سود سهام عدالت

پرداخت سود سهام عدالت متوفیان از این تاریخ | خانواده متوفیان حساب سهام عدالت خود را چک کنند

پرداخت سود سهام عدالت متوفیان از این تاریخ | خانواده متوفیان حساب سهام عدالت خود را چک کنند
کدخبر : 589631

سازمان خصوصی‌سازی با محاسبه میزان سود و تنها به شماره شباهای تأیید شده و از طریق بانک‌های عامل، سود اختصاص یافته برای هر فرد را به حساب آنها واریز می‌کند. بدیهی است برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان، ارائه و تأیید شماره شبا در سایت سجام توسط وراث الزامی می‌باشد.

به گزارش شماواقتصاد: امروز خبر مهمی درباره واریز سود سهام عدالت متوفیان منتشر شده است .

سازمان خصوصی‌سازی با محاسبه میزان سود و تنها به شماره شباهای تأیید شده و از طریق بانک‌های عامل، سود اختصاص یافته برای هر فرد را به حساب آنها واریز می‌کند. بدیهی است برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان، ارائه و تأیید شماره شبا در سایت سجام توسط وراث الزامی می‌باشد.

۳ میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، وراث این گروه از سهامداران که در طول هفته‌های گذشته به شعب شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده‌اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد؛ در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می توانند سود سنوات سال های قبل را دریافت کنند.

زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان

از ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه واریز سود سهام عدالت به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار آغاز شد و قرار بر این بود که ظرف ۴۸ ساعت سود سهام عدالت به حساب همه واریز شود. برای سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود تعیین شده است. مبلغ فوق علی الحساب بوده و باقیمانده سود سهام عدالت تا پایان سال جاری به حساب افراد واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت متوفیان کی واریز میشود؟

پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه» آغاز شده و قرار بر این شد که ظرف مدت ۴۸ ساعت سود سهام عدالت به حساب تمام سهامداران واریز شود.

سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. همچنین طبق گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲ دارند، مبلغ ۶۲۶ هزار تومان دریافت می کنند.

سود سهام عدالت متوفیان

سود سهام عدالت متوفیان هم واریز شد و حساب وراث متوفیان سهام عدالت هم شارژ شد

باغسنانی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، گفت: وراث این گروه از سهامداران که در طول هفته های گذشته به شعب شرکت های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد.

از این رو وراثی که انتقال سهام عدالت متوفی را انجام داده و کار انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث را انجام داده اند سود سهام عدالت متوفی را دریافت کرده اند.

همچنین سود سهام عدالت سال های پیش متوفی نیز به حساب وراث متوفی واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اضافه کرد: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می توانند سود سنوات سال های قبل را دریافت کنند.

سود سهام عدالت سال‌های گذشته را چطور دریافت کنیم؟

سود سهام عدالت دوره‌های گذشته با جزییات کامل مانند مبلغ، تاریخ واریز و دوره محاسبه سود در گزینه پیگیری واریز سود سهام عدالت وجود دارد. حتی می‌توانید ببینید پول به کدام شماره شبا واریز شده است. ستون «نوع سود» نشان می‌دهد پول را دریافت کرده‌اید یا به‌خاطر کم‌کاری و غفلت خودتان یا اطلاع‌رسانی نادرست یا تعلل در زمینه معرفی شماره شبا، پول به‌عنوان طلبکاری منظور شده است.

اگر سامانه سهام عدالت وضعیت شما را طلبکار نشان می‌دهد، به احتمال زیاد مشکل معرفی شماره شبا بانکی دارید. چنانچه شماره شبای معرفی شده توسط شما در میانه کار اعتبار خود را از دست داده و به‌دلایلی مثل مسدودی حساب دیگر قابل استفاده نیست، باید آن را وایرایش کنید.

سود سهام عدالت دوره‌های قبل به‌عنوان طلبکاری برای اشخاصی در نظر گرفته می‌شود. اگر یکی از آنها هستید واقعا فردی خوش‌شانس محسوب می‌شوید، چون با تکمیل اطلاعات و ارائه شماره شبا معتبر علاوه بر سود سهام عدالت ۱۴۰۲، طلب دوره‌های گذشته نیز یکجا برایتان واریز خواهد شد که رقم آن معادل دو میلیون تومان است.

سامانه میراث قرار است بالاخره به طلسم بلاتکلیفی سهام عدالت متوفیان پایان دهد. اگر در خانواده شخصی داشته‌اید که مالک سهام عدالت بوده و حالا دیگر در بین ما نیست، یکی از وراث باید تا ۳۰ آذر در سجام ثبت‌نام کند و پس از معرفی سامانه میراث، مراحل انتقام سهام عدالت متوفیان را پیش ببرد.

سهام عدالت متوفیان طبق قوانین مربوط به انحصار وراثت پیش می‌رود و پیش‌بینی لازم برای انتقال سهام و تقسیم سود امسال و طلبکاری احتمالی سال‌های گذشته نیز انجام شده است. حدود ۱۵ میلیون نفر به‌عنوان وارث سهام عدالت متوفیان شناخته می‌شوند و باید تا ۳۰ آذرماه کارهای مربوط به انتقال سهام را از طریق کارگزاری‌های بورسی پیش ببرند.

واریز سود سهام عدالت متوفیان به امسال نمی‌رسد و طبق وعده‌ها در سال آینده به حساب هر یک از وراث واریز خواهد شد. سهام عدالت متوفیان طبق برنامه‌ریزی از آبان ۱۴۰۲، آغاز شده و تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ادامه پیدا می‌کند. وراث افرادی که در سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ درگذشته‌ اند می‌ توانند برای تعیین تکلیف اقدام کنند. پروسه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان سال ۸۸ و ۸۹ از ۲۵ آبان آغاز می‌شود. این روند طبق برنامه‌ریزی ادامه پیدا می‌کند و در ۱۹ اسفند انتقال سهام عدالت متوفیان سال ۱۴۰۰ به بعد امکان‌پذیر خواهد شد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: