نقشه راه وکغدیر در مسیر توسعه پایدار اقتصادی

نقشه راه وکغدیر در مسیر توسعه پایدار اقتصادی
کدخبر : 580119

شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، یکی از هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با زمینه فعالیت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و معادن است که به عنوان سرمایه‌گذار و مدیر کلان‌پروژه‌ها عمل می‌کند. گروه غدیر قصد دارد با توسعه فعالیت های اکتشافی و بهره برداری از منابع غنی معدنی کشور، خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده طلای ایران معرفی کند.

به گزارش شما و اقتصاد: توسعه استراتژی‌های رشد کسب و کار، خلق ارزش برای ذینفعان و کار با خلاقیت، نوآوری، فعالیت تیمی و ارزش‌های اخلاقی از ویژگی‌های بارز شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای و پایدار این شرکت در فعالیت‌های اقتصادی است. وکغدیر با تنوع سبد سرمایه‌گذاری‌ها، سودآوری عملیاتی و مدیریت بهینه دارایی‌ها در حوزه‌های پیشروی صنعت و معدن، مزیت رقابتی پایداری دارد و با بهره‌گیری از شایستگی‌های کلیدی خود، وارد خطوط کسب و کار نوین شده است.
این شرکت قصد دارد تا سرمایه خود را با افزایش ۱۱۶ درصدی از مبلغ ۱.۸ به ۴ هزار میلیارد تومان از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته در جهت جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش شرکت های سرمایه پذیر، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، تامین مخارج سرمایه ای مورد نیاز جهت اجرای طرح فولادسازی شرکت فولاد غدیر نیریز را به انجام برساند.
هلدینگ ۱.۸ میلیاردی غدیر با ارزش روز پرتفوی بورسی ۵۴.۲۸۸ میلیارد تومان دارای ارزش افزوده بورسی به مبلغ ۵۲.۰۱۳ میلیارد تومان است. ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت ۲۲.۲۲۹ میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ ۱۹.۷۹۱ میلیارد تومان می‌باشد. بدین ترتیب NAV هر سهم وکغدیر ۴۲.۱۱۰ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۶۰درصد است.
این شرکت در راستای دستیابی به اهداف درآمدی خود که انتفاعی دوطرفه را برای مجموعه‌های وکغدیر و سرمایه‌گذاران به همراه دارد با ورود به بخش معدن قصد دارد تا با توسعه فعالیت‌های اکتشافی و بهره‌برداری از منابع غنی معدنی کشور، خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده طلای ایران معرفی کند. به همین منظور سرمایه گذاری غدیر با جدیتی بیشتر در معدن طلای جنگسر خوی و معدن طلا و مس خونیک بیرجند دنبال می‌شود.

بنابر اعلام مدیرعامل وکغدیر، اداره گروه تخصصی غدیر مبتنی بر آینده‌نگری و فن آوری های نوین بنا دارد در حوزه صنایع و معادن با راه‌اندازی پروژه های فولادسازی و بالفعل شدن معادن در اختیار در مقیاس تولیدکنندگان جهانی ورود کند و برای نیل به این مقصود با تببین و تعیین اهداف معین و مدیریت درست منابع و نیروی انسانی در مسیر تعیین شده گام بر می‌دارد.

عرضه “وکغدیر” به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای سال ۱۴۰۱ گروه سرمایه گذاری غدیر بود که بر اساس ارزش‌گذاری رسمی انجام شده توسط سازمان بورس، ارزش خالص دارایی‌های این شرکت حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین سود خالص این شرکت در پایان سال گذشته ۵,۱۷۳ میلیارد تومان بود که نشان از افزایش ۱۲ برابری در شاخص سود خالص نسبت به سال ۱۳۹۹ دارد.
شرکت هلدینگ بین المللی صنعتی و معدنی غدیر با نماد و کغدیر در تاریخ ۲۳ اسفند ماه سال گذشته، عرضه اولیه شد که قیمت عرضه ۱۵۵۰ تومان بود و امروز به ۲۳۰۰ هزار تومان رسید. از شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ با سرمایه ۱.۸۵ هزار میلیارد تومانی، می‌توان به شرکت های فولاد آلیاژی ایران، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، سنگ آهن گهر زمین، فولاد غدیر نی‌ریز، توسعه آهن و فولاد گل گهر، توسعه فولاد قشم، آلومینیوم جنوب و موتوژن، اشاره کرد.
صنعت فولاد آلیاژی در سراسر جهان از قدرت رقابت بالا و ارزش افزوده بیشتری نسبت به فولاد و فلزات آهنی برخوردار است، بر همین اساس هلدینگ صنعت و معدن با سرمایه‌گذاری در شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر توانسته سهم مؤثر بازار در این محصول را در دست داشته باشد.
پروژه‌های فولادسازی یزد یک با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی، فولاد غدیر نی‌ریز با ظرفیت ۱ میلیون تن فولاد، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با ظرفیت ۳ میلیون تن فولاد، گندله‌سازی بهاباد شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ظرفیت ۴ میلیون تن از طرح‌های توسعه‌ای شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر است. 
شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با توجه به شش شاخص هوشمندی، هدفمندی، شفافیت و انضباط مالی، آینده نگر، پرانرژی و تصمیم گیری به موقع و صحیح در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و اقدامات با استفاده از ظرفیت های درونی و بیرونی خود قصد دارد تا با بهره‌مندی از نیروی انسانی صادق و توانمند به عنوان بزرگترین سرمایه‌ در راستای توسعه اهداف پایدار اقتصادی گام بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: