سود سهام عدالت | واریز سهام عدالت

فوری | واریز سهام عدالت تا ۳ روز آینده

فوری | واریز سهام عدالت تا 3 روز آینده
کدخبر : 588539

سهام عدالت: آن‌طور که رییس سازمان بورس اعلام کرده طی دو یا سه روز دیگر آن تعداد از شرکت‌های بورسی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند نسبت به واریز سود اقدام خواهند کرد.

به گزارش شما واقتصاد : سود سهام عدالت طی دو یا سه روز آینده از شرکت‌ها دریافت و تا قبل از پایان آذرماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد. این خبر را امروز مجید عشقی ـ رییس سازمان بورس – اعلام کرده و گفته که بخشی از سود سهام عدالت توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت شده و تنها چند شرکت باقی مانده‌اند.

درخصوص مبلغ سود نیز عشقی چند روز قبل هم اعلام کرده بود کسانی که سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند حدود ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. کسانی هم که سهام یک میلیون تومانی دارند حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند. مجید عشقی البته تاکید کرد که این اعداد هنوز قطعی نیست و باید محاسبه شود.

زمان واریز سهام هم مانند سال گذشته خواهد بود. مرحله اول اواخر آذر و مرحله دوم اواخر سال جاری و قبل از عید پرداخت می‌شود. رییس سازمان بورس اعلام کرده که مرحله اول تا پایان آذرماه و شب یلدا واریز خواهد شد.

سال گذشته سود سهام عدالت طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

اسامی ۶ شرکتی که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند؛ از مپنا تا گل گهر

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: شرکت‌های «گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد آلیاژی ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پارس سویچ» هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده اند.

 سازمان بورس و اوراق بهادار، محمد باغستانی با اشاره به این که تا کنون از ۳۶ شرکت سرمایه پذیری تعدادی کل و تعدادی هم بخشی از سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را به حساب‌ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده اند، گفت: با وجود پیگیری‌های مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تاکنون شش شرکت هم سود سهام عدالت خود را پرداخت نکرده اند.

وی در ادامه افزود: شرکت‌های «گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد آلیاژی ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پارس سویچ» هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده اند.

به گفته باغستانی، همین امر باعث شده است تا فعلا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نتواند سود مرحله نخست سهامداران عدالت را پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: بنا داریم در صورت دریافت بخشی از این سود، طی دو مرحله سود سهام عدالت را تا پایان سال به حساب دارندگان سهام عدالت واریز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: