سیل | وقوع سیل | سیل استهبان

سیل استهبان هنوز قربانی می گیرد | قربانیان سیل استهبان به ۲۰ نفر افزایش یافت | اسامی جان باختگان سیل استهبان

سیل استهبان هنوز قربانی می گیرد | قربانیان سیل استهبان به 20 نفر افزایش یافت | اسامی جان باختگان سیل استهبان
کدخبر : 561503

طبق آخرین گزارشها، حادثه سیل استهبان استان فارس تاکنون 20 نفر قربانی داشته است.

سیل استان فارس حادثه ای غم‌انگیز است. سیل استهبان چند نفر قربانی داشته است؟ حادثه سیل استهبان خسارات زیادی را به بار آورده است. تاکنون بیش از ۲۰ نفر در حادثه سیل استان فارس جان خود را از دست داده است. 

 بر اثر وقوع حادثه سیل در شهرستان استهبان استان فارس تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند که تا این لحظه پیکر ۲۰ تن از آنان به پزشکی قانونی تحویل شده است.

پزشکی قانونی استان فارس اسامی ۲۰ قربانی حادثه روز گذشته سیل استهبان را اعلام کرد.

به نقل از ایرنا، بر اثر وقوع حادثه سیل در شهرستان استهبان استان فارس که عصر روز گذشته -جمعه ۳۱ تیر ماه- اتفاق افتاد، متاسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند که تا این لحظه پیکر ۲۰ تن از آنان به پزشکی قانونی تحویل شده است.

سیل مرگبار استهبان فارس

بر اساس این گزارش کار شناسایی و تعیین هویت اجساد توسط پزشکی قانونی شهرستان استهبان و همراهی تیم‌های بحران اعزامی از مرکز استان به این شهرستان انجام و پیکرها پس از شناسایی به خانواده‌ها تحویل داده شدند.

اسامی درگذشتگان به شرح زیر است:

۱- سعید نسیمی فرزند داوود

۲- طناز صادقی فرزند ذبیح الله

۳- طاها صادقی فرزند ذبیح الله

۴- محمد صالح ملک حسینی فرزند نادر

۵- ماه نسا آرامش پور فرزند حمزه

۶- معصومه زرین قلم فرزند علی مدد

۷- مریم ملک حسینی فرزند علی

۸- محمد طاهر ملک حسینی زاده فرزند صابر

۹- منظر ملک حسینی فرزند عیدی محمد

۱۰- امیر عباس شکوهی فرزند علی

۱۱- محمد جواد دوست دار فرزند خداداد

۱۲- رقیه ملک حسینی فرزند برجعلی

۱۳- صدیقه ملک حسینی فرزند برجعلی

۱۴- سکینه احکامی فرزند غلامرضا

۱۵- گل آفتاب زرین قلم فرزند علی مدد

۱۶- علی اصغر مهربان پور فرزند محمدرضا

۱۷- رقیه ملک حسینی فرزند خداقلی

۱۸- محمدرضا مهربان پور فرزند ابراهیم

۱۹- فهیمه بهرامیان فرزند بهیار

۲۰- بنفشه بقری فرزند مراد

ببینید | لحظه وقوع سیل مرگبار استهبان فارس | آخرین جزئیات از سیل مرگبار استهبان فارس

لحظه وقوع سیل مرگبار استهبان فارس


مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در حادثه سیلاب در رودخانه رودبال استهبان تاکنون ۱۱ نفر جان باختند و ۱۳ نفر مفقود شدند.

خلیل عبداللهی گفت: عصر جمعه ۳۱ تیر بارش باران شدید در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، وقوع سیل از سد رودبال را به دنبال داشت.

خلیل عبداللهی اظهار کرد: عصر امروز بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: این سیل از نی‌ریز به سمت استهبان جاری شد و پنج نفر که به عنوان گردشگر در محل وقوع سیل حضور داشتند، جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند.

عبداللهی افزود: عده‌ای نیز دچار آبگرفتگی و چندین خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: نیروهای امدادی هنوز هم در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

حسین درویشی در این باره گفت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت هایی به بار آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند.

درویشی بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است و  تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش صد درصدی در آمدند.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این باره گفت: بر اثر بارش باران فصلی در ارتفاعات رودخانه پهنابه به سمت تفرجگاه سلطان شهباز استهبان متاسفانه تا این لحظه شش نفر، جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر مصدوم شده اند.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: حوالی عصر جمعه بر اثر بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نیریز و استهبان تعداد شش نفر از مسافران و شهروندان جان خود را از دست داده اند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی کار امداد رسانی و خدمات رسانی در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: