در مراسم رونمایی از پوستر اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام مطرح شد:

۴ راهبرد صنعت هوایی کشور برای توسعه ناوگان | مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه به میزبانی فرودگاه پیام

۴ راهبرد صنعت هوایی کشور برای توسعه ناوگان | مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه به میزبانی فرودگاه پیام
کدخبر : 589348

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به همراه مدیرعامل فرودگاه پیام در نشست خبری که در آیین رونمایی از پوستر اولین نمایشگاه صنعت هوایی برگزار شده بود به بیان مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه به همراه گزارشی از عملکرد صنعت هوایی در دستاوردهای فناورانه و پیشرفت‌های صورت گرفته پرداختند.

به گزارش شماواقتصاد: نخستین نمایشگاه صنعت هوایی کشور از شانزدهم تا نوزدهم اسفند ۱۴۰۲به میزبانی فرودگاه بین المللی پیام برگزار خواهد شد. به همین منظور، روز گذشته نشست خبری با حضور کاپیتان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در مراسم رونمایی از پوستر اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. 
1402092114461948128970154

در ابتدای این نشست، کاپیتان محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت هوایی کشور ۴ راهبرد برای توسعه ناوگان فراهم‌ کرده است و باید این راهبردها و دستاوردها در جایی مثل نماشگاه هوایی عرضه شود، گفت: برای ارائه دستاوردهای فناورانه، پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه پهپادها، توسعه ناوگان هوایی و ارتباط مستمر صنعت، شرکت های دانش‌بنیان‌ها و مراکز آموزش عالی، برگزاری نمایشگاه‌های هوایی امری ضروری است.

وی افزود: به همین منظور، با برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه صنعت هوایی، از شرکت‌های خارجی و بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه به صورت رسمی دعوت شده است. برگزاری این نمایشگاه‌های هوایی، پیامی برای دنیا است که اعلام کنیم صنعت هوایی کشور با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه، با تکیه بر متخصصان و توان داخل و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نه تنها زمینگیر نشد بلکه روز به روز گسترده‌تر و توسعه‌یافته‌تر شده است.

کاپیتان محمدی‌بخش همچنین به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰۰ قطعه مربوط به صنعت هوایی توسط دانش بنیان‌های داخلی طراحی و ۳۰۰ هزار قطعه تولید شده است و این شرکت‌ها در نمایشگاه حضور دارند.

 

فرودگاه پیام مجموعه‌ای کامل از فرصت‌ها در صنعت هوایی

رئیس شورای راهبردی اولین نمایشگاه صنعت هوایی فرودگاه پیام، ادامه داد: در این نمایشگاه نیز مانند دیگر نمایشگاه‌های هوایی از نیروهای مسلح برای مانورهای هوایی دعوت می‌شود که در این‌باره مکاتبات با ستاد کل نیروهای مسلح انجام‌ شده است. در همین راستا، محدودیت‌های ترافیکی در مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) خواهیم داشت که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
1402092114461829428970154

وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی پیام مجموعه ای کامل از فرصت ها در صنعت هوایی است، تاکید کرد: این فرودگاه با بهره مندی از ظرفیت هایی از جمله کارگو، وجود مراکز آموزش خلبانی، مسافری و برخورداری از باند پروازی استاندارد به عنوان یک فرصت و ظرفیت کامل در حوزه هوانوردی شناخته می شود.

کاپیتان محمدی‌بخش با بیان اینکه بهره‌مند بودن از چنین ظرفیت هایی موجب شد تا پیام برای راه اندازی نمایشگاه صنعت هوایی انتخاب شود تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات و نشست های متعدد  به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه صنعت هوایی به میزبانی پیام و در پایان اسفندماه انجام شود.

1402092114461663828970154

نمایشگاه صنعت هوایی پیام، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری است

در ادامه این نشست اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز با بیان اینکه با وجود تحریم‌های ظالمانه در صنعت هوایی کشور، امروز توان فنی و عملیاتی گسترده ایران در این صنعت را شاهدیم، گفت: نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام می‌تواند عرضه کننده بخشی از این توانمندی‌ها به ذینفعان باشد. ۵۵۰ پرواز مسافری در فرودگاه پیام در چهار سال گذشته دایر شده است و امسال پروازها به نجف به صورت هفتگی در این فرودگاه راه‌اندازی شد.

وی افزود: این نمایشگاه در سه بخش نمایشگاهی، جانبی و نمایش‌های هوایی برگزار خواهد شد. بخش نمایشگاهی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های هواپیمایی ،فرودگاه‌ها، شرکتهای خدمات هوایی مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما و هلیکوپتر استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌های صنعت هوایی و ، فضایی سرمایه‌گذاران مخترعین، دانشگاه‌های تخصصی و دانشکده‌های هوافضا بخش‌های دولتی و سیاست‌گذاران انجمن‌ها و اتحادیه‌ها، رسانه‌های تخصصی منتورها و مشاوران و ... برگزار می‌شود.

اکبر قنبرپور، بخش‌های جنبی این نمایشگاه را شامل سخنرانی پنل های تخصصی بازی‌های دیجیتال حوزه هوانوردی برنامه تلویزیونی عنوان و اضافه کرد: بخش نمایش‌های هوایی شامل نمایش هواپیماهای نظامی هواپیمای مسافری پهن‌پیکر، هواپیماهای سبک و فوق سبک پهباد هلی‌کوپتر و چتربازی خواهد بود.

 

مهم ترین اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام

معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری در صنعت هوا و فضا به سرمایه گذاران، انعقاد قرارداد و تفاهم نامه ها بین سرمایه گذاران و فعالان صنعت هوایی، نمایش دستاوردها و پیشرفت‌های صنعت هوایی و هوافضای کشور به دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درخصوص جهاد تبیین و ایجاد فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری و همکاری در صنعت هوایی و فضایی به سرمایه گذاران و کسب وکارهای بزرگ از مهم ترین اهداف برگزاری اولین نمایشگاه صنعت هوایی به میزبانی فرودگاه پیام عنوان شده است.

 مدیرعامل فرودگاه پیام با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در صنعت هوایی و فضایی به سرمایه‌گذاران و کسب و کارهای بزرگ است. انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت هوایی و فضایی کشور، یکی دیگر از اهداف اصلی این نمایشگاه است.

 اکبر قنبرپور اظهار داشت: نزدیک بودن این فرودگاه به پایتخت و همجواری با شهر کرج، جمعیت ۸.۵ میلیون نفری پیرامون فرودگاه، فعالیت فرودگاه پیام به عنوان بزرگترین مرکز آموزش خلبانی کشور با حضور هشت موسسه آموزش خلبانی، امکان فرود هواپیمای پهن پیکر و همچنین ارائه خدمات پست هوایی و حمل و نقل بار، از جمله ویژگی‌ها و امکانات این فرودگاه بین‌المللی برای برگزاری این رویداد است.

در خاتمه این نشست با حضور کاپیتان محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و اکبر قنبرپور مدیرعامل فرودگاه پیام از پوستر نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: