اینترنت کودکان | اینترنت کودکان رونمایی شد

اینترنت کودکان رونمایی شد | دلیل راه اندازی اینترنت کودکان

اینترنت کودکان رونمایی شد | دلیل راه اندازی اینترنت کودکان
کدخبر : 565256

طبق اعلام وزیر ارتباطات، اینترنت کودکان راه اندازی شده است و از هم اکنون در دسترس است.

اینترنت کودکان رونمایی شد. اینترنت کودکان در دسترس قرار گرفت. اینترنت کودکان بعد از جست و جوی امن برای همه فعال شده است. اینترنت کودکان امروز شروع به کار کرد.

پس از فعال شدن ویژگی جستجوی امن گوگل برای همه کاربران، حالا نیز وزیر ارتباطات اعلام کرد که اینترنت کودکان به مرحله اجرا رسیده‌ و در دسترس عموم قرار گرفته‌ است. 

اینترنت کودکان که مدت‌ها بود در دستورکار وزارت‌ ارتباطات و فناوری قرار گرفته‌ بود، سرانجام امروز رونمایی شد. البته این در حالی است که قابلیت safe search گوگل که مختص به کودکان و نوجوان است، برای تمامی سنین و کاربران ابنترنت ایران فعال شده‌‌.

اینترنت کودکان

رونمایی از اینترنت کودکان

به نقل از ایسنا؛ با ورود به سایتی که با عنوان اینترنت کودک معرفی شده‌، خطاب به پدران و مادران گفته‌ شده‌‌ که با استفاده از چند روش می‌توانند دسترسی فرزندان خود را به سایت‌های مختلف اینترنت مدیریت کنند.

همچنین در بخشی از سایت به رده‌بندی یا لیست سایت‌های اینترنتی اشاره شده‌ که با ورود به این بخش چهار عنوان سایت‌ با رنگ‌بندی سبز، سفید، زرد و نارنجی مشاهده می‌شود. هر کدام لیستی از سایت‌های که برای دسترسی کودکان و نوجوانان مناسب هستند را دربردارند.

سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، از سال ۱۳۹۸ در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته‌ بود. تا به واسطه آن اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل شود و هم تولید محتوای گسترده ای مخصوص کوکان و نوجوانان در فضای اینترنت انجام شود. امکاناتی را در اختیار والدین و خانواده‌ها برای کمک به فرزندانشان قرار دهد. در نهایت این سند در ۱۷ خرداد ماه سال گذشته به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید.

اینترنت کودکان

همچنین اعلام شده‌ بود که سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، در راستای تبیین الزامات و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات برای اجرا به دستگاه‌های مربطه ابلاغ شده‌ است.

این سند با هدف ارتقای بهره‌برداری از فضای مجازی و صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان و فراهم‌سازی فضای ویژه در چارچوب فرهنگ اسلامی و ایرانی برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای آنها تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور رسید.

اینترنت طبقاتی جدی شد؟

در این روزها بحث اینترنت کودکان بسیار داغ بوده‌. بسیاری از مسئولان خواهان ایجاد یک فضای امن در اینترنت برای کودکان و کنترل آن‌ها توسط خانواده در این فضا هستند.

این در حالیست که براساس گزارش‌های به دست آمده یکی از هدف‌هایی که در طرح صیانت و طرح‌های این چنینی دنبال می‌شود، مساله اینترنت طبقاتی است. به این صورت که هر یک از طبقات جامعه به سطح مشخصی از اینترنت دسترسی داشته‌ باشند.

اینترنت کودکان

در تیر ماه امسال نیز، اینترنت ایران بر روی حالت safesearch قرار گرفت. به عبارت دیگر کل کشور کودکان زیر ۱۳ سال در نظر گرفته شده‌اند. با جدی‌تر شدن موضوع، این شبهه برای کاربران ایجاد شده که طرح صیانت و اینترنت طبقاتی در حال اجرا شدن است.

وزیر ارتباطات نیز در واکنش به فعالسازی جستجو امن گفت: صرفا محتوای خشن و مستهجن محدود شده‌ این خواسته خانواده‌هاست. در بسیاری از کشورهای دیگر چنین اتفاقی افتاده‌‌ است.

از سوی دیگر نیز امروز سه ماده اصلی طرح صیانت به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید. قرار بر این شد که این سه ماده، جزو قوانین شورای عالی فضای مجازی محسوب و اجرایی شود.

با وجود تمام این‌ها، حالا کاربران گمان می‌کنند که طرح صیانت به شکل‌های مختلف در حال اجراست. به‌نظر می‌رسد که اخیرا محدودسازی و فیلترینگ اینترنت به‌طور جدی پیگیری می‌شود. چرا که طبق گزارش‌ها، از یک سو اینترنتی طبقاتی در حال اجراست و از سوی دیگر بیشتر فیلترشکن‌ها و VPN‌ها از کار افتاده‌اند. همچنین، کندی سرعت و کیفیت پایین اینترنت در چند وقت اخیر شبهات مختلفتی را ایجاد می‌کند.

اینترنت کودکان

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: