قیمت مواد غذایی | مواد غذایی

اخبار کالاهای اساسی | آمار تغییر قیمت مواد غذایی در یک ماه گذشته |گوشت قرمز گران،‌ برنج ایرانی ارزان شد

اخبار کالاهای اساسی | آمار تغییر قیمت مواد غذایی در یک ماه گذشته |گوشت قرمز گران،‌ برنج ایرانی ارزان شد
کدخبر : 586202

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای خارجی بسته ای با ٢,٨ درصد ، سس مایونز و سس گوجه فرنگی با ٢.٢ درصد است.

به گزارش شما و اقتصاد : مرکز آمار ایران درصد کاهش و افزایش قیمت مواد غذایی در یک ماه گذشته را اعلام کرد، ماهی قزل آلا با ٧,٨ درصد بیشترین افزایش قیمت و هندوانه با ۱۳.۹ درصد بیشترین کاهش قیمت مواد غذایی را در این مدت داشته است.بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران درباره مواد غذایی در مهرماه ۱۴۰۲، تغییرات متوسط قیمت مواد غذایی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به‌شرح زیر است.

 در بخش نان و غلات، برنج خارجی درجه یک با ٤,٦ درصد و شیرینی خشک با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٣.٢- است.

 در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌، ماهی قزل آلا با ٧,٨ درصد و گوشت گاو یا گوساله با ٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ٥,٨ درصد ، تخم مرغ ماشینی با ٣.٦ درصد ، و کره پاستوریزه با ۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٢.٥- درصد و روغن مایع با ٢.٢- درصد است.

کالاهای اساسی , بازار میوه , 

 در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کشمش پلویی با ٣,٥ درصد و مغز گردو با ٣.٣ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به پرتقال با ٢٣.٤- درصد ، انار با ١٦.٨- درصد و هندوانه با ١٣.٩- درصد است.

 در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با ٧,٦ درصد ، قارچ با ٥.٧ درصد و گوجه فرنگی با ٤.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خیار با ١٢.٩- درصد ، بادمجان با ۴- درصد و سیب زمینی با ٢.٧- درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای خارجی بسته ای با ٢,٨ درصد ، سس مایونز و سس گوجه فرنگی با ٢.٢ درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: