قیمت نفت | وضعیت قیمت نفت | قیمت نفت امروز

قیمت نفت | قیمت نفت ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت نفت برنت چقدر شد؟

قیمت نفت | قیمت نفت 11 مردادماه 1401 | قیمت نفت برنت چقدر شد؟
کدخبر : 562314

قیمت نفت امروز سه شنبه، 11 مردادماه 1401 اعلام شد. قیمت نفت برنت امروز چند شد؟

قیمت نفت در بازار جهانی افزایش داشته است. قیمت نفت هرروز منتشر می شود. قیمت نفت نوسان دارد. قیمت نفت امروز سه شنبه 11 مردادماه 1401 اعلام شد.

نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تقاضای جهانی نفت به‌دنبال اطلاعات ضعیف تولید کارخانه‌ای در بسیاری از کشورها قیمت نفت را پایین آورده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۵ سنت معادل ۰٫۷۵ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۲۸ سنت رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۱ سنت معادل ۰٫۶۵ درصد کاهش ۹۳ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت | قیمت نفت 31 تیرماه 1401 | قیمت نفت بالا رفت

نفت خام برنت در روز گذشته به ۹۹ دلار و ۹ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از پانزدهم ژوییه را نشان می‌داد. نفت آمریکا هم تا ۹۲ دلار و ۴۲ سنت پایین آمد که ضعیف‌ترین عملکرد آن از چهاردهم ژوییه بود.

نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کمبود جهانی عرصه نفت و ترس از رکود احتمالی اقتصاد دنیا قیمت نفت را بی‌ثبات کرده‌است.

ترس از رکود اقتصاد پس‌از گزارشاتی مبنی‌بر کند شدن رشد تولید کارخانه‌ای در آمریکا، اروپا و آسیا در ماه جاری میلادی شدت گرفت. کاهش تقاضای جهانی و محدودیت‌های کرونایی در چین تولید را پایین آورده‌است.

این کاهش قیمت در شرایطی صورت‌گرفته که شرکت‌کنندگان بازار منتظر نتیجه اجلاس اوپک و متحدانش در سوم ماه اوت برای تصمیم‌گیری در مورد سطح تولید در ماه سپتامبر هستند.

برخی عقیده دارند عربستان اوپک پلاس را مجبور به افزایش تولید خواهد کرد.

طبق گفته برخی منابع اوپک پلاس، این ائتلاف یک افزایش نسبی تولید برای ماه سپتامبر خواهد داشت. اما برخی عقیده دارند سطح تولید تغییری نمی‌کند.

دراین‌بین، آمریکا در روز دوشنبه برخی شرکت‌های چینی و سایر شرکت‌ها را به اتهام فروش ده‌ها میلیون دلار نفت و محصولات نفتی ایران به شرق آسیا تحریم کرد.

قیمت نفت

رفع موانع برای افزایش قیمت نفت

استفن اینز تحلیلگر موسسه SPI Asset Management گفت: «از نظر اقتصادی هنوز هم مشکلاتی وجود دارد اما موانع ساختاری موجود بر سر راه افرایش تولید نفت به این معنی است که خریداران با علم به بی‌ثباتی جغرافیایی-سیاسی پیش رو، به این روند کمک می‌کنند». او توضیح داد که سرمایه‌گذاران تصمیم هفته آینده فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره را در ذهن خود دارند. مسئولان فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که احتمال دارد بانک مرکزی در جلسه ۲۶ و ۲۷ جولای خود، نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد.

او اضافه کرد: با اینکه افرایش ۷۵ واحدی گزینه روی میز فدرال رزرو است، اما هر نشانه‌ای از تسهیل در این سیاست‌ها برای رشد اقتصاد جهانی تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. با وجود اینکه نشانه‌های کاهش تقاضا در آمریکا شاخص قیمت را در دوره پیشین سه درصد کاهش داد اما کمبود منابع همچنان قیمت‌ها را بالا نگه‌می‌دارد.

قیمت نفت

چالش تامین منابع

تینا تینگ، تحلیلگر بازارهای CMC می‌گوید: «برخلاف کاهش شدید در قیمت‌ نفت، مشکلات تامین منابع همچنان یک نگرانی محسوب می‌شود. تا وقتی که کاهش تقاضا به حد پایدار و حالت اثبات شده‌ای برسد، جنگ اوکراین و کمبود منابع ناشی از آن، مانع از کاهش قیمت‌ها می‌شود.»

نفت وست تگزاس اینترمدیت در دو دوره معاملاتی گذشته کاهشی بود. این کاهش زمانی اتفاق افتاد که داده‌ها نشان از افت تقاضای ۸ درصدی برای بنزین نسبت به سال گذشته در آمریکا داشتند. کاهش تقاضا در اوج فصل رانندگی در این کشور ناشی از قیمت‌های بالای بنزین بود.

در مقابل، نشانه‌های افزایش تقاضا در آسیا شاخص نفت خام برنت را پس از ۶ هفته بالا برد.

در ماه ژوئن با وجود قیمت‌های بالا، تقاضای بنزین و فرآورده‌های نفتی در هند رکورد شکست. مصرف کلی محصولات پالایش یافته در این کشور، نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افرایش داشت. پالایشگاه‌های هند هم در بالاترین ظرفیت خود فعالیت می‌کنند. این مساله نشان از بازگشت قدرتمند بازار نفت، به دوران پیش از کرونا دارد.

قیمت نفت

منبع: تسنیم/تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: