یارانه | پرداخت یارانه

واریز یارانه تشویقی به حساب ۶۱ میلیون ایرانی

واریز یارانه تشویقی به حساب ۶۱ میلیون ایرانی
کدخبر : 585523

یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی به حساب ۶۱ میلیون یارانه بگیر واریز شده است.

به گزارش شما و اقتصاد : یارانه تشویقی به یارانه ای گفته می شود که دولت مضاف بر یارانه نقدی به برخی خانوارها اعطا می کند. ابتدا گفته شد یارانه تشویقی مختص دهک های ۱ تا ۳ جامعه است. در ادامه دهک های ۴ و ۵ نیز مشمول یارانه تشویقی شدند. حالا اعلام شده دهک های ۱ تا ۷ یارانه تشویقی که مبلغ ۱۲۰ هزار تومان است را دریافت خواهند کرد. نحوه استفاده از یارانه تشویقی به صورت خرید کالا از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی خواهد بود. 

 یارانه این گروه‌ها از امروز افزایش یافت

طرح کالابرگ الکترونیک درحالی در راستای تامین سبد غذایی خانوارها از خردادماه امسال به صورت سراسری به اجرا درآمده است که بعد از گذشت حدود پنج ماه از اجرای آن، حالا علاوه بر دهک‌های «یک» تا «پنج» درآمدی، از هفته پیش‌رو دهک‌های «ششم» و «هفتم» نیز می‌توانند از مزایای «یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی» این طرح بهره‌مند شوند

طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خردادماه امسال بود که به صورت سراسری و با اتصال و تجهیز فروشگاه‌ها به طرح مذکور برای تامین سبد غذایی خانوارها و از بین بردن فقر غذایی در جامعه اجرا شد و بر این اساس ۱۱ قلم کالای اساسی (برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر که طبق نظر انستیتوی تغذیه ایران به تایید رسیده است) در سبد غذاییِ این طرح قرار گرفت.

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در فاز اول سراسری اجرای این طرح، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند به طوریکه اگر ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود را از میان این ۱۱ قلم خریداری می‌کردند، مبلغ یارانه آنها ۲۰ درصد افزایش می‌یافت.

اما در مرحله دوم، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند، با این تفاوت که شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام شد و درصورتی که سرپرستان خانوار این مبلغ از یارانه خود را از میان اقلام کالاهای اساسی خریداری می‌کردند، مشمول امتیاز تشویقی می‌شدند.

پس از آن، اول شهریورماه بود که وزیر رفاه از تسری یارانه تشویقی به دهک‌های درآمدی ۴ و ۵ در قالب کالابرگ خبر داد و گفت: دهک ۴ و ۵ هم مشمول این یارانه تشویقی می‌شوند و به عبارتی اگر ۵ دهک اول، ۵۰ درصد از یارانه‌شان را از طریق کالا برگ (۱۱ کالایی)، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی می‌شوند.

دهک های یک تا هفت مشمول دریافت یارانه تشویقی شدند

حالا اما با گذشت بیش از یک ماه از این خبر پس از اعلام وزیر رفاه مبنی بر افزایش دهک‌های تحت پوشش، علیرضا عسگریان- معاون وزیر رفاه به ایسنا اعلام کرده است که دهک ششم و هفتم نیز از هفته آتی مشمول طرح کالابرگ می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: