پیش بینی بورس | بازار سهام

اخبار اقتصادی | پیش بینی بازار بورس در هفته پیش رو

اخبار اقتصادی | پیش بینی بازار بورس در هفته پیش رو
کدخبر : 588896

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش متوسط ارزش معاملات خرد و ورود جریان پول حقیقی به سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل مقاومت 2 میلیون و 100 هزار واحدی را شکست و شاخص هم‌وزن نیز بیش از 3 درصد رشد تراز داشت.

به گزارش شما واقتصاد : بازار سهام از نیمه دوم پاییز امسال، روند رکودی و نزولی خود را کنار گذاشته و با کاهش مشکلات و بحران‌های صنایع سنگین بازار سهام؛ پس از چندین ماه شاهد رشد ارزش معاملات خرد در روزهای صعودی شاخص‌ها هستیم. نیمه اول پاییز امسال بازار سهام با ریزش شدید ارزش معاملات در روز‌های مثبت بازار و رشد ارزش معاملات در روز‌های نزولی سپری شد. واکنش معاملاتی بازار سهام به اخبار مثبت و منفی در نیمه اول پاییز شدیدا نگران کننده شده بود. با این حال بازار سهام روند صعودی خود را برای گذر از سطح ۲ میلیونی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی پیدا کرد.

بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد ورود پول حقیقی به سهام و خروج سنگین از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در هفته قبل تراز ۶ همتی را تجربه کرده بود و در انتهای هفته به این سطح رسیده بود؛ در دو روز ابتدایی این هفته تا سطح ۸ همتی رشد کرد. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با ۶۶ درصد رشد به نسبت هفته قبل تا سطح ۷ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومانی بالا آمد. برآیند جریان پول حقیقی در هفته آخر آبان ماه مثبت ۴۲۴ میلیارد تومان بود و هفته اول آذر به منفی ۲۱۲ میلیارد تومان رسید. در این هفته خالص تغییرات مالکیت حقیقی تا مثبت ۲۵ میلیارد تومان افزایش داشت. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل دو میلیون و ۶۰ هزار واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار واحدی ریزش داشت و بازدهی مثبت ۵.۳۷ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز که در هفته اول آذر ماه بازدهی مشابه شاخص کل داشت؛ در این هفته ۳.۷ درصد رشد تراز یافت و بار دیگر عملکردی مشابه از خود به نمایش گذاشت.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز سومین هفته آذرماه

بورس تهران هفته سوم آذر ماه را با سطح حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 740 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. در صورتی که روز شنبه هجدهم آذرماه، شاخص‌های سهامی با افت تراز مواجه شوند؛ هفته سوم آذرماه از رشد تراز قابل توجه شاخص‌های سهامی محروم می‌شود اما با ثبت رشد تراز در روز ابتدایی، احتمال گذر از سطح 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل و تراز 760 هزار واحدی هم‌وزن افزایش می‌یابد.

با این تفاسیر، همچنان اصلی‌ترین سیگنال برای تشخیص آغاز روند صعودی قدرتمند شاخص‌های سهامی سطح 8 همتی ارزش معاملات خرد است. ارزش معاملات خرد آخرین روز معاملاتی اخیر نیز به نسبت سایر روز‌های هفته قبل کمتر بود که احتمال روندی منفی برای شروع معاملات هفته آتی را بالا می‌برد. بازار سهام منتظر واکنش دلار به روابط بین الملل کشورمان است. در این هفته یکی از عواملی که اثرگذاری بالایی بر روند بازار سهام خواهد داشت؛ تقاضای دلار خواهد بود. تحلیل‌گران همچنان بر این باورند که با ثبات نرخ دلار بازار آزاد در سطح کمتر از 55 هزار تومان، ارزش معاملات خرد روزانه از 9 همت فراتر نمی‌روند.

در این شرایط پیش بینی می‌شود هفته آتی، سطح ارزش معاملات خرد در مدار 5 تا 8 همتی قرار گیرد و با جابه‌جایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در میان معامله‌گران با تغییرات پیش آمده در چشم‌انداز صنایع، بورس تهران با افزایش تراز کند و اندک شاخص‌های سهامی مواجه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: