یارانه | واریز یارانه

سوپرایز ویژه مادران | واریز یارانه برای مادران از امشب

سوپرایز ویژه مادران | واریز یارانه برای مادران از امشب
کدخبر : 590424

طرح حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده بنابر آنچه معاون وزیر راه اعلام کرده است از روز سه شنبه پنجم دی ماه در استان‌های تحت پوشش طرح اجرایی خواهد شد.

به گزارش شما واقتصاد : امروزه اهمیت تغذیه مادران باردار و شیرده بر کسی پوشیده نیست و به گفته بسیاری از پزشکان نقش تغذیه دوران شیردهی در روند رشد نوزاد در آینده بسیار موثر است. موضوعی که زمینه‌ساز شکل‌گیری طرحی حمایتی در این حوزه توسط دولت به نام «یسنا» شد.

طرح «یسنا» به حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده اختصاص دارد و قرار است از این هفته پروسه اجرایی خود را آغاز کند. علت اصلی راه‌اندازی این طرح براساس آنچه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ بود. معضلی که عاملی شد تا دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند که یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص داشته باشد.

در این طرح مادران شیرده دهک اول درآمدی هشت استان تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفتند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه آنها توسط دولت شارژ می‌شود. اعتباری که صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است و امکان برداشت نقدی آن وجود ندارد.

طبق آنچه علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی در ویژه برنامه خبری سیما اعلام کرده است، هشت استان کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در طرح یسنا تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گفته عسگریان قرار است تعداد استان‌های تحت پوشش طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده در طول این ماه افزایش یافته و در صورت تامین منابع، میزان کمک هزینه پرداختی هم رشد داشته باشد.

بنابر اظهارات معاون وزیر رفاه پیامک‌های طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر دو سال از روز سه‌شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود و به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه شوند که مشمول این طرح شده‌اند یا نه.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: