قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا | قیمت سکه و طلا امروز | قیمت طلا | قیمت طلا امروز

قیمت سکه | قیمت طلا | قیمت سکه و قیمت طلا ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

قیمت سکه | قیمت طلا | قیمت سکه و قیمت طلا 24 مرداد 1401
کدخبر : 563297

قیمت سکه و قیمت طلا امروز دوشنبه، 24 مرداد 1401 چند شده است؟

قیمت سکه و قیمت طلا در بازار دارای اهمیت ویژه ای است. مهم ترین عواملی که بر قیمت سکه در ایران تاثیر گذارند می توان به قیمت جهانی طلا، وجود انتظارات تورمی، نوسانات نرخ ارز، نوسانات شاخص سهام و تحریم های بین المللی اشاره کرد. قیمت سکه غیر قابل پیش بینی است و ممکن است با توجه به تحولات روز قیمت سکه صعودی و یا نزولی شود. قیمت سکه و قیمت طلا امروز دوشنبه، 24 مردادماه در بازار چند شد؟

قیمت سکه و طلا طی معاملات صبح امروز در بازار مشخص شد و تحت تاثیر عوامل اقتصادی داخلی و بین المللی شاهد کاهش قیمت در بازار بودیم. 

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت سکه و قیمت طلا

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

سکه امامی، امروز نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۰۷ درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

ربع سکه، امروز نسبت به روز قبل، کاهش ۲.۰۲ درصدی داشته است.

هر سکه گرمی، امروز نسبت به روز قبل، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.

قیمت سکه و قیمت طلا

قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱

قیمت طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران در حال بررسی دورنمای سیاست پولی فدرال‌رزرو آمریکا در بحبوحه‌ نشانه‌های کاهش تورم هستند در نوسان است.

طلا چهارمین افزایش قیمت هفتگی خود را در پایان هفته جاری تجربه کرد که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بود. کاهش فشار تورم در آمریکا مانع سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره شده و تمایل برای طلا را افزایش می‌دهد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را هم‌بالا می‌برد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۷۹۵ دلار و ۷۳ سنت رسید.

تاجران انتظار دارند فدرال‌رزرو در اجلاس روز چهارشنبه نرخ بهره را برای ماه سپتامبر بین ۵۰ تا ۷۵ واحد افزایش دهد.

رییس بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه اعلام کرد این بانک باید به روند افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا مطمئن شود تورم به هدف ۲ درصد رسیده‌است، حتی اگر این اقدام باعث تضعیف اقتصاد شود.

قیمت سکه و قیمت طلا

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی دیدار دوروزه نماینده کنگره آمریکا از تایوان هستند که احتمالاً باعث افزایش تنش‌ها با چین می‌شود. این تنش‌ها پس‌از دیدار نانسی پلوسی، سخنگوی کنگره آمریکا از تایوان در اوایل ماه جاری میلادی به وجود آمدند.

قیمت نقره امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۸۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۷۹ درصد کاهش ۹۵۷ دلار و ۷۱ سنت معامله می‌شود. ارزش دلار ثابت بوده است.

عیار طلا چیست؟ 

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها است. هر چند که برای سایر مواد هم به کار می‌رود. عیار طلا معمولاً از واحد کامل ۲۴ بیان می‌شود. برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلا، و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده‌است.

در ایران معمولاً از عیار ۱۸ استفاده می‌شود و عیارهای ۲۰ و ۲۲ هم به رسمیت شناخته می‌شوند اما تولید طلا با عیار پایین‌تر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز است و عرضه آن در بازار داخل ممنوع است.  عیار سکه‌ها معمولاً بالاتر از عیار جواهرات است و گاهی از طلای خالص هم در سکه‌زنی استفاده می‌شود. در ایران تمام انواع سکه‌های بهار آزادی با عیار ۲۱٫۶ (۹۰٪) ضرب می‌شوند.

قیمت سکه قیمت طلا

اونس چیست؟

اونس، واحد اندازه‌گیری وزن است که برای فلزات گرانبها و نیز برای سایر اجسام به کار می‌رود و آن را با نماد oz1 نشان می‌دهند. اونس معمولی در اوزان بین الملی برابر است با یک شانزدهم پوند یا ۴۰۰ ارزن که در سیستم متریک مساوی می‌شود با ۲۸.۳۴۹۵۲۳۱۲۵ گرم. اونس در آمریکا بسیار رایج است به گونه‌ای که خرید و فروش طلا بین مردم معمولی جامعه براساس واحد وزن اونس صورت می‌گیرد.  واحد اونس برای فلزات گران قیمتی مانند طلا ، نقره، پلاتین، رودیم و پالادیم نیز استفاده می‌شود. واحد اونس که برای طلا در معاملات استفاده می‌شود؛ معادل ۳۱.۱۰۳۴۳ گرم است.

اصطلاح اونس طلا

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

قیمت سکه قیمت طلا

 وزن آن برابر گرم ۳۱.۱۰۳۴۷۶۸ = oz1  باشد. این وزن برای طلا در تمامی دستگاه‌ها یکسان هست.

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

منبع: راهبرد معاصر/صفحه اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: