جواد خیابانی | اخبار جواد خیابانی | حواشی جواد خیابانی

ببینید | جواد خیابانی برای ادعاهایش مدرک رو کرد | سند مهروموم شده جواد خیابانی علیه دوپینگی های استقلال

ببینید | جواد خیابانی برای ادعاهایش مدرک رو کرد | سند مهروموم شده جواد خیابانی علیه دوپینگی های استقلال
کدخبر : 563916

جواد خیابانی برای ادعاهایی که در مورد دوپینگ بازیکن استقلال در سال هالی دور انجام داده است ندرک رو کرد.

یکی از گزارشگران مطرح در تلویزیون جواد خیابانی است. جواد خیابانی و گزارش های بیادماندنی او در خاطر فوتبال دوستان همیشه هست. جواد خیابانی علاوه بر گزارشگری، تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی است. جواد خیابانی متاهل است و یک دختر دارد. جواد خیابانی (زادهٔ ۲۷ آبان ۱۳۴۵ در کرج) گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده و مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون ایران است. 

جواد خیابانی امروز در واکنش به حملات بعد از صحبت‌های جنجالی اش در روز پنجشنبه اسناد و مدارک قدیمی خود را به برنامه سلام صبح بخیر آورد.

جواد خیابانی که پنجشنبه‌ها در این برنامه صبحگاهی شبکه سه حاضر می‌شود و مطالبی را از گذشته ورزش ایران نقل می‌کند در روز پنجشنبه به موضوعی اشاره کرد که به اتفاقات پس از یکی از دربی‌ها در سال ۱۳۵۴ مربوط می‌شود؛ مسابقه‌ای با پیروزی ۳-۰ استقلال به پایان رسید و همایون بهزادی سرطلایی سرخ‌ها در پایان آن چند بازیکن استقلال را به استعمال مواد مخدر در شب قبل از بازی متهم کرد و آن‌ها را برای آزمایش پیشاب به آزمایشگاه برد.

نقل این ماجرا از سوی جواد خیابانی و استفاده از کلمه دوپینگ به جای مواد مخدر جنجالی بزرگ را به وجود آورد و قدیمی‌های استقلال و هواداران این تیم، او را متهم به ضربه زدن به تاریخ باشگاه تاج و استقلال کردند.

جواد خیابانی

امروز و پس از آن صحبت‌ها جواد خیابانی با حضور مجدد در برنامه سلام صبح بخیر بریده‌هایی از رسانه‌های قدیمی را با خود به این برنامه آورده و اعلام کرد که تمام صحبت هایش از روی اسناد و مدارک قدیمی است.

خیابانی در بخشی از صحبت هایش گفت: عزیزانی در هفته گذشته صحبت کردند؛ به عقیده من راه پژوهش و تحقیق همین است که با یکدیگر گفتگو کنیم و احترام بگذاریم. من بار‌ها گفته‌ام بیایید با هم کنگره‌ای تاسیس کنیم و مجمعی از جمع تمام کارشناسان ورزش کشور جمع کنیم و دوباره تاریخ ورزش ایران را بنویسیم؛ این دور نیست و به راحتی می‌توانیم این کار را بکنیم، چون ما الان نمونه‌ای از تاریخ نویسی در ایران داریم به نام ابراهیم افشار. خبرنگاران بسیار سالمی مثل علی جوادی داریم که یکی از سالم‌ترین و با اخلاق خبرنگاران ورزشی ایران است، احسان محمدی، فریدن شیبانی، منوچهر زندی، حسین خوانساری؛ همه این افراد می‌توانند در کنگره باشند. من شاگردشان هستم.

او سپس با اشاره به کتاب‌هایی که همراه خود به برنامه برده بود ادامه داد: این چهار کتاب را برای پز و افاده نیاورده‌ام؛ دیشب که جمع و جور کردم سه برابر بود و گلچین کردم. من در برنامه‌ای گفتم ایران سال ۱۳۰۸، ۱۱-۰ به شوروی باخته است. گفتند خیابانی این اطلاعات را از کجا می‌آورد؟ مگر سال ۱۳۰۸ بوده است؟

خیابانی پس از این صحبت‌ها از مجری برنامه دعوت کرد تا به بازخوانی مطلبی در روزنامه اطلاعات ۱۳۰۸ بپردازد: «این استعداد از اینجا معلوم شد که نوبت اول بازی ۱۱-۰ به نفع شوروی تمام شد، اما در نوبت دوم شوروی نتوانست بیش از سه گل به ایران بزند.»

خیابانی سپس گفت: من درباره حدود ۱۰۰ سال قبل صحبت می‌کنیم؛ مگر سندی از این ارزشمند‌تر هست؟ دو هفته قبل من گفتم در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان اتفاقی افتاد و یه گروهی از بازیکنان به فرودگاه رفته بودند و ....

او باز هم از سعید اکبری خواست تا برای اثبات این مسئله بخشی از مجله کیهان ورزشی را بخواند: «راجع به تهیه‌ای که برای استقبال از تیم ملی در بازگشت از سیدنی دیده بودند ما مواردی دیدیم که مردم از آن بی اطلاع هستند. این‌ها با قلوه سنگ، تیر و کمان و گوجه جلوی فرودگاه صف کشیده و چند سگ آورده بودند که قربانی کنند.»

خیابانی در پایان گفت: من چه سندی بیاورم؟ مگر می‌توانم اسناد رسمی دولتی بیاورم؟ این‌ها اسناد من است.

افشاگری جنجالی جواد خیابانی از دوپینگ بازیکن پیشکسوت | آیا ادعای جواد خیابانی صحت دارد؟

جواد خیابانی روی آنتن زنده برنامه تلوزیونی سلام صبح بخیر، صبحت‌های جالبی را درباره دوپینگ تیم تاج مطرح کرد و گفت: «سال ۵۳ بازیکنان تاج دوپینگ کردند و پرسپولیس را بردند! چون بازیکنان تاج ملی پوش بودند، محروم نشدند. سرمربی پرسپولیس چون مدرک رو کرده بود، اخراج شد!»

جواد خیابانی با انتشار پستی با اینستاگرام خود را بروز کرد و سوژه کاربران فضای مجازی شد.

جواد خیابانی

بیوگرافی جواد خیابانی

نام:جواد

نام خانوادگی:خیابانی

تاریخ تولد:۲۷ آبان ۱۳۴۵ (۵۱ سال)

محل تولد:تبریز

وزن:۱۰۵کیلو

پیشه:گزارشگر

همسر:بهناز خیابانی

فرزندان:نگار خیابانی

جواد خیابانی

زندگینامه جواد خیابانی 

جواد خیابانی (زادهٔ ۲۷ آبان ۱۳۴۵ در کرج) گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده و مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون ایران است.

جواد خیابانی از سال ۱۳۷۳ تا به حال در بیش از ۴۰ برنامه تلویزیونی مختلف، به عنوان تهیه‌کننده شرکت داشته که برخی از آن‌ها فهرست شده‌است:

معرفی ورزش‌ها، سال ۱۳۷۳- شبکه سه

ایران در جام جهانی، ۱۳۷۵ - شبکه یک

جام ملت‌های آسیا، ۱۳۷۶ - شبکه سه

دیدار، شبکه پنج

ما، شما، ورزش - شبکه سه

در جستجوی ورزش - شبکه دو

آموزش فوتبال - شبکه آموزش

یار دوازدهم - شبکه سه

سفر به مسابقات پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن

مجری‌گری و گزارش مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

جواد خیابانی

جواد خیابانی و همسرش

همسر جواد خیابانی بهناز خیابانی است که در سال ۱۳۷۳ با یکدیگر ازدواج کرده اند و دارای یک دختر به نام نگار خیابانی هستند که در سال ۱۳۷۵ در کرج به دنیا آمده است .

تحصیلات جواد خیابانی

در همین شهر تحصیلات مقدماتی و متوسطه را در هنرستان بهشتی به پایان رسانید. در سال ۱۳۶۴ در رشته مهندسی متالورژی – ریخته گری – از دانشکده تربیت، دبیر فنی تهران واقع در لویزان دانش‎آموخته شد. سپس در سال ۱۳۶۸ به عنوان مدرس هنرستان در دروس فنی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. دو سال نیز در هنرستان رجایی بندر عباس به عنوان معاون آموزشی (ناظم هنرستان) مشغول به کار شد.

دوران نوجوانی و جوانی جواد خیابانی

از همان دوران نوجوانی به کسب درآمد پرداخت و در ۱۳ سالگی به عنوان کارگر ساده در شرکت کنسرو سازی شمشاد به کار مشغول شد.

خودش در این باره می گوید:در آن سال ها در هر ماه ۶۰۰۰ ریال حقوق می گرفتم که نصف آن را به مادرم می دادم و با بقیه پول مجلات کیهان ورزشی و دنیای ورزش را می خریدم تا عشق و علاقه خودم را به ورزش سیراب کنم.

در سال ۱۳۶۰ بعد از طی دوران مدرسه راهنمایی در هنرستان شهید بهشتی کرج ثبت نام کرد و در طی ۳ سال اول تحصیل در این هنرستان که در محله فرح دشت کرج قرار داشت به عنوان شاگرد اول هنرستان انتخاب شد اما در سال چهارم به خاطر حضور فراوان در مسابقات ورزشی مدارس کاملا از درس عقب افتاد و حتی معدل دیپلم خود را تا نمره ۱۵ تنزل داد. او در سال ۱۳۶۴ در کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک شرکت کرد اما نتیجه خوبی نگرفت و در رشته فوق دیپلم ریخته گری در آموزشکده انقلاب اسلامی لویزان پذیرفته شد. وقتی نتایج کنکور اعلام شد او از تهران دور بود زیرا برای کار به بندر عباس رفته بود و به عنوان باربر در اسکله بندر عباس و مدتی هم در منطقه چابهار کار می کرد.

جواد خیابانی

داستان کارگری جواد خیابانی

خودش در این باره می گوید: من از کودکی و نوجوانی کار کردن را دوست داشتم و در استادیوم ها بستنی و ساندویچ می فروختم حتی مقواهای اضافی را جمع آوری می کردم و با آنها نوعی کلاه یا آفتاب گیر می ساختم و در استادیوم ها به تماشاگران می فروختم تا هزینه تحصیل خودم را تامین کنم و بعدها در دوران جوانی به دوختن پرچم های قرمز و آبی و نارنجی (برای تیم آرارات) اقدام کردم و همزمان در انبار بوجاری اداره اصلاح بذر کرج به کارگری مشغول شدم زیرا احساس می کرم کار کردن جوهره مرد است و این را افتخار خودم می دانم که همیشه روی پای خودم ایستاده ام.

فعالیت‎های ورزش جواد خیابانی

او به خاطر بیماری فلج اطفال که در سال 1348 به آن دچار شده بود مشکلات حرکتی زیادی داشت که هنوز هم از آن رنج می برد اما با این وجود در مسابقات دوچرخه سواری آموزشگاه های ایران در سال 1362 قهرمان جاده شد. در سال های 62 – 63 و 64 بک چپ و دروازه بان تیم هنرستان و تیم منخب آموزشگاههای کرج بود. در سال 1366 در المپیک دانشجویان ایران در شیراز شرکت کرد. در آن مسابقات او هم عضو تیم بسکتبال و هم تیم فوتبال منتخب دانشکده های فنی و مهندسی تهران بود که به مقام پنجم ایران در رشته فوتبال دست یافت و در همان سال به اردوی تیم ملی دانشجویان ایران دعوت شد. این اردو هرگز تشکیل نشد زیرا در آن زمان ورزش دانشگاهی چندان فعالیت مهمی نداشت.

منبع: ورزش سه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: