قیمت سکه

قیمت سکه و طلا همه را شوکه کرد | قیمت سکه سقوط کرد

قیمت سکه و طلا همه را شوکه کرد | قیمت سکه سقوط کرد
کدخبر : 588730

قیمت طلا و سکه در بازار امروز چهارشنبه 15 آذر ماه نزولی شد.

به گزارش شما و اقتصاد :امروز قیمت  سکه و طلا  نزولی اعلام شد. قیمت سکه و طلا در کشور ما دچار نوسان است. قیمت سکه و طلا در بسیاری از کسب و کار ها تاثیر دارد، به همین دلیل قیمت سکه  و طلا از اهمیت ویژه ای بر خور دار است. امروز قیمت سکه  و طلا کاهش قیمت را تجربه کرد.در ادامه جدید ترین خبر درباره قیمت طلا، سکه را میخوانید.

 

ضربه دلار به بازار طلا و سکه

بازار جهانی طلا امروز چهارشنبه ۱۵ آذر اندکی جان گرفت. قیمت طلای جهانی در مقایسه با روز قبل تقریباً ۱۱ دلار گران‌تر شد و با ۲۰۲۹ دلار معامله شد. با این حال این افزایش قیمت نتوانست دو فلز زرد رنگ داخلی را هم تحت تاثیر قرار دهد. آنطور که بررسی ها نشان می دهد در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا درکه عصر دیروز با ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد، در بازار امروز با ۲ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد که نسبت به‌روز سه‌شنبه تقریباً ۲۵ هزارتومان ارزان شده است

همچنین قیمت سکه امامی که در روز دوشنبه هفته جاری با ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شده بود روز سه‌شنبه با ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بسته شد. روند کاهشی نرخ سکه به بازار امروز هم رسید و سکه امامی با کاهش ۱۵۰ هزارتومانی بر روی ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت. فعالان بازار می‌گویند در صورتی‌ که سکه نتواند به بالای مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برگردد به‌تدریج به سمت کف کانال یاد شده حرکت خواهد کرد.

همانطور که گفته قیمت طلا و سکه امروز به رشد اونس اعتنایی نکرد. زیرا قیمت دلار امروز با سیگنال کاهشی خود خریداران را عقب راند. در هرات طبق ادعای معامله‌گران نرخ دلار روز گذشته با ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد. با این‌ حال در بازار شبانه دلار هرات دوباره به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت و بر روی ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. اما در معاملات نقدی امروز دوباره نزولی شد و تا سطح 49 هزارو 850 تومان پایین آمد. 

قیمت سکه و طلا

از سوی دیگر در تهران هم قیمت دلار که در معاملات نقدی روز گذشته با ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان به کار خود پایان داده بود، در معاملات پشت خطی سه‌شنبه‌شب هم جانی برای صعود نداشت و در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان قیمت خورد. در بازار امروز چهارشنبه ۱۵ آذرماه هم با گپ منفی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و تا ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان پایین آمد. البته شیب کاهشی اسکناس آمریکایی در نیمه ظهر اندکی بیشتر شد و بر روی ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. تحلیلگران فنی معتقدند در حال حاضر حمایت ۵۰ هزار و ۲۰۰ و مقاومت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان، محدوده‌های مهم دلار هستند که در صورت پیشروی در هر جهتی آینده قیمت دلار مشخص خواهد شد.

در بازار و در بین معامله گران خبرهای فساد ۳.۴ میلیارد دلاری چای دبش همچنان دست به دست می شود. به عبارت دیگر گروه صنعتی چای دبش حدود 4/3 میلیارد دلار برای واردات و بسته‌بندی چای گرفته بوده است. رقم ریالی فساد رخ داده چیزی حدود 140هزار میلیارد تومان است که از نظر ریالی، تاکنون چنین چیزی در تاریخ اقتصاد ایران سابقه نداشته است. گفته می شود با این پول می توان یک نیروگاه هسته ای، سه پتروشیمی، دو برج خلیفه، برج ساعت ملکه و.... را ساخت. 

بانک مرکزی هم در تازه ترین واکنش خود در خصوص پرونده «واردات چای دبش» اعلام کرده حتی یک دلار ارز ترجیحی با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان نیز اختصاص نداده است و تمامی ارز تخصیص یافته برای واردات چای ارز با نرخ نیمایی بوده و لذا ارتباط دادن این پرونده با سیاست های ارزی بانک مرکزی در قالب سیاست تثبیت کذب محض است.

 منبع: اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: