انجام بزرگترین تأمین مالی بازار سرمایه از محل انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تهران

انجام بزرگترین تأمین مالی بازار سرمایه از محل انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تهران
کدخبر : 581412

بزرگترین تامین مالی در بازار سرمایه از طریق اوراق تبعی، با ارزش 3 هزار میلیارد تومان در روز سه‌شنبه مورخ 27 تیرماه در بورس تهران به انجام رسید.

به گزارش شماواقتصاد: در این طرح تامین مالی که در بازه زمانی 21 تا 27 تیرماه در بورس تهران انجام شد، شرکت سرمایه­ گذاری اهداف اقدام به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) کرده است.

بر این اساس در تامین مالی از طریق اوراق تبعی، عرضه­ کننده با فروش همزمان سهام و اوراق اختیار فروش تبعی، اقدام به تامین مالی کرده و به منظور اطمینان از بازگشت سهام فروخته شده، اختیار خرید تبعی نیز از سرمایه­ گذاران دریافت می کند. این روش برای تامین مالی کوتاه‌مدت و میان‌مدت در بازار سرمایه مناسب بوده و می‌تواند مورد استفاده اشخاص حقوقی قرار گیرد.

همچنین متقاضی انتشار اوراق تبعی، باید یکی از سهام قابل معامله در بازار را تحت مالکیت داشته و درخواست انتشار اوراق را به بورس اوراق بهادار تهران ارائه کند.

لازم به ذکر است تصمیم‌گیری در خصوص انتشار و مدیریت ریسک آن و تعیین وثایق انتشار توسط کمیته انتشار، متشکل از سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بورس تهران انجام می‌ شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: