قیمت طلا

کاهش قیمت طلا | طلا در آستانه سقوط

کاهش قیمت طلا | طلا در آستانه سقوط
کدخبر : 567291

بازارهای طلا گرچه در طول هفته کاهشی بودند، اما در پایان معاملات خود را به مرز 1600 رساندند. این همه نوسانات بازار طلا، ناشی از نوسان دلار بود.

قیمت طلا  و قیمت سکه  در بازار دارای اهمیت ویژه ای است. مهم ترین عواملی که بر  قیمت طلا  در ایران تاثیر گذارند می توان به قیمت طلا، وجود انتظارات تورمی، نوسانات نرخ ارز، نوسانات شاخص سهام و تحریم های بین المللی اشاره کرد. قیمت طلا  غیر قابل پیش بینی است و ممکن است با توجه به تحولات روز  قیمت طلا   و یا نزولی شود. بازارهای قیمت طلا هفته بسیار پر نوسانی را پشت سر گذاشتند، چرا که شاهد نوسانات زیادی در دلار آمریکا بودیم.

بازارهای طلا گرچه ابتدا و در طول هفته کاهشی بودند، اما در پایان معاملات روز جمعه خود را به مرز 1600 رساندند. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کرده ایم، کانال 1600 سک منطقه مهم روانی است و بیش از یک بار کانون توجهات شده است. به همین دلیل، انتظار می رود که در این محدوده سرو صدای زیادی به پا شده و شاهد حرکات نوسانی زیادی باشیم. در نهایت کاری که باید انجام دهید، این است که به نمودار روزانه طلا توجه داشته باشید. در هر صورت، پیش بینی می شود که ما همچنان شاهد اندکی صعود و به دنبال آن شرایط فروش باشیم. 

اگر دلار آمریکا دوباره شروع به افزایش کند و سقف های جدیدی ایجاد کندف طلا سقوط خواهد کرد. البته سطح 1680 دلار از همیت بسیار بالایی برخوردار است، اما قطعا سطح 1600 دلار اهمیت بالاتری دارد. چرا که اگر بخواهیم به پایین تر از این میزان سقوط کنیم، قطعا طلا به مقادیر بیشتری کاهش یافته و راه برای افت بیشتر باز می کند. 

قیمت طلای جهانی

در صورت فروپاشی و کاهش به زیر سطح 1600، مسیر برای ورود به کانال 1500 دلار باز شده و احتمال دارد در گام بعدی طلا حتی به سطح 1250 دلار برسد. 

با این حال، حداقل در حال حاضر طلا در پایین ترین سطح قرار دارد، بنابراین رالی بهبود و اصلاح در جهان کاملاً منطقی است. و من فکر می‌کنم قبل از اینکه همه چیز گفته شود و صورت گیرد، فرصت فروش دیگری نیز وجود خواهد داشت. تا زمانی که از سطح 1750 دلار عبور نکنیم، هیچ علاقه ای به خریددر این بازار نخواهد بود.

حتی در صورت رسیدن به سطح 1700 دلار نیز، با تغییر سیاست های پولی بانک های مرکزی و یا شرایط به خصوص فاندامنتال، می توانیم شاهد برخی تغییرات باشیم. بازار طلا به قدری متغییر است و به قدری از نوع نگرش ها و سایر عوامل اثر پذیر است که نمی توان به راحتی و با خواندن نمودارهای ساده آن را پیش بینی و دنبال کرد. 

سکه امامی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۹۰۰۰ تومان کاهش، ۱۴,۹۰۴,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.نیم سکه با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به روز قبل ، ۸,۱۵۰,۰۰۰ تومان معامله شد.ربع سکه با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.هر سکه گرمی با کاهش ۰.۳۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۰۸۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: