برای اولین بار در دنیا توسط شیشه قزوین انجام گرفت:

تولید شیشه ۴۹ میل با ابعادی بیش از ۳۷ متر طول

تولید شیشه ۴۹ میل با ابعادی بیش از ۳۷ متر طول
کدخبر : 579986

مدیر تولید صنایع جانبی و خط لعابی کارخانجات شیشه قزوین از تولید شیشه‌هایی با ضخامت بالای ۴۹ میل و ابعاد بیش از ۳۷ متر خبر داد که برای اولین‌بار در دنیا انجام گرفته است و تاکنون هیچ کشوری موفق به تولید شیشه با ضخامت ۲۷ میل که آرزوی تولیدکنندگان این صنعت می‌باشد، نشده است.

به گزارش شما و اقتصاد: وحید محمدی مدیر تولید واحد صنایع جانبی و شیشه‌های لعابی شرکت سهامی شیشه قزوین در یک گفت‌وگوی اختصاصی در حاشیه بازدید خبرنگاران به خبرنگار شما و اقتصاد گفت: کارخانجات شیشه قزوین در دهه ۴۰ به دست افرادی که قصدشان کم‌شدن نیاز داخل کشور به واردات بود، تاسیس گردید.


کارخانجات شیشه قزوین
photo_2023-06-20_14-57-17 (2)
 

شروع به فعالیت این شرکت در سال ۱۳۳۶ بود و در سال ۱۳۴۰ محصول اصلی خود را وارد بازار کرد. در شروع کار این کارخانه به کوره‌های آمریکایی و سپس ژاپنی به همراه خط تولید انگلیسی تامین کننده شیشه های خودرویی با ضخامت ۲ میل مجهز شد.


وی درباره رونمایی از محصول تولیدی جدید این کارخانه، اظهار داشت: در تولید شیشه دو نوع محدودیت وجود دارد. اولین محدودیت مربوط به تولید شیشه با رعایت ضخامت در حد بالا و پایین است که در حد بالا عدد ۲۷ میل که تاکنون ۱۹ میل بوده و در ضخامت پایین هم بسیاری از شرکت‌ها در حال فعالیت و تولید هستند. این شرکت در ضخامت ۴۹ میل توانست تولید خود را به ثبات برساند که البته رکورد ۷۵ میل هم داشته‌ایم اما امروز رکورد ۴۹ میل را رونمایی کردیم.


کارخانجات شیشه قزوین
کارخانجات شیشه قزوین

محمدی با اشاره به تعریف حدبالا و پایین در هر کوره برای تولید شیشه، افزود: در ضخامت حد بالا یک شرکت چینی ادعای تولید شیشه با عدد ۲۷ میل را کرد ولی به بازار عرضه‌ای نداشت. تاکنون هیچ کوره‌ای در دنیا موفق به تولید ضخامت ۲۷ میل شیشه نشد، ولی با تغییراتی که شیشه قزوین در کوره‌های خود انجام داد توانست ضخامت بالای ۵۰ میل را تولید کند. در بحث ابعاد شیشه هم تاکنون بیشترین عدد تولید شیشه در ابعاد ۲۳ متر بوده است که در این کارخانه ما موفق به تولید شیشه با ابعاد ۳۷ متر و ۳۰ سانت شده‌ایم.


مدیر تولید واحد صنایع جانبی شیشه قزوین با اشاره به ویژگی‌های تولیدی این محصول در این کارخانه که برای اولین بار در دنیا توسط شیشه قزوین انجام شد، تصریح کرد: مزیت تولید شیشه ۳۷ متری با ضخامت ۴۹ میل و وزن ۷/۵ تن از نظر ابعاد، ضخامت و وزن در دنیا بینظیر و منحصر به فرد می‌باشد که به صورت یکدست و یک‌لایه تولید شده است.


کارخانجات شیشه قزوین

با وجود دشواری در حمل‌ونقل این شیشه که بروز کوچکترین خطا سبب از بین‌رفتن و شکستن تلاش مجموعه می‌شود، پرسنل کارخانجات شیشه قزوین توانستند به صورت فرمان‌های کاملا دستی این امر را به انجام برسانند. بابت حمل‌ونقل این محصول تولیدی برای بیرون از کارخانه با چند شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم محصول تولیدی را به نمایشگاه تهران برسانیم.

 

گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: