قیمت موبایل | وضعیت قیمت موبایل | قیمت موبایل های مختلف | قیمت موبایل در بازار | قیمت موبایل انواع مویابل

قیمت موبایل | قیمت موبایل ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ | رکود در بازار موبایل

قیمت موبایل | قیمت موبایل 12 تیرماه 1401 | رکود در بازار موبایل
کدخبر : 559688

قیمت موبایل های شیائومی، آیفون و سامسونگ امروز یکشنبه، 12 تیرماه 1401 اعلام شد.

به گزارش شماواقتصاد؛ قیمت موبایل امروز ۱۲ تیرماه اعلام شد. قیمت موبایل روز به روز در نوسان است. قیمت موبایل وابسته به قیمت دلار است. قیمت موبایل هرروز اعلام می شود. قیمت موبایل امروز به علاوه جدول را در ادامه مطلب ببینید.

در جدول‌های زیر، قیمت موبایل در بازار امروز ۱۲ تیر (در مورد تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند)، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است.

البته قیمت موبایل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.قیمت‌ها از سایت زومیت هستند.

قیمت موبایل های اپل

شرکت اپل همواره تمرکز خود را بر عرضه مدل‌های محدود، اما باکیفیت گذاشته و این روند تا کنون جواب داده است. اپل شرکتی نیست که در طول سال ۱۰ مدل یا بیشتر وارد بازار کند، هدف این شرکت بازار میان‌رده نیز نیست و تنها به دنبال عرضه و فروش مدل‌های بالارده و پرچمدار است که در این راه بسیار موفق هم بوده. در حال حاضر از محبوب‌ترین مدل‌های این شرکت می‌توان به آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ Pro اشاره کرد که در ادامه هم قیمت آن‌ها آورده شده است.

گوشی موبایل «iPhone ۱۲ Pro MAX» پرچم‌دار جدید شرکت اپل است که با چند ویژگی جدید و دوربین چهارگانه روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون ۱۲ Pro MAX به پنل Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند. آیفون جدید می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۴ متری آب دوام بیاورد. قابلیت اتصال به شبکه­‌های ۴G و ۵G و قاب شیشه‎‌ای که برای رفع مشکل آنتن‌‌دهی و ایجاد امکان شارژ بی‌‌سیم باتری ایجاد شده، از دیگر ویژگی‌های این محصول است. این مدل گوشی با سه حافظه ۵۱۲، ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‎‌شود.در ادامه آخرین فهرست قیمت گوشی‌های اپل در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت موبایل

قیمت موبایل های شیائومی

شیائومی در چند سال اخیر با بازاریابی صحیح و ارائه محصولات باکیفیت و بسیار ارزان توانست به یکی از قطب‌های اصلی تلفن‌ همراه در جهان تبدیل شود. این شرکت همواره از فناوری‌های نوین در محصولات خود استفاده می‌کند که به فروش مدل‌های آن کمک فراوانی می‌کند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 9T دو سیم‌ کارته با ظرفیت 128 گیگابایت از سری گوشی‌های باکیفیت این برند است که به فناوری 5G مجهز شده است. این محصول دارای دوربین سه‌گانه با کیفیت‌های 48، 2 و 2 مگاپیکسل در پشت گوشی است. در ادامه آخرین فهرست قیمت گوشی‌های شیائومی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت موبایل

قیمت موبایل های سامسونگ

در حال حاضر مهم‌ترین مدل سامسونگ در بازار جهان سری پرچمدار گلکسی نوت 20 اولترا محسوب می‌شود. اما جدیدترین مدل‌های سامسونگ دو نسخه ارزان پرچمدار گلکسی A71  و گلکسی A52 هستند که قیمت مناسبی دارند. اما یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ مدل گلکسی A51 است این گوشی نسخه به روز شده میان‌رده محبوب A50 به حساب می‌آید که دوربین بهبودیافته و حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر آن به‌ همراه اندروید ۱۰ موجب شده بسیار مورد توجه و استقبال خریداران و مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

همچنین دوربین پشتی سه‌گانه گلکسی A50 در مدل A51 جای خود را به دوربین چهارگانه داده و این افزایش تعداد دوربین‌ها، افزایش وضوح تصویربرداری را نیز به همراه داشته است. اگر قصد خرید گوشی‌های پرچمدار را نداشته باشید، این محصول که در دسته میان‌رده سامسونگ قرار می‌گیرد گزینه مناسب و جذابی برای خرید خواهد بود. در فهرست زیر قیمت گوشی A51 سامسونگ نیز موجود است.

تاکنون گوشی‌های زیادی از سری A تولید شده است، اکنون  این شرکت مدل دیگری را هم معرفی کرده است.  این مدل از گوشی‌های سامسونگ، گوشی a32 نام دارد که در تاریخ 22 ژانویه 2021 رونمایی شده است.

در ادامه آخرین فهرست قیمت گوشی‌های سامسونگ در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت موبایل

بازار موبایل در رکود است

به نقل از همشهری‌آنلاین، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به تأثیر مستقیم قیمت ارز بر بازار افزود: با اینکه بخش عمده بازار که شامل گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار است با ارز نیمایی وارد می‌شود، اما توان خرید بیشتر متقاضیان، اجازه همراهی با بازار را نمی‌دهد و مردم جز در شرایط اجبار، خرید نمی‌کنند.

با این حال، ابراهیم درستی آینده بازار را روشن پیش‌بینی کرد. او ابراز امیدواری کرد که با گشایش در مذاکرات و از بین رفتن تحریم‌های اقتصادی، وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود و رکود کنونی در بازار موبایل نیز از بین برود.

به‌گفته وی عمده فروش بازار هم‌اکنون متعلق به گوشی‌های زیر سقف ۸ تا ۹ میلیون تومان است. با این حال گردش مالی گوشی‌های پرچمدار و بالای ۲۰ میلیون تومان از تمامی برندها با اینکه سهم ۲۵ درصدی از فروش دارند. با کل گردش مالی گوشی‌های اقتصادی برابری ‌می‌کند.

اردیبهشت ماه، توقف ثبت سفارش گوشی‌های برند آیفون، قیمت این نوع گوشی را در بازار با شوک مواجه کرد. این مسئله، قیمت دیگر برندها را نیز تحت‌تأثیر قرار داد. صعود قیمت آخرین مدل‌های آیفون به بالای ۶۰ میلیون تومان گرچه بیش از دو سه هفته دوام نداشت، اما قیمت‌ها هرگز به آنچه پیش از شوک بود، برنگشت.

قیمت موبایل

یکی از فروشندگان موبایل و تبلت با اشاره به تبعات این شوک گفت: بعد از افزایش قیمت آیفون ناشی از محدودیت واردات، قیمت گوشی‌های سامسونگ هم با رشد قیمت دلار بالا رفت. اما در یک ماه اخیر به ‌دلیل نبود تقاضا قیمت‌ها تا حدودی کاهش یافت.

غنی‌زاده با اشاره به رکود بازار افزود: با وجود کاهش قیمت همچنان متقاضی و خریدار در بازار زیاد نیست. جز مدل‌های پایین سامسونگ که مشتریان خودش را دارد. دیگر گوشی‌ها بازار چندان خوبی ندارند.

وی رنج قیمت گوشی‌های پرفروش را بین ۴ تا ۸ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: گوشی‌های بالای این رنج قیمت از تمامی برندها فروش خوبی ندارند.

غنی‌زاده بازار گوشی‌های برند آیفون را به‌طور خاص بسیار ضعیف توصیف کرد. او افزود: بعد از شوک قیمتی اردیبهشت ماه، قیمت گوشی‌های آیفون ۱۵میلیون تومان بالا رفت. درحالی‌که میزان کاهش قیمت آن تنها ۳ تا نهایتا ۵ میلیون تومان بوده است. به همین دلیل افراد بسیار کمی می‌توانند این گوشی را به‌ویژه در مدل‌های به‌روز تهیه کنند.

وی قیمت گوشی‌های آیفون را به مرور در حال کاهش دانست و افزود: افت قیمت دلار در روزهای اخیر به این کاهش کمک کرده. اما این ریزش قیمت هم در نهایت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان است و نه بیشتر.

قیمت موبایل

منبع: تجارت نیوز/باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: