یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

فوری | افزایش یارانه نقدی در تیر ماه ۱۴۰۱ قطعی شد

فوری | افزایش یارانه نقدی در تیر ماه 1401 قطعی شد
کدخبر : 558952

در حالی بیش از یک ماه از پرداخت متفاوت یارانه‌ها پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و گرانی کالاها می‌گذرد که هنوز تکلیف برنامه دولت برای ادامه پرداخت یارانه‌ها و نیز کالابرگ مشخص نشده است.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد. شب گذشته رئیسی با افزایش ده برابری یارانه نقدی این رکورد را شکست.

افزایش یارانه نقدی در تیر ماه ۱۴۰۱ قطعی شد

تا پیش از این برنامه این بود که تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود و در عین حال، یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی در این یارانه ادغام شده بود.

حال با توجه به ورود به ماه جدید، در حال حاضر این سوال مطرح است که واریز یارانه‌ها در تیر ماه هم اتفاق خواهد افتاد؟ مردم هنوز نمی‌دانند قرار است یارانه تیر همچون یارانه اردیبهشت و خرداد نقدی به حساب آنها واریز شود یا این یارانه به صورت کالابرگ در اختیارشان قرار می‌گیرد؟

در همین رابطه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در تازه‌ترین اظهارنظر در این باره گفته است: قانونگذار روش کالابرگ را برای پرداخت یارانه‌ها به مردم پیش‌بینی کرده است.

بهادری تصریح کرده؛ دولت تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم برای اختصاص کالابرگ الکترونیکی را به شیوه‌ای که بدون افزایش پرداخت از جیب مردم، یارانه به شیوه کالابرگی یعنی از طریق عابربانک‌ها در اختیارشان قرار بگیرد، فراهم کند ولی طبیعتا تا فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم همین شیوه کنونی پرداخت نقدی یارانه‌ها استمرار خواهد داشت.

در این میان، وزیر اقتصاد نیز چندی پیش در این باره گفته بود: ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی دو ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

وزیر کشور هم تاکید کرده بود: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه دارد.

یارانه نقدی

 

شوک به یارانه نقدی بگیران

ادعای تغییر یارانه نقدی درست بود یا غلط؟ 

پس از حذف ارز ترجیحی، دولت میزان پرداخت یارانه‌ها را تغییر داد. اما حالا برخی از رسانه‌ها ادعای تغییر دوباره و افزایش میزان یارانه‌ها را مطرح کرده اند. این خبر در حالی است که هنوز دولت هیچ تغییری در این رابطه نداشته و بعید به نظر می‌رسد که تصمیمی هم برای افزایش یارانه‌های نقدی داشته است.

تغییرات یارانه نقدی از چه زمان اعمال خواهد شد؟ 

«احسان خاندوزی» روز سه شنبه اظهار داشت: در خصوص زمان تغییر یارانه ها و افزایش میزان پرداخت یارانه‌ها، هیچ تاریخ دقیقی تعیین نشده است. وی همچنین در خصوص افزایش قیمت بنزین، تاکید کرد: تاکنون تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است. روز گذشته در برخی اخبار ادعا شد که قرار بوده از آذرماه میزان مبلغ پرداختی یارانه به مردم به دو برابر افزایش پیدا کند که به دلیل برخی مشکلات برای صدور کارت اعتباری انجام آن به دی ماه موکول شده است.

دولت می‌گوید در حال آماده کردن زیرساخت‌ها برای پرداخت کالابرگ به جای یارانه نقدی است. برخی از یارانه‌بگیران نسبت به این موضوع انتقاد دارند و می‌گویند از یارانه برای هزینه‌های جاری زندگی از جمله اجاره‌خانه استفاده می‌کنند.

دولت می‌گوید به دنبال زیرساخت‌های اجرای طرح کالابرگ است. اما برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند کالابرگ نمی‌خواهند.

اوایل خرداد محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: « اجرای طرح کالابرگ در دست دستگاه‌های دیگر است و دارند کار می‌کنند. اجازه دهید که زمان ندهم، اما واقعا فشار ما این است که در حداقل زمان ممکن این موضوع اجرایی شود.»

وزیر اقتصاد هم در روزهای اخیر گفت: «دولت برای پرداخت یارانه کالایی منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است.»

احسان خاندوزی گفت: «تا زمانی که گزارش نهایی دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، دولت تصمیم جدیدی در مورد یارانه‌ها اتخاذ نمی‌کند.» 

اما برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند یارانه نقدی آخرین امید آنها برای پرداخت برخی از هزینه‌های جاری از جمله اجاره خانه است.

افزایش اجاره‌بهای مسکن از جمله مواردی است که بسیاری از مردم در جای جای کشور به آن انتقاد دارند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را نسبت به این موضوع می‌خوانید.

با یارانه اجاره‌خانه می‌دهیم

«یارانه نقدی خیلی بهتره واقعا. ما با این مبلغ قسط میدیم. یه آب باریکی هست و اجاره خونه هم میشه پرداخت کرد.»

«بازنشسته هستم. مستاجر. یارانه‌ام قطع کردن و جز دهک ده منو حساب کردن. در صورتیکه دوستم وضع بسیار خوبی دارد، چند تا آپارتمان دارد به اون یارانه داده‌اند. این بی‌عدالتی چه معنی دارد؟ بعدش دولت مرتب می‌گوید رسیدگی می‌شود کی رسیدگی می‌شود؟ ما از فقر گرسنگی به ستوه آمده‌ایم. تقاضای رسیدگی عاجل دارم.»

«من یک بازنشسته هستم. یارانه‌ام رو قطع کردند. چرا اعتراض کردم پس کی جواب میدهین.»

«چه کسی به فکر مرد متاهل دارای ۲ یا ۳ فرزند بدون بیمه و حقوق است؟ خداوکیلی دولت نمیگه این آدم ازکجا بیاره بخوره؟»

گلایه‌ها از کالابرگ ادامه دارد

از آن زمان که دولت خبر داد که برنامه کالابرگ را در دستور کار خود دارد، بسیاری از یارانه‌بگیران به آن انتقاد کردند. البته برخی هم گفتند یارانه به همان ۴۵ هزار تومان برگردد اما قیمت‌ها نیز به آن زمان برگردد.

«پول نقد بدید کالابرگ به درد ما نمی‌خوره.»

«ما قشر کارگر ضعیف با یارانه نقدی میتونیم یه دردی از دردهامون کم کنیم. ولی باکالابرگ نمیتونیم هیچ کاری انجام بدیم. از شما دست‌اندرکاران تقاضا دارم همون یارانه نقدی رو به مابدن. ما کالابرگ نمی‌خواهیم.»

«پول نقدی بهتر از‌ کالابرگ است. لطفا پول واریز کنید.»

«دولت یارانه نقدی بدهد بهتر است چون شاید طرف واقعا گیر باشد. بنابرین پول را خرج کارش می‌کند.»

«نقدی پرداخت کنید بیشتر به درد مردم میخوره. چرا به خواسته مردم احترام نمی‌گذارید؟»

حذف یارانه و جایگزینی کالابرگ

از ماه سوم به‌جای یارانه، کوپن می‌آید

علی ملکی، دستیار وزیر اقتصاد:

به دولت تکلیف شده، باید به‌جای یارانه نقدی از ماه سوم به مردم کالابرگ بدهند، این روش مشکلات زیادی به‌همراه خواهد داشت.

مردم با یارانه‌ای که دولت به آن‌ها می‌دهد باید تنها بتوانند کالاهایی را خریداری کنند که بر اثر حذف ارز ترجیحی گران شده‌اند.

تامین کالاهای ارزان برای خرید با کالابرگ در شهرها و روستاهای دورافتاده بسیار سخت و پیچیده است.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی:

از ماه آینده کالابرگ الکترونیک در کل کشور به مرحله اجرایی می‌شود.

زیرساخت‌های اجرای این طرح، دستگاه‌های پوزی است که بر پایه سیستم اندورید کار می‌کنند که در واحدهای نانوایی زنجان در حال نصب است و به مرور در کل کشور این زیرساخت ایجاد می‌شود.

با کالابرگ افراد تنها می‌تواند کالاهای اساسی (نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن) را خریداری کند که یارانه آنها اصلاح شده است.

یارانه نقدیآن‌گونه‌که سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داده است، مرحله دیگری از یارانه جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومانی را به حساب خانوارهایی که اعتراض کرده بودند، واریز کرده ولی تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها، مسدود و غیرقابل برداشت خواهد بود.

جریان واریزِ مرحله دیگر از یارانه جدید، از این قرار است که در ماه گذشته، دولت روال پرداخت یارانه نقدی را در قالب طرح اصلاح نظام یارانه‌ای تغییر داد و در ساعت ۲۴ روز نوزدهم اردیبهشت‌ماه، مبلغی در قالب یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار ۷۲ میلیون نفر واریز کرد. این یارانه برای مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خردادماه بود و برای ۹ دهک پرداخت شد. هر نفر در سه دهک اول ۴۰۰ هزار و شش دهک دوم ۳۰۰ هزار تومان برای هر مرحله دریافت کرد. در این حالت از جمعیت ۷۸ میلیون نفری که تا اردیبهشت امسال یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کردند حدود شش میلیون نفر در قالب دهک دهم، حذف شدند. این غربالگری را وزارت رفاه انجام داده بود.

اما به دنبال آن اعتراض زیادی از سوی کسانی که یارانه آن‌ها قطع شده بود، مطرح شد. این افراد می‌توانستند در سامانه‌ای که تعیین شد، درخواست بازبینی را ثبت کنند. طولی نکشید که رئیس‌جمهور دستور رسیدگی فوری به این اعتراض‌ها را صادر کرد و مقرر شد که یارانه اردیبهشت یا همان یارانه مرحله ۱۳۵، به حساب خانوارهایی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند، واریز ولی «غیرقابل برداشت» باشد تا مورد بررسی قرار گیرد. از این جهت در ۲۷ اردیبهشت‌ماه اولین مرحله واریز برای کسانی که اعتراض کرده بودند، انجام شد.

اکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که برای تعداد دیگری از کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت کرده ولی در یارانه جدید به عنوان دهک پردرآمد کنار گذاشته شده بودند و اعتراض آن‌ها ثبت شده نیز واریز یارانه اردیبهشت را انجام داده است و مانند قبلی‌ها قابل برداشت نخواهد بود تا وضعیتشان رسیدگی شود و اگر مشمول دریافت یارانه باشند، امکان برداشت خواهند داشت.

یارانه نقدیاما به دنبال آن اعتراض زیادی از سوی کسانی که یارانه آن‌ها قطع شده بود، مطرح شد. این افراد می‌توانستند در سامانه‌ای که تعیین شد، درخواست بازبینی را ثبت کنند. طولی نکشید که رئیس‌جمهور دستور رسیدگی فوری به این اعتراض‌ها را صادر کرد و مقرر شد که یارانه اردیبهشت یا همان یارانه مرحله ۱۳۵، به حساب خانوارهایی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند، واریز ولی «غیرقابل برداشت» باشد تا مورد بررسی قرار گیرد. از این جهت در ۲۷ اردیبهشت‌ماه اولین مرحله واریز برای کسانی که اعتراض کرده بودند، انجام شد.

اکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که برای تعداد دیگری از کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت کرده ولی در یارانه جدید به عنوان دهک پردرآمد کنار گذاشته شده بودند و اعتراض آن‌ها ثبت شده نیز واریز یارانه اردیبهشت را انجام داده است و مانند قبلی‌ها قابل برداشت نخواهد بود تا وضعیتشان رسیدگی شود و اگر مشمول دریافت یارانه باشند، امکان برداشت خواهند داشت.

یارانه نقدی پرداخت نشدن یارانه جدید را چطوری پیگیری کنیم؟

یارانه نقدی جدید در بامداد روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، طی یک مرحله به‌حساب سرپرستان خانوار کل کشور واریز شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد بعضی افراد که قبلا مشمول دریافت یارانه بودند، این دفعه پیامک واریز نگرفتند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌همین دلیل سامانه پیگیری مشکلات احتمالی در توزیع عادلانه یارانه‌ها را معرفی کرده است. آن‌دسته از سرپرستان خانوار که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند. مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی هم گفته کسانی که یارانه جدید را دریافت نکرده‌اند و فکر می‌کنند مستحق هستند، می‌توانند اعتراض خود را در «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» وزارت تعاون ثبت کنند. کسانی که به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند هم می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند. شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در نظر گرفته شده است. احتمال دارد واریزی بعضی بانک‌های بزرگ که سرشان شلوغ‌تر است، با تاخیر انجام شود. مسدود بودن کارت بانکی خود خانوار‌ها می‌تواند یکی از دلایل دریافت نکردن رقم واریزی یارانه جدید باشد.

یارانه جدید در شرایطی پرداخت شده که مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها وعده داده در روز‌های آینده اعلام می‌شود کسانی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده یا از قلم افتاده بودند، به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند.

فوری | افزایش یارانه نقدی در تیر ماه ۱۴۰۱ قطعی شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • ناشناس

    اگه کالا برگ به گونه ای باشه که هروقت خواستیم و از هر جا خواستیم بتونیم خرید کنیم کار خوبیست وکر نه باعث شلوغی و دو دستگی اجبار در خرید برندی خاص توهین به مردم محسوب میشه.

  • ناشناس

    یارانه خردادماه من واریزنشدبه حسابم من جزومستمری بگیران کمیته امدادهم هستم

    .

  • جانباز جنگ

    تمام این مطالب که نوشتین مردم خبر دارند و در وقت مقرر دولت یارانه به حساب مردم واریز خواهد کرد لطفاً شما که از هیچی خبر ندارید آتش بیار معرکه نشوید و هر روز این همه آسمون ریسمون بهم نبافید. باید وزارت اطلاعات اول شما و این دفتر و دستگاه را جمع کند که هر روز موج منفی در جامعه پراکنده نکنید

  • نقی

    پرداخت یارانه یعنی ترویج مفتخوری و زندگی انگلی ،این فرهنگ آخوند است ،

  • فرزاد حبیبی

    سلام همه مردم یک صدا یارانه نقدی، می‌خواهیم چرا؟ چون از روز نخست این یارانه‌ها به نام یارانه های نقدی انرژی آب و برق و گاز و بنزین بوده و به نام مردم سند خورده پس باید نقدی داده شود، وگر نه دزدی از جیب مردم به نام یارانه کالا برگ، مردم فقط و فقط یارانه نقدی حق و حقوق مردم نقدی پرداخت بشود

  • ناشناس

    اقای ریئسی خواهش مردم اینه کالا برگ بیحیال شو با این مبلع خانوادهای فقیر میتونن این مبلع بزنن ب یه دردی از درداشون

  • ناشناس

    پول نقد برن خیلی بهتر از کالا برگه باهمون پول نقد ما خرید میکنیم قسط میدیم

  • مجید

    با این یارانه ها تا مدتی دوام میارید تا ده سال دیگه همینه مبلغ یارانه ولی تورم ساعتی میره بالا

  • ناشناس

    تورابخدا یارانه نقدی بدهید بهتر از کالابرگ وکوپن هست یارانه‌ها نقدی بری مردم خیلی خوب است کلا برگ به درد کسانی که هیچ گونه حقوقی ندارن بهتر میتوانهرچه دوست دارن بخرن یا کرایه خونه ها شون را پرداخت کنن

  • ناشناس

    فقط نقدی پرداخت کنید نگذارین بازدلال بازی شروع بشه

  • دریابان

    سلام آقای رئیسی اگه خودت میدونی کالابرگ سلاه مردم انجام بده
    ولی به این فکر کن که مردم هم به اندازه خرج خودشون هم سهم دارن که چیکار کن پس من از شما خواهشمندم در نظر که برای کالا برگ برای مردم هستید تجدید نظر بفرماید.مردم گرفتار هستن خواهش میکنم مردم را درک کنید ..

  • ناشناس

    باسلام ،فکر کنم میخوان ایجاد اشتغال بشه کوپن فروشی ،یا روغن طرف بگیره ببره بیرون بفروشه

  • ناشناس

    من یارانه نمی گیرم چه کارکنم راه حیست یارانه چرایارانه هرنفر توکارت خودش واریز کنن

  • ناشناس

    اولا که متن خبر با سر برگ خبر زمین تا آسمان فرق داشت ،دوما خبر دارم کسی که ماهی بالای ۶۰ ملیون حقوق میگیره وشرکت نفتی یارانه با نرخ جدید را میگیره ولی کسی که حقوق ۷ملیونی داره یارانه نداره ،اینم شد عدالت ویا رسیدگی

  • ناشناس

    رئیسی بیخوددست وپانزن بی فایده ست پولهاروهم بیخودهدرنده بایدبرویدبه زودی چون دیگه نمیشه شماهادره نریده نذاشتین جنایتی نیست که نکرده باشین ظلم بیدادمیکنه نابرابری بی عدالتی دادگاههاشده بیدادگاه فقرفساداداری ودولتی رانت خواری درسطح کلان دزدی وچپاول اموال مردم فحشاتوخیابونهابیدادمیکنه دیگه نان هم ازسرسفره مردم برداشتیدواقعاچکارداریدمیکنیدمثل گرگ دارین مردم رامیدرین بچه هاشونومیکشیدبعدباکمال وقاحت وخونسردی به مادرش میگیدیه اتفاق بوده ،حالاصبرکنیداون اتفاق قشنگی که مردم دوست دارن تمام زندگیشون روبدن تاباچشم خودشون ببینن داره میوفته اماده پرداخت هزینه هم هستن پیشاپیش خیلیهاپرداخت کردن پوستتون رومردم زنده زنده میکنن یکیتون زنده نمیتونیدفرارکنیداگه بریدهم برتون میگردونن

  • ناشناس

    چقدمطلب سرگرمی نوشتین آخرش چی

    • ناشناس

      اونها که بزرگ از تو بودند و آرزوی رفتن این نظام رو داشتن امثال رئیس جمهورهای آمریکا سالهاست استخوان های اونها پوسیده شده تو وامثال تو که دیگه چیزی نیست، فکر کن مگه فقط الان گرونی تو ایران هست برو فلاکن و بدبختی و فقر رو تو همون آمریکا ببین بعد حرف مفت بزن

  • ب غ

    میخاستم بگم آنان که کالابرگ رابه دولت تکلیف کردند آیا به خودشون هم تکلیف کرده اند که بجای حقوقهای کلان نقدی خودکالابرگ بگیرند؟ اگه به خودشون تکلیف کنندبخدا مجلس رابهم میزنند؟درفیلم مختار به کیان هم تکلیف شد ازاسبها پیاده شود وقتی این تکلیف اشتباه است چه باید کرد آیا مردم وخولسته آنها برای شمااهمیت ندارد بخدا اهمیت ندارد حذف ارزترجیحی برای حذف رانت وسواستفاده ازیارانه ها بود که مستقیم بدون واسطه ودلال بدست مردم برسه ودوماه بانقدی میسرشد اگه کالابرگ بدید دولت هم به ملت کلک زده تا پول‌های یارانه مردم رابه بودجه خودش اضافه کند البته برخی قانونگذار ها هم وقتی به ملت پول بدند شکم درد می‌گیرند هزار بهانه تراشی می‌کنند تا نقدی ندند نمونه اش زمان احمدی‌نژاد که‌ میخاست نفری۲۵۰ بده نمایندگان مجلس گفتند ارثیه پدرته بده اگه ماگذاشتیم بده ودرنهایت مثل امروز به دولت تکلیف نکرده وتصویب نکردند حتی گفتند عوض اینکه ماهی تودهن ملت بذاری ماهیگیری یادبده خوب یعنی کارکنند من قالیباف خانگی ام درآمدوحقوقی ندارم الان هم اربابان کارنمیدند که فرش فروش نمیره بیکارم وتوکارتم پول نیست نان بخریم نان راچون کارتی کردید عضو هیچ نهاد حمایتی هم نیستم شماها ملت راباخودتان مقایسه میکنید که اگه یارانه نقدی نباشد عین خیالتان نیست چون حقوق یکماه خودتان برابراست با۵با۱۰سال کارمن؟حتما میگید عرضه داشتی کاربهتری داشتی باید بگم تبعیض بوده وهست سال۷۲دیپلم دارم هرکجا امتحان دادم سرورقه امتحان باید نوع درجه راعلامت میزدی منم عادی میزدم حالاشماها چه میفهمید قشر ضعیف را که به پول احتیاج دارند نه به مرغ وخروس وقتی توان نداری یک کیلو میوه برای بچه‌ ات هرروز بخری شماها چه میفهمید مگه میشه بجای اینها هرماه مرغ به بچه داد مگه میشه بجای قبوض انشعابات که گران هم کردند مرغ وخروس داد مگه میشه خرجی دانشجو وشهریه اش مرغ وخروس داد مگه میشه بچه ای که گریه می‌کند پول بده بابچه ها بستنی بخرم بهش مرغ وخروس داد الان یک چیپس نمیشه خرید ...مگه میشه مریض سرطانی جراحی شده ونیازبه جراحی کبددارد هرهفته ازدردبه بیمارستان میریم مورفین تزریق می‌کنند بجای پول مرغ وخروس داد پول عمل جراحی هم که نداریم آیا قانونگذاری که بدولت تکلیف کرده کالابرگ بدهد اینها رامیفهمد؟یا با جیب خودش مقایسه می‌کند که هرماه حقوقهای خوبی بهش واریز می‌شود وازلحاظ نقدی مشکلی ندارد.اگه اجباری به گردن ملت میذارید لاقل به کسانیکه بهشون ۴۰۰دادید به اینها کالابرگ ندید چون یا آنها ازنهادهای حمایتی یا خیرین یا هیئت های مذهبی هرماه به رایگان کالا برگ دریافت می‌کنند فقط نیازمندپول نقد هستند وبه بقیه کالابرگ بدید چون حرف حرف شماست به حرف ملت اهمیت نمی‌دید وکالابرگ برای نفع خود به گردن ملت خواهید گذاشت ثروتمندان هم مثل شما اصرار به کالابرگ دارند تا امثال من رنگ پول رانبینند به آنها کالابرگ بدید بخدا اونوقت هم اعتراض می‌کنند بهشون نقدی بدید

  • سبحان

    سلام، این آقای رئیسی هم دهن مردم را سرویس کرد، با شعار مهار گرانی آمد، ولی از روزی که آمده همه کالاها و خدمات 3 تا 4 برابر رشد قیمت داشته، این دولت ها دیگه نمی توانند برای مردم کاری کنند، چون دیگه کلاه شان پشم نداره، و هیچکس از این دولت ها فرمانبرداری نمی کند، اینها مترسک سر جالیز هم نیستند، فعلا جماعت هزار فامیل مثل مار چمبره زدند روی ثروت کشور، مردم را هم با سلام فرمانده و اقتدار سرگرم کرده اند و خودشان مثل زالو منابع کشور را می خورند،

  • ناشناس

    ما کالا برک نمی‌خواهیم چون خیلی ها زندگیشان با یارانه میچرخانند

  • فریده

    سلام آقا روغن و چیزایه کوپنی رو میبرم بازار آزاد میفروشن پول نقد بهتره

  • مجید

    بیزحمت اول چاهو بکنید
    بعد منارا بدوزدید

  • ناشناس

    سلام درپرداخت یارانه ها بازنگری و عدالت اجتماعی صورت پذیرد .یاتشکر.

  • ب

    سلام لطفا درمورد یارانه قشر بازنشسته هم رسیدگی گردد دربازبینی هم اقدام شده است باتشکر.

  • علی علیمحمدی

    با این تورم افسار گسیخته من بازنشسته را در دهک دهم قرار دادن تعداد اعضای خانواده چهار نفر است ولی داماد دارم سه تا نوه گل دارم وقتی می شدیم سر سفره یازده نفریم با این وضعیت یارانه مرا قطع کردن الان دوماه اعتراض کردیم هی امروز و فردا می کنند

  • ناشناس

    تو را به خدا تو را به امام زمان یارانه رو نقدی بدهید

  • محمدی

    بابا این حرفها ب درد مردم نمیخوره ،،بپرسید چه وقتی قابل برداشت هست ،چققققققد خبر فیک میزارید اخه،،کلا یک ماه ریختن برای معترضان اونم مسدوده،،،،کاری کردن عین گداها راه افتادیم دنبال پول یارانه ،،،
    دریغ است ایران که ویران شود،،،،خوراک پلنگان وشیران شود،،،

  • ناشناس

    بخدامن یکی دیگه ازاین کارای شماخسته شدم روزی هزاربارمرگمومیخام ازخداباباجان این همه شماها زدی گرگی میکنین ممنون هستش؟خب بزاریم دوقرون دست ملت باشه اونم حق خودشون هست مسخره کردین مردم روکالابرگ دیگه بازچه سیقه ی هست دیگه اینکاراتون روهمشوپیش هدایای جواب بدین که یک ملتواواره کردین هیف اون جوونایکه رفتن جنگیدن برای این مملکت

  • ناشناس

    دراستان سیستان وبلوچستان ما روستائیان که ۳۰۰ کیلومترازمرکز بخش فاصله داریم ودر روستا یک مرغ بدون وزن کردن ۲۵۹هزارتومانه ویک کیک درشهر۲هزارتومنه ولی در روستا۶هزارتومانه و بنزین در شهر لیتری ازاد۳هزار ولی بدلیل فاصله تا شهر هرلیتربنزین در روستا۱۵ هزارتومنه وای بحالی که درشهر بشود ۵هزار اونوقت در روستا میشود۳۰هزار،یارانه نقدی بهتره تورو خدا یارانه نقدی بدهید من۶فرزند دارم بیکارم تحت حمایت کمیته امام وبهزیستی هم نیستم اخه از کجا نان به بچهام بدم در شهرنانوای هست ولی در روستا باید آرد بخری وخانم در تنور سنتی پخت کنه هرکیسه ارددر روستا۲۰۰هزارتومنه تورو خدا ما کالا برگ نمیخایم نقدی بدین تا بزنیم ب یکی از دردهای زندگی

  • با۶فرزند و بیکار مرغ بهم نمیرسه توروخدا یارانه نقدی بدهید تا لاقل نان بخریم در روستا نانوای نیست ما روستاییان بدبخت هستیم ومحرم از یک کیک برای بچه که در شهر ۳هزارتومنه در روستا۶هزاره وهیچ نظارتی نیست جاده خاکی وصعب العبور کدام بازرس میاد یک ارد روباید۲۰۰هزارتومان بخریم تورو خدا یارانه نقدی بدهیدما محروم از بنزین ونان وهمه چی،چون شهرستان ما ۲۵۰ کیلومترفاصله داره و فقط یک پمپ بنزین که درماه یک بار انهم با کارت سوخت خودت جایگاه دارمیگه کارت سوخت نداریم،من ماشین وموتور ندارم ولی کرایه شده۱۳۰هزارتومان تا شهر اخه ماچطوری زندگی کنیم بیکار با۶تا بچه وتحت پوشش هیچ نهادی نیستم بخداهمین یارانه نقدی آرد میشه تا خانم باتنور سنتی که باچوب روشن میکنه نان بپزد،خواهش میکنم ما کالابرگ نمیخاهیم ودر روستا ما امکانپذیر اگر هم باشد همه با رانت ودوباره دوکان دار میدزده چون مامجبور ب خریدنان ومرغ گیرمان نمیاد ما ۸نفریم بیکار کارگری روزی ۵۰هزار اونهم بخدا درماه شاید ۵روز باشد ودیگه نباشدچون همه فقیر هستندومنتظریارانه نقدی،ومنو زدن جز دهک هفتم این انصاف نیست بخدا