اینترنت | افزایش قیمت اینترنت

افزایش قیمت اینترنت صحت دارد؟ / وزارت ارتباطات چه می گوید؟

افزایش قیمت اینترنت صحت دارد؟ / وزارت ارتباطات چه می گوید؟
کدخبر : 584969

بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی از خارج کشور تامین می‌شود و در چند سال اخیر افزایش نرخ ارز باعث شده که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نتوانند به آسانی زیرساخت خود را به‌روز رسانی کنند.

به گزارش شما و اقتصاد : همین امر باعث شده که اپراتورها از وزارت ارتباطات درخواست افزایش قیمت اینترنت داشته باشند. با اینکه وزارت ارتباطات لزوم افزایش تعرفه اینترنت را پذیرفته اما تا کنون با این درخواست موافقت نکرده است.

چندسالی می‌شود که اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌هایی که اینترنت ارائه می‌دهند از تعرفه‌های پایینی که وزارت ارتباطات مشخص کرده است، گلایه‌ دارند و خواهان افزایش قیمت اینترنت هستند. آنها مهمترین عامل برای عدم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را نداشتن هزینه‌های لازم می‌دانند که پیش‌تر به واسطه فروش سرویس‌های اینترنتی تامین می‌شد. این در حالی است که برخی کاربران معتقدند همین حالا هم با توجه به کیفیت و سرعت، قیمت اینترنت در ایران بالاست.

در چنین شرایطی، اخیرا در نشست هم اندیشی اپراتورها و رگولاتوری درباره اصلاح تعرفه اینترنت‌ که به میزبانی گروه علمی تحلیلی طیف برگزار شد فعالان این حوزه نظرهای متفاوتی درباره لزوم اصلاح تعرفه ترافیک داخلی و اینترنت مطرح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: