فولاد سنگان

حضور چشمگیر فولاد سنگان در رویداد ملی فناوری اطلاعات صنایع معدنی

حضور چشمگیر فولاد سنگان در رویداد ملی فناوری اطلاعات صنایع معدنی
کدخبر : 581528

رویداد ملی فناوری و اطلاعات در صنایع و معدنی به میزبانی شرکت فولاد سنگان و همکاری پارک علم و فناوری خراسان رضوی روز شنبه ۳۱ تیرماه سال جاری در مرکز همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد. در این مراسم که همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ملی فولاد و متالورژی برپا شد، شرکت‌های فناور دانش‌بنیان هدف برگزاری این رویداد بود.

به گزارش شماواقتصاد: به همت شرکت فولاد سنگان و پارک علم و فناوری خراسان، رویداد ملی فناوری اطلاعات در صنایع معدنی برگزار شده است. این رویداد با هدف تبیین نقش فناوری در صنایع معدنی برای نخبگان محلی آغاز شد.این رویداد دو بخش "عرضه فناوری" و "تقاضای فناوری" را با استفاده از رویکرد نوآوری باز با هدف هم افزایی و همکاری میان شبکه فناوران (اعم از نخبگان، پژوهشگران، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان) و صنایع معدنی شامل می‌شود. این رویداد به منظور ارتقای بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در صنایع معدنی، حلقه پیوندی است که در کوتاه و میان مدت زمینه‌ساز توسعه و رفع نیازهای فناورانه صنایع خواهد بود.

برای ایجاد ارتباط موثر و آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان با نیازهای بخش صنعت و شناخت توانمندی‌های آن‌ها توسط مدیران صنایع، تورهای فناوری منطقه سنگان برگزار شد. اختتامیه رویداد ملی فناوری اطلاعات در صنایع معدنی با معرفی برگزیدگان همراه بود.

میرزایی مدیرعامل پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه تهیه یک برنامه جامع از طریق شناخت ظرفیت های فکری و فناورانه شبکه نخبگان و دانش بنیان در صنایع معدنی را از دستاوردهای این رویداد عنوان کرد و گفت: با فراخوان‌هایی که در استان داده شد، نیروهای کمک‌کننده در این حوزه شناسایی شدند. در یک جمع‌بندی باید گفت که نقاط قوت و برجسته استان با شناسایی شبکه مذکور در صنایع معدنی استان در دست مطالعه و بررسی هستند و قراردادهایی هم به امضاء رسیده است.

در حاشیه برگزاری این مراسم، چندین تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی و فولاد سنگان به عنوان شرکت فعال در حوزه علم و فناوری استان به امضاء رسید. 

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه رویداد ملی فناوری و اطلاعات صنایع معدنی، گفت: برای هوشمندسازی صنایع و تجهیزاتی که در کارخانجات استفاده می‌شود، راهکارهایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور ارائه می‌شود و در نهایت این راهکارها توسط فولاد سنگان ارزیابی می‌شود.

امرایی با تاکید بر نقش هوشمندسازی در روند فعالیت‌های مجموعه سنگان، افزود: با توجه به اینکه هوشمندسازی سبب کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری و کاهش مشکلات زیست محیطی می‌شود، فولاد سنگان با حضور در این رویدادها و تبادل اطلاعات با شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان فناوری از ظرفیت این شرکت‌ها جهت بهره‌برداری در مجموعه خود استفاده می‌کند. 

مدیرعامل فولاد سنگان معتقد است که این تلاش‌ها به گشایش باب جدیدی در حوزه ورود فناوری به صنایع معدنی استان و کشور منجر شود. امرایی سال ۱۴۰۲ و شعار این سال را در ادامه و‌ پیوند با شعار دانش بنیان برشمرد و عنوان داشت ادامه این مسیر برای پیشرفت و رشد و شکوفایی کشور ضروری است، چرا که تولید دانش بنیان و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نیاز ضروری برای کشور است و این مهم در سال‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ شاخص اصلی رویداد ملی فناوری و اطلاعات در صنایع معدنی است که با هدف  نزدیکی و بهم رسانی عرضه و تقاضای فناوری برگزار شده است. در این رویداد نخبگان و شرکتهای فناورمحور دانش‌بنیان حضور داشتند.


گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: