قیمت نفت

ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی

ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی
کدخبر : 588105

قیمت نفت در روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت زیرا سرمایه‌گذاران در آستانه کاهش تولید اوپک پلاس محتاط بودند و ضعیف‌تر از حد انتظار داده‌های کارخانه‌های چین نشان‌دهنده کند شدن رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان بود.

به گزارش شماواقتصاد: بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۸۲.۹۵ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۴۴۵ GMT رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۷.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.

بازارهای نفت در دوره قبلی از امید به نوعی قطعنامه حمایت از قیمت از سوی گروه اوپک پلاس حمایت کردند که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه است.

اعضای اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه یک نشست سیاسی برگزار کنند. منابع نزدیک به این گروه به رویترز گفتند که مذاکرات پیش از این نشست بر کاهش تولید بیشتر متمرکز بود، اگرچه جزئیات هنوز مورد توافق قرار نگرفته بود.​

یون رانگ، استراتژیست بازار در آی‌جی گفت: «شمارش معکوس برای نشست آتی اوپک پلاس اکنون در حال انجام است، و این تمرکز اصلی برای قیمت نفت بوده است، زیرا فعالان بازار در حال حاضر از هرگونه اخبار نزولی در راه خودداری می‌کنند.»

وی افزود: «ما افزایش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام حاصل از داده های EIA، همراه با یک شگفتی نزولی در ارقام PMI چین در صبح امروز داریم. هر دو ممکن است از کسری عرضه و تقاضای کمتری حمایت کنند، اما نتوانستند باعث کاهش قیمت‌ها شوند.»

یک نظرسنجی رسمی در روز پنجشنبه نشان داد که فعالیت تولیدی چین در ماه نوامبر برای دومین ماه متوالی و با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافته است که نشان می‌دهد برای کمک به تقویت رشد اقتصادی در بزرگترین واردکننده نفت جهان به اقدامات حمایتی بیشتر از سیاست‌ها نیاز است.

شاخص رسمی مدیران خرید (PMI) از ۴۹.۵ در ماه اکتبر به ۴۹.۴ در نوامبر کاهش یافت و زیر سطح ۵۰ واحدی باقی ماند. تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار داشتند که این رقم ۴۹.۷ باشد.

در همین حال، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه از افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام و سوخت تقطیر ایالات متحده در هفته گذشته خبر داد که نشان دهنده تقاضای ضعیف است. داده ها نشان داد که ذخایر بنزین نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت.

تحلیلگران ING می گویند: «بازار آنچه را که گزارش موجودی انبار نسبتاً نزولی از EIA بود را نادیده گرفت و افزود که همه نگاه‌ها به نشست اوپک پلاس است.»

تحلیلگران گفتند: «تمرکز به عدم قطعیت این نشست این است که هنوز مشخص نیست که آیا این گروه توانسته است اختلاف نظر بر سر اهداف تولید آنگولا و نیجریه برای سال آینده را حل کند یا خیر.»

مقامات به رویترز گفته اند که اعضای آفریقایی گروه تولیدکننده اوپک پلاس، آنگولا و نیجریه، به دنبال افزایش تولید نفت هستند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: