر ماه پرداخت می‌شود. روز پرداخت اعلام نشده، اما به گفته نوبخت، اولین پرداخت تا ۱۰ روز آینده خواهد بود.

آیا ارتباطی به یارانه نقدی دارد؟

خیر، طرح حمایت معیشتی دولت هیچ ارتباطی به یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ندارد و حتی احتمالا به صورت جداگانه پرداخت می‌شود.

این کمک تا چه زمانی پرداخت می‌شود؟

فعلا قرار است هر ماه پرداخت شود، اما اعلام نشده که تا چه زمانی ادامه خواهد یافت

خانواده‌ها در ماه مجموعا چقدر یارانه و کمک معیشتی می‌گیرد؟

همان طور که گفته شد، یارانه و کمک معیشتی مجزاست. اگر خانواده‌ای مشمول هر دو پرداخت باشد، جمع دریافتی آن خانواده در ماه به شرح زیر خواهد بود:

یک نفره: ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان

دونفره: ۱۹۴ هزار تومان

سه نفره: ۲۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان

چهارنفره: ۳۵۴ هزار تومان

پنج نفره: ۵۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان

مژده دولت برای یارانه معیشتی مردم | پرداخت یارانه معیشتی جاماندگان یارانه رئیسی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • اینجانب ازنظر یارانه به اشخاصی داده شده که ۷۰ میلیارد خانه دارد وکرایه می گیرند ومنکه وام گرفته ودر بانک گداشتم وبانکها هم مشخصه بانک مهر اقتصاد بانک ملی وقرض والحسنه اموزش و پرورش نباید یارانه بگیرم اگر این عدل علی اینه من دیگر به هیچ چیز وکس اعتقاد ندارم۰

    ه