قیمت مسکن | تولید مسکن

وزیر اقتصاد ریسک تولید مسکن را کاهش دهد/ بورس پیشران افزایش قیمت فولاد و سیمان و قیمت مسکن

وزیر اقتصاد ریسک تولید مسکن را کاهش دهد/ بورس پیشران افزایش قیمت فولاد و سیمان و قیمت مسکن
کدخبر : 584247

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با انتقاد از عملکرد وزارت اقتصاد، گفت: بورس در افزایش قیمت سیمان و فولاد پیشران است.

به گزارش شما و اقتصاد : فرشید پورحاجت در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت با تاکید بر این که رسیدگی به موضوع قیمت مسکن بسیار مهم است، اظهار کرد: معتقد نیستیم مصالح ساختمانی باید از بورس خارج شود چراکه بورس برای بازار مهم است. اما سازوکار کنونی بورس برای عرصه مصالح ساختمانی نیازمند بررسی است که وزارتخانه‌های راه و اقتصاد باید در این رابطه برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: بخشی از همکاران ما در حوزه مسکن حمایتی فعالیت می کنند. در همه دنیا نیز مسکن حمایتی تولید می شود اما امروز توانسته ایم تفاوتی بین ساخت و ساز بخش خصوصی و مردم با مساکن حمایتی داریم؟ در پاسخ باید بگویم که سازوکار بورس چنین تفاوتی را قائل نیست.

وی تاکید کرد: آقای وزیر اقتصاد بگوید در حالی که وزارت راه و شهرسازی در یکسال گذشته تلاش زیادی برای حوزه مسکن کرده چرا شما پای کار نمی آید و ریسک تولید مسکن را کاهش دهید؟

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با طرح این پرسش که در حوزه بورس کشف قیمت چگونه صورت می‌گیرد و سازو کار آن چیست، گفت: مبنای این کشف قیمت سازوکار بازار نیست. نوسان گیری قیمت را چه کسانی انجام می دهند؟

پورحاجت تاکید کرد: طی دو سال اخیر که سیمان و فولاد وارد بورس شده دوستان در افزایش قیمت پیشران هستند اما در کاهش قیمت خیر.این همه سوبسید و رانت ایجاد شده آیا نباید تامین مصالح ساختمانی در داخل با خارج( صادرات) تفاوت داشته باشد.

وی تاکید کرد: آیا این بنگاه ها خصوصی هستند دولتی هستند؟ امروز بورسی ها به راحتی اعلام می کنند که ۲ درصد هزینه ساخت سیمان است که این را قبول ندارم و یک حرف غیرکارشناسی است. سیمان بالای ۵ درصد در مسکن های حمایتی تاثیر گذار است که عدد قابل توجهی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: