زرشک پلو با مرغ

فوت و فن زرشک پلو با مرغ

فوت و فن زرشک پلو با مرغ
کدخبر : 570027

فوت و فن زرشک پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی را در ادامه بخوانید.

فوت و فن زرشک پلو با مرغ؛ در این پست می توانید تمام نکات مهم برای تهیه یک زرشک پلو خوشمزه را یاد بگیرد. زرشک پلو با مرغ یکی از غذا های فوق العاده خوشمزه و مجلسی ایرانی می باشد که در بیشتر مهمانی یکی از گزینه های اصلی می باشد.

این غذا در رستوران ها نیز یکی از غذا های بسیار پر طرفدار می باشد. شاید برای شما پیش بیاید که به رستوران رفته باشید و از طعم و مزه خوشمزه زرشک پلو شگفت زده شوید و دوست داشته باشید این غذا را به همان کیفیت رستورانی در خانه تهیه کنید.

امروز در پارسی دی و این پست تمام راز ها و تکنیک های مهم داشتن یک زرشک پلو با مرغ خوشمزه را به همراه ادویه و سس مخصوص را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

سعی کنید از مرغ تازه استفاده کنید، زیرا طعم و مزه مرغ تازه بسیار بهتر است از مرغ منجمد یا یخ زده می باشد.

اگر دوست دارید یک مرغ رستورانی داشته باشید بهتر است پوست مرغ را نگیرید و از ترکیب ران و پهلو استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در تهیه زرشک پلو با مرغ ایین است که پیاز باید زیر و رو مرغ را بگیرد و آب کمتری اضافه کنید و بگذارید مرغ با آب پیاز و خودش پخته شود.

هرچقدر پیاز این غذا بیشنر باشد، خوشمزه تر می شود.

حتما از آب جوش استفاده کنید زیرا آب سرد باعث کدر شدن رنگ سس می شود.

برای طعم کردن از نرکیب هویج و سیر و چوب دارچین و ساقه کرفس استقاده کنید.

برای سرخ کردن مرغ از ترکیب کره و روغن استفاده کنید تا مرغ طعم کره را به خود بگیرد.

حتما پیاز را رنده کنید تا باعث غلیظ تر شدن سس شود.

برای روپاش از ترکیب خلال پرتقال و پسته و زرشک استفاده کنید.

اگر زمان کافی برای تهیه این غذا بهتر است از شب قبل مرغ را به همراه کمی زعفران و ادویه مزه دار کنید و بعد سرخ کنید.یکی از نکات مهم در تهیه این غذا گرفتن بوی زهم مرغ می باشد که در این پست به شما یاد خواهیم داد چگونه یک مرغ خوشمزه بدون بو داشته باشید:

اضافه کردن ۲ عدد برگ بو می تواند بوی زهم مرغ را کامل بگیرد و شما می توانید این برگ بو را از عطاری ها تهیه کنید. افزودن چوب دارچین یا میخک نیز بوی زهم مرغ را می گیرد. افزودن سرکه یا خواباندن مرغ در سرکه یا آبلمیوترش نیز می توانید تا حدی بوی زهم را بگیرد.

هنگام سرخ کردن مرغ کمی پودر زنجبیل یا پودر سیر به مرغ بزنید. معجزه هویج و کرفس برای گرفتن بوی زهم مرغ را می توانید تست کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: