حقوق معلمان| افزایش حقوق معلمان

اخبار فرهنگیان| ۲۶درصد افزایش حقوق معلمان از این تاریخ

اخبار فرهنگیان| ۲۶درصد افزایش حقوق معلمان از این تاریخ
کدخبر : 588742

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، احمدحسین فلاحی از زیاد شدن ۲۶ درصدی حقوق معلمان خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: افزایش حقوق معلمان در این شرایط اقتصادی ضروری است.

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون گفت: تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی از سوی چند تن از نمایندگان شورای اسلامی در رابطه با عدم وجود نیروی انسانی کافی برای وزارت آموزش و پرورش (کمبود معلم) توسط سازمان استخدامی اداری کشور و نیز بحث و تحقیق در زمینه ارائه راهکارهای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده. در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که با حضور وزیر آموزش و پرورش و عدم حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی و حضور معاونین وی بررسی شد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بحث و بررسی های فراوان در خصوص ابعاد کمبود معلم در نهایت مقرر شد جلسه ای به عنوان فرصتی برای رئیس سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود. . پس از شنیدن توضیحات رئیس این سازمان پاسخ دهید. در مورد اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس و ارائه گزارش آن به جلسه علنی مجلس باید تصمیم گیری شود.

 

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین موضوعات مربوط به اجرای صلاحیت معلمان و هزینه ۵۴ میلیارد تومانی دولت برای اجرای این قانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین در رابطه با پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز عنوان شد که پاداش پایان خدمت بازنشستگان از سال ۱۴۰۱ به بعد پرداخت نشده و تلاش برای پرداخت آن در حال انجام است.

 

فلاحی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه همچنین به افزایش ۲۶ درصدی حقوق معلمان پس از اجرای قانون احراز صلاحیت و همچنین بازگشت برخی از کارکنان تعیین شده به آموزش و پرورش اشاره و بر استخدام نیروهای جدید در زمان مقرر در سال آینده تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در خصوص تصویب آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز عنوان شد افرادی که نمره آنها بالاتر از ۴۷۰ باشد می توانند تحت شرایطی تعریف شده در سازمان اداری و استخدامی استخدام شوند.

 

وی افزود: همچنین در خصوص طبقه بندی بازنشستگان در جلسه امروز بررسی و مشخص شد صندوق بازنشستگی سهم خود را برای اجرای این وظیفه پرداخت نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: