پیش بینی بورس | پیش بینی بورس امروز | پیش بینی بورس هرروز

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ | افزایش گردش نقدینگی در بورس

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس 11 مردادماه 1401 | افزایش گردش نقدینگی در بورس
کدخبر : 562307

پیش بینی بورس امروز سه شنبه، 11 مردادماه 1401 منتشر شد.

پیش بینی بورس امروز سه شنبه، 11 مردادماه 1401 منتشر شد. پیش بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

بورس دیروز افت بیشتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در روز سه‌شنبه، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

بورس دیروز افت ۰٫۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی شود.

پیش بینی بورس

نرخ ریپو (توافق بازخرید) در عملیات بازار باز امروز به ۲۰ درصد کاهش یافت.(بانک‌مرکزی)

کارشناسان و تحلیلگران عقیده دارند که این کاهش نرخ ریپو به نفع بازار سرمایه است و می‌توان انتظار رشد بورس را در بلند مدت داشت.

روند سقوط قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد در هفته گذشته نیز ادامه داشته است. قیمت شمش و اسلب صادراتی ایران هم‌اکنون به پایین‌ترین میزان در یک سال و هشت ماه گذشته رسیده است.(عصرفولاد)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که کاهش قیمت شمش و اسلب می‌تواند در میان‌مدت تاثیر منفی روی بازار سرمایه داشته باشد.

افزایش گردش نقدینگی در بورس

بورس کالا در نامه‌ای به شرکت‌های کارگزاری، شرایط خرید شمش فولادی شامل بلوم و بیلت و همینطور گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی را ابلاغ کرد.(کالاخبر)

این تغییر شرایط خرید شمش فولادی، می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

براساس اطلاعیه عرضه‌های منتشر شده در سایت بورس انرژی ایران، در دو هفته پیش رو شاهد عرضه‌های جدید با حجم‌های بالا از سوی شرکت ملی نفت ایران هستیم. به طوری‌که در روز دهم مردادماه، ۲۴۰ هزار بشکه «نفت سفید» و ۳۰ هزار تن «نفتای سبک»، در روز دوازدهم مردادماه ۷۰ هزار تن «نفت کوره» و در روز ۱۹ مردادماه ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ بشکه «گازوئیل» در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران از سوی شرکت ملی نفت ایران به صورت دریایی(فوب خلیج فارس) عرضه می‌شود.(بورس انرژی)

کارشناسان عقیده دارند که افزایش حجم عرضه‌ها، تاثیر مثبتی در گردش نقدینگی بازار سرمایه و اقتصاد کشور خواهد داشت.

پیش بینی بورس

شفافیت در بورس و اقتصاد کشور

محسن خدابخش، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران بیان کرد: برخی از بنگاه‌ها به دلیل اعمال نظام قیمت‌گذاری دستوری با زیان مواجه شده‌اند. این در حالی است که در قوانین بالادست به صراحت آمده که اگر شرکتی در قبال قیمت‌گذاری دستوری با زیان مواجه شد، باید آن زیان جبران شود.(کالاخبر)

عدم قیمت‌گذاری دستوری به نفع اقتصاد کشور است و گردش نقدینگی در اقتصاد را نیز افزایش می‌دهد.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در توئیتی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: ما ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به منظور هموار ساختن مسیر برای جمع‌بندی سریع مذاکرات وین، که با هدف اصلاح یک شرایط پیچیده خسارت‌بار ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، آغاز شده، به طرف‌های مقابل ارائه دادیم. ما به صورت نزدیک با شرکای برجامی خود به ویژه هماهنگ‌کننده به منظور ارائه فرصتی دیگر به آمریکا برای نشان دادن حسن نیت و مسئولیت‌پذیری خود کار می‌کنیم.(توییتر)

پیش بینی بورس

توافق در مذاکرات می‌تواند بورس را در بلند مدت صعودی کند.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: