حقوق بازنشستگان

افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده؛ منبع درآمدی پایدار برای بالابردن حقوق بازنشستگان

افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده؛ منبع درآمدی پایدار برای بالابردن حقوق بازنشستگان
کدخبر : 589830

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده یک منابع درآمدی پایدار برای افزایش حقوق بازنشستگان، ایثارگران و یا خرید تضمینی گندم است.

 به گزارش شماواقتصاد: رسیدگی به کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد که روح‌الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با این لایحه، گفت:نمایندگان در جلسه علنی امروز(چهارشنبه ۲۹ آذر ماه) قرار دارد که روح‌الله عباس پور نماینده بوئین‌زهرا در موافقت با لایحه بودجه، گفت: نمایندگان مخالف مطرح می‌کنند که چرا بودجه عمرانی مناسب دیده نشده و افزایش حقوق بازنشستگان نیز باید بیش از ۱۸ درصد باشد اما از سوی دیگر می‌گویند وابستگی بودجه به نفت نیز باید کاهش پیدا کرده و مخالف افزایش یک درصدی مالیاتی بر ارزش افزوده هستند، در حالی که این رقم در برخی از کشورها بیش از ۲۰ درصد است، حال اگر این امر محقق نشده و مالیات افزایش پیدا نکند هزینه‌های مذکور از کجا باید تأمین شود.

وی در همین راستا افزود: نمایندگان که مخالف هستند حداقل منابعی را برای هزینه‌های بودجه‌ای برای دولت تعریف کنید و سپس از افزایش مالیات بر ارزش افزوده انتقاد کنید. مخالفانی که افزایش حقوق بازنشستگان را به درستی مطالبه می‌کنند اما منابعی برای آن پیش‌بینی نمی‌کنند افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده یک منابع درآمدی پایدار برای افزایش حقوق بازنشستگان، ایثارگران و یا خرید تضمینی گندم است.

عباس‌پور ادامه داد: برخی می‌گویند چرا دولت گندم را به نسبت نیاز آرد خریداری خواهد کرد، مگر گندم به غیر از تبدیل شدن به آرد برای موضوع دیگری هم مصرف می‌شود؟ یعنی به جایی رسیده‌ایم که گندم اضافه داشته و آن را صادر می‌کنیم؟

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ ضد تورم بوده و ضمن کاهش ناترازی و کسری بودجه درآمدها را نیز واقعی دیده است، عنوان کرد: در بودجه قیمت دلار نیز واقعی دیده شده است، برخی منتقدان معتقدند چرا منابع درآمدی مولدسازی کاهش پیدا کرده است در حالی که طی سال‌های اخیر میزان درآمدی که از این منبع پیش‌بینی شده به صورت کامل محقق نشده است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: