همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان و کارگران

اخبار بازنشستگان | یکبار دیگر بی توجهی دولت به بازنشستگان تکرار شد

اخبار بازنشستگان | یکبار دیگر بی توجهی دولت به بازنشستگان تکرار شد
کدخبر : 589330

در حالی امروز نمایندگان مجلس در صحن علنی به بررسی کلیات لایحه بودجه 1403 پرداختند که در نهایت این لایحه با ۱۲۷ رای مخالف در برابر ۹۰ رای موافق رد شد.

به گزارش شما واقتصاد : مشاهدات از روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس حکایت از این دارد که علت رد کلیات به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برمی‌گردد. در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه در صبح امروز، اعلام شد که نگرانی‌هایی درباره منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان وجود دارد. در همین باره هم نماینده مردم شیراز در زمان بررسی کلیات بودجه گفت که باید در سال اول اجرای بودجه ۴۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان اجرا شود.

نماینده دیگری نیز اظهار کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در بودجه دیده نمی‌شود.

همچنین، جواد نیک‌بین نیز اعلام کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به دلیل نداشتن پول اجرا نخواهد شد.

بعد از این سخنان بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه در دفاع از لایحه پیشنهادی دولت و در پاسخ به انتقاد نمایندگان مبنی بر بی‌توجهی دولت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: دولت خود را ملزم می‌داند تا منابع مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق‌ را تامین کند.

قالیباف به منظور چه گفت؟

آنگونه که خبرنگار تسنیم گزارش داده قالیباف، رئیس مجلس در واکنش به اظهارات منظور گفت: سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای کتبی به شورای نگهبان اعلام کرده است که به دلیل نبود منابع، با مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مخالف است و این با صحبت‌های امروز شما در تناقض است.

وی افزود: بنابراین سازمان برنامه و بودجه باید در نامه‌ای کتبی به مجلس، تصریح کند که دولت با تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موافق است.

پس از این اظهارات قالیباف جو غالب مجلس به حمایت از رد کلیات لایحه بودجه درآمد، به طوری که حمایت‌های حاجی‌بابایی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه از کلیات لایحه دولت اثری نداشت و در نهایت کلیات لایحه بودجه با ۱۲۷ رای مخالف در برابر ۹۰ رای موافق رد شد.

به دنبال همین اظهارات بود که اکثر نمایندگان مجلس به رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ رای دادند و موافقت حاجی‌بایی راه به جایی نبرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: مجلس شورای اسلامی بر همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید دارد و قطعا بودجه‌ای که در آن منابع همسان‌سازی دیده نشده باشد از در این مجلس بیرون نخواهد رفت.

وی بیان کرد: ما هم در گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و هم در گزارش کمیسیون تلفیق ایرادات مربوط به بودجه را احصاء کردیم. این اشکالات وجود دارد و اکنون نیز ارائه شده است همانطوری که رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند مجلس به بحث متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با تمام قوا تاکید داشته و قول شرف گرفته است. اکنون نیز اعلام می‌کنم بودجه‌ای که همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در آن دیده نشده باشد از در این مجلس بیرون نمی‌رود.

حاجی بابایی اضافه کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اکنون قول دادند که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت کتبی نامه داده و منابع آن را بپذیرند. اکنون نیز در سال انتخابات هستیم و بودجه سه دوازدهم کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه بودجه رای دهد تا فضای عمومی جامعه مثبت شود و مردم، مجلس و دولت را همراه با یکدیگر برای حل مشکلات ببینند.کلیات لایحه بودجه با ۱۲۷ رای مخالف در برابر ۹۰ رای موافق رد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: