منوچهر صادق‌پور | فوت منوچهر صادق‌پور | درگذشت منوچهر صادق‌پور

منوچهر صادق‌پور فوت کرد | علت فوت، بیوگرافی و سوابق منوچهر صادق‌پور

منوچهر صادق‌پور فوت کرد | علت فوت، بیوگرافی و سوابق منوچهر صادق‌پور
کدخبر : 565956

منوچهر صادق‌پور بازیگر قدیمی سینما روز 21 شهریورماه در سن 86 سالگی و به دلیل کهولت سن از دنیا رفت.

منوچهر صادق‌پور فوت کرد. منوچهر صادق‌پور کارگردان، نویسنده و بازیگر قدیمی سینما ایرانی درگذشت. منوچهر صادق‌پور بازیگر قدیمی و بنام ایرانی به دلیل عوارض کهولت سن فوت کرد. پایگاه خبری شماواقتصاد درگذشت منوچهر صادق‌پور را به همه ملت ایران به خصوص خانواده ایشان و اهالی سینما تسلیت می گوید.

عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما با تایید این خبر به ایسنا گفت: این تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر قدیمی سینما که در سن ۸۶ سالگی بر اثر عوارض کهولت سن از دنیا رفت، در چند سال گذشته در شمال کشور زندگی می‌کرد و پیکرش برای خاکسپاری به تهران منتقل خواهد شد.

منوچهر صادق‌پور

به گفته‌ی او؛ پنج شنبه ۲۴ شهریور ماه راس ساعت ۱۰ صبح از سالن عروجیان بهشت زهرا (س) تهران، پیکر این هنرمند قدیمی به سمت مقبره خانوادگی‌شان شماره ۹۲ بدرقه می‌شود.

منوچهر صادق‌پور در کنار برادرش (ایرج صادق‌پور) و پدرش مرتضی آقا محمد قلی مقدس معروف به صادق‌پور به خاک سپرده می‌شود.

علیخانی همچنین از فعالیت هنری خانواده صادق‌پور می‌گوید و اینکه او مدیر سینما «آسمان آبی» در تهران هم بوده و پدرش هم که از فعالان هنری در لاله زار بود در زمان حیاتش، سینما «سارا» را داشت. 

منوچهر صادق‌پور در سال‌های اخیر بازیگر فیلم‌های چون «عطش» و «شوکران» بود و سال‌ها قبل‌تر تهیه‌کنندگی «درشکه‌چی»، «قیامت عشق»، «مجازات» و کارگردانی «کلاه نمدی»، «بی‌گناه در شهر» و... را برعهده داشت.

علیخانی در پایان یادآور می‌شود: کارش را در دهه‌ ۴۰ در دفتر پخش فیلم منوچهر صادق‌پور به نام «پارسا فیلم» آغاز کرده است.

مراسم یادبود منوچهر صادق‌پور دوشنبه ۲۸ شهریور ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در خیابان شریعتی مسجد پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

منوچهر صادق‌پور

بیوگرافی منوچهر صادق پور

منوچهر صادق پور از بازیگران قدیمی و پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان بوده که در سال ۱۳۱۱ به دنیا آمده است

او علاوه بر بازیگری فیلم های زیادی را کارگردانی و تهیه کنندگی کرده است.

شروع فعالیت هنری

آقای منوچهر صادق پور اولین تجربه حرفه ای خود را در سال ۱۳۴۲ فیلم سینمایی دختر کوهستان آغاز کرد و به عنوان تهیه کننده در این فیلم به فعالیت پرداخت فیلمی که توسط محمدعلی جعفری کارگردانی شد.

منوچهر صادق پور در سال ۱۳۴۵ به عنوان بازیگر اولین گام خود را در سینما برداشت یک سال بعد فیلم سینمایی دختر طلاق به کارگردانی سردار ساگر را بازی کرد در این فیلم چهره هایی همچون رفیع حالتی و محمد علی بندانی و فریده نصیری (همسرش) بازی می‌کردند.

منوچهر صادق پور در سال ۱۳۴۵ به عنوان بازیگر اولین گام خود را در سینما برداشت یک سال بعد فیلم سینمایی دختر طلاق به کارگردانی سردار ساگر را بازی کرد در این فیلم چهره هایی همچون رفیع حالتی و محمد علی بندانی و فریده نصیری (همسرش) بازی می‌کردند.

منوچهر صادق‌پور

در سال ۱۳۴۷ فیلم سینمایی به نام بی گناهی در شهر و به امید دیدار را بازی کرد.

او در اکثر فیلم های خود با همسر سابقش فریده نصیری همبازی بوده است.

وی در سال ۱۳۵۲ و آخرین کار سینمایی خود را قبل از انقلاب انجام داد و در فیلم آقا مهدی کله پز به ایفای نقش پرداخت در این فیلم با چهره هایی همچون علی میری و همسر سابقش فریده نصیری همبازی بود.

منوچهر صادق پور بعد از انقلاب

بعد از انقلاب در سال ۱۳۷۷ در فیلم سینمایی شوکران بازی کرد و به سینما بازگشت در حالی که بسیاری از بازیگران و ستاره های سینما بعد از انقلاب ممنوع التصویر شدند اما منوچهر صادق پور در سال ۱۳۷۷ به سینما بازگشت و در فیلم سینمایی شوکران به کارگردانی بهروز افخمی بازی کرد .

در این فیلم چهره هایی همچون فریبرز عرب نیا و هدیه تهرانی بازی می کردند آخرین کار سینمایی ایشان عطش در سال ۱۳۸۱ به کارگردانی محمدحسین فرحبخش بود در این فیلم هنرپیشه های همچون فریبرز عرب نیا و بهرام رادان و شهرام حقیقت دوست بازی می‌کردند.

منوچهر صادق‌پور

همسر منوچهر صادق‌پور

منوچهر صادق پور در فیلم های زیادی با همسر سابقش فریده نصیری همبازی بوده است فریده نصیری متولد ۱۳۱۷ در تهران بوده و از هنرپیشه های قبل از انقلاب به شمار می آید.

درگذشت منوچهر صادق‌پور

منوچهر صادق پور ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: