حجت الله عبدالملکی بیان کرد؛

سرعت سرمایه گذاری در مناطق آزاد دو برابر شده است

سرعت سرمایه گذاری در مناطق آزاد دو برابر شده است
کدخبر : 588322

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بدو ورود به منطقه آزاد ماکو و در حاشیه افتتاح فاز اول احداث باغ مدرن پسته شرکت یاراکشت آذر ماکو افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بهترین نقاط برای سرمایه گذاری و در واقع بهشت سرمایه گذاری اند.

حجت الله عبدالملکی با اشاره به اینکه این مناطق پنج خصوصیت را یکجا دارند اضافه کرد: هزینه تولید پایین ، وجود زیرساخت های نسبتا خوب، دسترسی به بازارهای جهانی، بهتر بودن شاخص سهولت کسب و کار و در نهایت معافیت مالیاتی و گمرکی مزیت هایی است که مناطق آزاد دارند. 

** در نیمه نخست سال جاری،  ۴۳۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد 

عبدالملکی با اشاره به اینکه رویکرد معرفی این مناطق در داخل کشور و خارج را در دستور کار قرار داده‌ایم بیان داشت:‌ از ابتدای سال جاری روند اطلاع رسانی و تشریح فرصت ها را شروع کردیم و خوشبختانه امسال شاهد هستیم که در ۶ ماهه اول سال جاری، بالغ بر ۴۳۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد اتفاق افتاده است.

** بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند در ماکو

وی ادامه داد: امروز کار افتتاح این پروژه ۲۰ ماه پیش شروع شده و به گفته سرمایه گذار ، این پروژه بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند کشوراست. 

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: در فاز اول این پروژه ۱۵۰ هزار کشت و  ۴۰ هزار اصله نهال پسته اصلاح شده بصورت سیستم های هوشمند آبیاری و کوددهی کاشته شد. 

عبدالملکی خاطر نشان کرد: قبلا در این بیابان هیچ کشت و درختی وجود نداشت و امروز سرمایه گذاری به بار شسته و فاز دوم آن به زودی به مرحله بهره برداری می رسد.

**‌پروژه‌های سرمایه گذاری یکی پس از دیگری به نتیجه می رسند

وی با اشاره به اینکه  طرح‌های سرمایه‌گذاری یکی پس از دیگری مرتب درحال بهره‌برداری هستند افزود: با اینکه مناطق آزاد، مناطقی تجاری و صنعتی هستند ولی  ظرفیت های کشاورزی خوبی در این مناطق نهفته است. 

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:‌ لذا شرکت های دانش بنیان با طرح های ارزش افزوده بالا که رتبه های منطقه ای و جهانی دارند در این مناطق فعالیت خود را آغاز کرده اند. 

** کشاورزی  مدرن را در مناطق آزاد به عنوان برند کشاورزی جمهوری اسلامی به دنیا معرفی می کنیم 

عبدالملکی با بیان اینکه بخش کشاورزی موفق و مدرن را در مناطق ازاد به عنوان برند کشاورزی جمهوری اسلامی به دنیا معرفی می کنیم اضافه کرد: نوآوری جدید و ارزش افزوده فوق العاده  در کشاورزی هم برای سرزمین اصلی الگوسازی اقتصادی خوبی است و  هم در سطح جهانی توانمندی های جمهوری اسلامی را به صورت ویژه تر معرفی می کند. 

**‌یکی از بزرگترین باغ گردوهای جهان در ماکو 

وی خاطرنشان ساخت: پروژه های دیگر در ماکو اجرا می شود. از جمله یکی بزرگترین باغ های گردوی جهان در دشت زیدون  این منطقه در حال احداث است . 

مشاور رئیس جمهور گفت:‌ پروسه برای احداث این باغات علمی، پیچیده و سرمایه بر است و بزودی شاهد تحولی در حوزه کشاورزی مناطق آزاد خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: