زلزله | زلزله هرمزگان

فوری | زلزله وحشتناک در هرمزگان | جزئیات و آمار فوتی های زلزله هرمزگان

فوری | زلزله وحشتناک در هرمزگان | جزئیات و آمار  فوتی های زلزله هرمزگان
کدخبر : 561483

دو زلزله 5.7 و 5.8 ریشتری هرمزگان را لرزاند.

دو زلزله ای به بزرگی ۵.۸ و ۵.۷  ریشتری در عمق ۱۰ کیومتری زمین هرمزگان را لرزاند. بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور در ساعت ۲۱:۰۵ امروز زلزله به شدت ۴.۳ ریشتر لنگرود و قزوین را لرزاند. مختصات این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۶.۷۸ درجه عرض شمالی و ۵۵.۳ درجه طول شرقی ثبت شده است. این زلزله در ۲۲ کیلومتری هرمزگان و در طول جغرافیایی ۵۰.۲۶ و عرض جغرافیایی ۳۷.۳۸ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

جزئیات و آمار  فوتی های زلزله هرمزگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: تیم‌های ارزیاب این جمعیت پس از وقوع زمین لرزه‌های پنج و هفت دهم ریشتری و پنج و هشت دهم ریشتری امشب د منطقه بندر خمیر، درحال بررسی منطقه وقوع زمین لرزه ها هستند.

مختار سلحشور افزود: براساس داده‌های اولیه این زمین‌لرزه ها در بندر کنگ و بندرلنگه موجب خسارت نشده‌اند اما تا زمان تکمیل بررسی ها نمی‌توان این را به صورت صددرصد تایید کرد.

وی ادامه داد: کانون زمین لرزه حوالی شهرستان های بندرخمیر و بندر لنگه بوده و ۶ تیم ارزیاب مسوول بررسی و ارزیابی هستند.

زلزله

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۰ و ۳۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه شامگاه (شنبه اول مرداد ۱۴۰۱) خلیج فارس - جزیره قشم و حوالی بندر خمیر و کنگ - در استان هرمزگان را لرزاند.

دقایقی بعد هم زمین لرزه‌ای با شدت پنج و هشت دهم ریشتر (ساعت ۲۰ و ۳۹ دقیقه و ۶ ثانیه در همین منطقه به وقوع پیوست.

شایان ذکر است، بامداد شنبه ۱۱ تیرماه ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶٫۱ و ۶٫۳ در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.

این زمین لرزه ها هفت کشته و یکصد و ۱۱ مصدوم برجای گذاشت

خبر در حال تکمیل است..

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: