سهام عدالت | واریز سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت آغاز شد | چه کسانی سود دریافت نمی‌کنند

واریز سود سهام عدالت آغاز شد | چه کسانی سود دریافت نمی‌کنند
کدخبر : 589425

از ساعت اولیه بامداد امروز پنجشنبه ۲۳ آذر واریز مرحله اول سود سهام عدالت به حساب ۴۵ میلیون سهامدار آغاز شد.

به گزارش شما واقتصاد : در این مرحله دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد. 

سود وراث متوفیان سهام عدالت که تعیین تکلیف شدند نیز به همراه سود سهامداران عدالت به حساب وراث واریز خواهد شد.

به گفته مسئولان سازمان بورس ، مرحله دوم سود سهام عدالت هم تا پایان سال واریز خواهد شد.

سود سهام عدالتی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد مبلغ واریزی سود برای آن‌ها متفاوت است. بنابر اعلام باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند و سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سود واریزی سهام عدالتی که به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این مبالغ به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود سهام مشمولان سهام عدالت انجام خواهد داد، به طوری‌که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

در همین خصوص هم باغستانی ابراز داشت: سه شرکت گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس و گروه سرمایه گذاری صنعتی ایران سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که امیدواریم این سه شرکت نیز تا اواسط اسفندماه امسال سود این گروه از سهامداران را پرداخت کنند تا بتوانیم کل سود سهامداران عدالت را تا پایان سال به حساب آن‌ها واریز کنیم.

بنابر اعلام مسئولان زمان واریز تمام سود‌ها دو روز زمان خواهد برد و البته گروهی این سود را دریافت نخواهند کرد که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آن در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد «درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی» اشاره کرد.

در ادامه هم باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار کرد: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: