ایران خودرو

ایران خودرو مشتریان خود را سر دوراهی قرار داد

ایران خودرو مشتریان خود را سر دوراهی قرار داد
کدخبر : 590094

پیشنهاد ایران خودرو برای جایگزینی سورن پلاس دوگانه سوز با سورن پلاس با موتور XU7P مشتریان این خودروساز را بلاتکلیف کرده است.

به گزارش شماواقتصاد: مشتریان سورن پلاس دوگانه سوز که موعد تحویل خودروی آنها زمستان ۱۴۰۲ تعیین شده بود و پیامک از ایران خودرو دریافت کرده اند با پیشنهادی از سوی ایران خودرو مواجه شده اند و به نوعی توسط این خودروساز سر دوراهی قرار گرفته اند.

براساس اطلاعیه که توسط خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص منتشر شده آن دسته از متقاضیانی که در دور اول سامانه یکپارچه فروش خودرو با مکانیزم بدون قرعه کشی برای در اختیار گرفتن سورن پلاس دوگانه سوز نام نویسی کردند و موعد تحویل خودروی آنها زمستان ۱۴۰۲ اعلام شده بود می توانند به جای این خودروی دوگانه سوز، سورن پلاس با موتور XU۷P را تحویل بگیرند.

ایران خودرویی ها برای اینکه بتوانند پیشنهاد خود را برای متقاضیان جذاب تر کنند سورن پلاس با موتور XU۷P را در قالب دو طرح فروش فوری و همچنین پیش فروش در دسترس متقاضیان سورن پلاس دوگانه سوز قرار داده اند.

چنانچه مشتریان ایران خودرو قصد داشته باشند سورن پلاس دوگانه سوز را با سورن پلاس با موتور XU۷P که به صورت فروش فوری عرضه شده، تعویض کنند باید مبلغی حدود ۴۶۰ میلیون تومان را به حساب اعلامی از سوی ایران خودرویی ها واریز کنند.

آبی های جاده مخصوص با توجه به اینکه کل مبلغ را از متقاضیان دریافت می کنند تعهد می دهند تا خودروی مورد نظر را در بازه زمانی ۹۰ روزه برای مشتریانی که طرح جایگزینی را قبول کرده اند، فاکتور کنند. سورن پلاس با موتور XU۷P هایی که به صورت فروش فوری فروخته می شوند تنها با رنگ سفید به متقاضیان واگذار خواهند شد.

اما اگر متقاضیانی که پیش تر برای سورن پلاس دوگانه سوز نام نویسی کردند قصد پذیرفتن پیشنهاد ایران خودرو را برای تعویض خودرو داشته باشند اما به هر دلیل امکان پرداخت کل مبلغ خودروی جایگزین را نداشته باشند می توانند وارد لاین پیش خرید شده و با پرداخت ۴۰ درصد از قیمت فعلی خودرو نسبت به پیش خرید سورن پلاس با موتور XU۷P اقدام کنند.

این دسته از مشتریان باید مبلغی حول و حوش ۱۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنند. البته با توجه به اینکه قرار است خودروی خود را در خرداد  ۱۴۰۳ از این خودروساز تحویل بگیرند این احتمال وجود دارد که قیمت کارخانه ای خودرو تا آن زمان افزایش یافته باشد و دیگر آبی های جاده مخصوص با قیمت فعلی (حدود ۴۶۰ میلیون تومان) محصول تولیدی خود را برای خریداران فاکتور نکنند.

اما حُسن پیش خرید سورن پلاس با موتور XU۷P این است که می توانند از تنوع رنگی بیشتری برای خودروی خود برخوردار باشند. آن طور که ایران خودرویی ها اعلام کردند سورن پلاس با موتور XU۷P تحویلی در خرداد سال آینده در چهار رنگ مشکی متالیک، سفید، خاکستری متالیک و آبی کبود متالیک عرضه خواهد شد.

این بخشنامه جایگزین از روز گذشته ( دوم دی ۱۴۰۲) در دسترس متقاضیان قرار گرفته و متقاضیان خرید سورن پلاس دوگانه سوز از زمان انتشار ۱۰ روز فرصت دارند تا نسبت به پذیرفتن پیشنهاد ایران خودرو و تکمیل فرآیند ثبت نام برای سورن پلاس با موتور XU۷P اقدام کنند.

ایران خودرویی ها اعلام نکرده اند که چنانچه متقاضیان سورن پلاس دوگانه سوز نسبت به خرید دریافت خودروی ثبت نامی خود اصرار داشته باشند این خودروساز چه زمانی خودروی آنها را تحویل می دهد.

اما فراموش نکنیم این پیشنهادها مشتریان را سردر گم می کند زیرا خودروساز به طور مشخص اعلام نمی کند که خودروی ثبت نامی را چه زمانی تحویل می دهد و از طرف دیگر بازه زمانی کوتاهی نیز برای انتخاب مشتریان برای شرکت در طرح جایگزینی در نظر می گیرد و به این ترتیب متقاضیان خودرو را تحت فشار قرار می دهد. متقاضیان دل نگران هستند که خودروی ثبت نامی از برنامه تولید خارج شده باشد و با نپذیرفتن پیشنهاد خودروی جایگزین نوبت خرید خود را از دست بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: