معاون وزیر راه و شهرسازی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته:

امضای تفاهم نامه احداث ۳ مسیر آزادراهی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته

امضای تفاهم نامه احداث 3 مسیر آزادراهی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته
کدخبر : 589868

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و در راستای تسریع در تکمیل محورهای مواصلاتی کشور تفاهم نامه احداث 3 آزادراه کشور با مشارکت بخش خصوصی به عنوان سند دیگری از همراهی با دولت در برنامه های توسعه کشور به امضای طرفین رسید.

به گزارش شماواقتصاد: خیراله خادمی از امضای تفاهم نامه همکاری در احداث ۳ مسیر آزادراهی جدید در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته خبر داد و گفت: تفاهم نامه تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شمالی همدان، تفاهم نامه تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه پردیس- هراز و تفاهم نامه تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه ارومیه-تبریز با حضور وزیر راه و شهرسازی و شرکت های احداث به امضای طرفین رسید.

آزادراه پردیس-هراز

معاون وزیر راه و شهرسازی موضوع تفاهم نامه احداث آزادراه پردیس-هراز به طول 12 کیلومتر را شامل تامین منابع 70 درصد مالی مورد نیاز ساخت کل آزادراه از سوی سرمایه گذار اعلام کرد و گفت: این مشارکت در تامین منابع مالی مطالعات، طراحی، مهندسی، کنترل های کیفی، تملک اراضی و احداث کامل آزادراه در سهم مشارکت سرمایه گذار است.

وی برآورد اولیه هزینه ساخت آزادراه پردیس-هراز را بیش از 122 هزار میلیارد ریال دانست و ادامه داد: پیش بینی دقیق هزینه های اجرایی بعد از مطالعات و تصویب آن مشخص می شود و این رقم بر اساس فهرست بهای سال 1402 تخمین زده شده است.

آزادراه کنارگذر شمالی همدان

خادمی در ادامه از امضای تفاهم نامه احداث آزادراه کنارگذر شمالی همدان خبر داد و گفت: این آزادراه با مشارکت 50 درصدی سرمایه گذار و 50 درصدی دولت احداث می شود که شامل هزینه های احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال و تاسیسات جانبی ساخت این آزادراه است.

وی طول آزادراه را 38 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: برآورد اولیه هزینه اجرای طرح 40 هزار میلیارد ریال است که رقم نهایی پس از تکمیل مطالعات و تصویب آن از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان سرمایه پذیر تعیین می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: سرمایه گذار متعهد است دو ماه بعد از اخذ مجوز هیات وزیران برای انعقاد قرارداد واگذاری و ثبت شرکت احداث آزادراه اقدامات لازم را انجام دهد.

خادمی همچنین نرخ عوارض و تعرفه های عبور از آزادراه را بر اساس مواد 34 تا 40 آیین نامه اجرایی قانون احداث اعلام کرد.

آزادراه تبریز-ارومیه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از امضای تفاهم نامه احداث قطعات یک تا پنج آزادراه تبریز-ارومیه در این نمایشگاه با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این آزادراه با مشارکت 60 درصدی بخش خصوصی و 40 درصدی دولت اجرا می شود که شامل هزینه های مطالعات، تملک اراضی و احداث آزادراه تا مرحله بهره برداری است.

وی طول این آزادراه 136 کیلومتر و برآورد اولیه هزینه های اجرایی بر اساس فهرست بهای سال 1401 را معادل 120 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در این تفاهم نامه سرمایه گذار ملزم به تکمیل مطالعات و طراحی در یک سال و اجرای پروژه ظرف مدت سه سال است.

خادمی این آزادراه را یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور دانست و اظهار داشت: این آزادراه با اتصال ۲ مرکز استان به یکدیگر باعث کاهش مسافت بین شهرهای ارومیه و تبریز می شود ‌و علاوه بر اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور، به کریدور بزرگراهی غرب در داخل حوزه استحفاظی آذربایجان غربی متصل بوده و به پایانه مرزی سرو نیز دسترسی دارد که از این نظر نقش مهمی در ترانزیت ملی و بین المللی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: یکی از مهمترین دستاوردهای برپایی نمایشگاه ارایه دستاوردهای دولت در تکمیل شبکه حمل و نقل با حضور بخش خصوصی است که همیشه دوشادوش دولت در راه آبادانی کشور حضور داشته است و امضای این تفاهم نامه ها سندی بر این مدعا است.




مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: