• پایگاه خبری شما و اقتصاد
  • اقتصاد
  • نماینده مجلس:حرف معاون پارلمانی رئیسی بچگانه و از روی بی تدبیری بود| برنامه‌ریزی دولت در خصوص مالیات بار روی دوش مردم را، سنگین‌تر می‌کرد

مالیات| مالیات رایگان

نماینده مجلس:حرف معاون پارلمانی رئیسی بچگانه و از روی بی تدبیری بود| برنامه‌ریزی دولت در خصوص مالیات بار روی دوش مردم را، سنگین‌تر می‌کرد

نماینده مجلس:حرف معاون پارلمانی رئیسی بچگانه و از روی بی تدبیری بود| برنامه‌ریزی دولت در خصوص مالیات بار روی دوش مردم را، سنگین‌تر می‌کرد
کدخبر : 589939

نماینده اهواز در مجلس گفت: رد و تایید کلیات بودجه امری طبیعی و از اختیارات نمایندگان مجلس است و حرف معاون پارلمانی دولت سیزدهم را خیلی حرف بچگانه، غیرمنطقی و از روی بی‌تدبیری می‌دانم.

به گزارش شما و اقتصاد: پس از رد کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ که در هفته گذشته اتفاق افتاد سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت سیزدهم، در خصوص مالیات گفت: «نمایندگان دلخور بودند و به صراحت گفتند در بودجه تلافی خواهند کرد.» این اظهارنظر باعث موضع‌گیری‌هایی از سوی برخی نمایندگان شده است.

 

در همین رابطه، سیدکریم حسینی، نماینده اهواز، به «منیبان» گفت: این حرف معاون پارلمانی دولت سیزدهم را خیلی حرف بچگانه، غیرمنطقی و از روی بی‌تدبیری می‌دانم.

او افزود: رد و تایید کلیات بودجه امری طبیعی و از اختیارات نمایندگان مجلس است. ما روی دو موضوع به طور خاص با دولت چالش داشتیم. اول، تعیین تکلیف بازنشستگان در خصوص متناسب‌ سازی حقوق‌شان است که در لایحه و تبدیل شدن آن به قانون در برنامه هفتم توسعه کشور بود. این کار باید طی سه سال با اعداد و ارقامی که مشخص شده است به سرانجام برسد. این کار مهم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که سال اول برنامه توسعه هفتم کشور است مشخص نشده بود و دولت صریحاً نگفته بود بنا دارد در این رابطه چه کند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه بیان کرد: اختلاف دوم ما با دولت موضوع افزایش مالیات بود. ما این افزایش برنامه‌ریزی شده توسط دولت را منطقی ندانستیم و به نظر برخلاف منافع کشور و مردم بود. معتقدم برنامه‌ریزی دولت در خصوص این مالیات بار روی دوش مردم را سنگین‌تر می‌کرد.

 

حسینی اظهار کرد: اکثر نمایندگان به خاطر این دو دغدغه کلیات بودجه را رد کردند هرچند برخی مخالفان روی موضوعات دیگری هم حرف داشتند.

 

او تصریح کرد: ما برای تصویب نهایی بودجه زمان لازم را داریم و اینکه برخی می‌گویند این موضوع باشد برای بعد انتخابات مجلس منطقی نیست. ما تا اواسط اسفند که انتخابات است وقت داریم و برای ما نمایندگان مهم است که بودجه سالیانه کشور پیش از انتخابات تعیین تکلیف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: