یارانه| یارانه کودکان

یارانه کودکان چه زمان پرداخت میشود؟| نحوه ثبت نام برای دریافت یارانه کودکان

یارانه کودکان چه زمان پرداخت میشود؟| نحوه ثبت نام برای دریافت یارانه کودکان
کدخبر : 590575

وزارت کار اعلام کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «قطع یارانه برخی از خانوارهای سه دهک اول» صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

به گزارش شما و اقتصاد:  معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی درباره نحوه ثبت نام و مدارک درخواستی برای طرح یارانه کودکان ارائه داد.

یارانه یا کمک مالی از سوی دولت یا سازمان‌های مربوطه است که به افراد یا خانواده‌ها با درآمد کمک می‌کند. این کمک‌ها ممکن است برای تامین نیازهای اساسی مانند خوراک، مسکن یا بهداشت ارائه شود. اهداف یارانه‌ها ممکن است متنوع باشد و بر اساس شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یک کشور متفاوت باشد.

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده باید شرایط زیر را داشته باشند:

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

داشتن شناسنامه و کارت ملی معتبر

بدون ضامن و وثیقه و کاملا آنلاین، تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرید

داشتن کد ملی نوزاد

مثبت بودن آزمایشات روتین مادر و نوزاد

عدم دریافت یارانه نقدی یا معیشتی

مراحل ثبت نام یارانه کودکان در طرح یسنا 

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده می‌توانند به یکی از مراکز زیر مراجعه کنند:

دفاتر بهزیستی

خانه‌های بهداشت

پایگاه‌های بهداشتی

در هنگام ثبت نام، مادران شیرده باید مدارک زیر را ارائه دهند:

کپی شناسنامه و کارت ملی مادر

کپی شناسنامه و کارت ملی نوزاد

کپی آزمایشات روتین مادر و نوزاد

پس از ثبت نام، کارشناسان بهزیستی یا خانه‌های بهداشت، با مادران شیرده تماس می‌گیرند و برای مصاحبه حضوری به آن‌ها مراجعه می‌کنند. پس از تأیید صحت اطلاعات مادران شیرده، یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. مادران شیرده می‌توانند برای دریافت یارانه به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

در صورتی که مادران شیرده به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند، می‌توانند با وارد کردن شماره حساب و کد ملی خود، یارانه خود را دریافت کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سازمان بهزیستی، یارانه خود را دریافت کنند. در نهایت، مادران شیرده می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۳، یارانه خود را دریافت کنند.

با توجه به مزایای طرح یسنا، مادران شیرده می‌توانند با مراجعه به مراکز مربوطه، در این طرح ثبت نام کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

یارانه مادران شیرده و باردار به چه کسانی تعلق می گیرد؟

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون در حاشیه مراسم آغاز فاز نخست طرح ملی یسنا با هدف حمایت از مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار دهک اول درآمدی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد: این طرح در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام آغاز خواهند شد.

وزارت کار اعلام کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «قطع یارانه برخی از خانوارهای سه دهک اول» صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

مقدار این یارانه کودکان چقدر است؟

وی افزود: در گام نخست ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار یا شیرده در دهک اول درآمدی جامعه شناسایی شدند. در بازه زمانی ۶ ماهه و برای هر کدام از آنها پرداختی تا سقف ۴ میلیون تومان انجام می‌شود، البته این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ واریز می‌شود اما دریافت‌کنندگان صرفا مجاز به خرید کالاهای تعریف شده هستند.

یارانه مادران شیرده کی واریز می‌شود؟

معاون رفاهی وزارت کار در ادامه سخنان خود به طرح سوم دولت در حوزه یارانه اشاره کرد و گفت: طرح یسنا مربوط به مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم می‌شود. در مرحله نخست فقط برای ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود.

مادران نیازمند به کالری از سوی وزارت بهداشت شناسایی شده اند. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در این ۸ استان ۲۷ هزار نفر بوده که ۲۲ هزار نفر آن‌ها مشمول طرح دریافت یارانه برای مصرف کالری مورد نیاز شده اند.

عسگریان عنوان کرد: در طرح سوم به هر مادر مشمول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می‌شود که باید از ۱۶ قلم معرفی شده در طرح کودکان استفاده کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از طرح‌های جدید یارانه‌ای خبر داد و گفت: طرح‌هایی در راستای بهبود سفره مردم وجود دارد که تا ۲۲ بهمن ماه معرفی خواهد شد.

مادران شیردده و باردار باقی استان ها چی؟

وزیر تعاون گفت: فاز نخست این طرح ۶ ماهه است و در مراحل بعدی امید است که بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که درخصوص آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بودجه این طرح از کجا تامین می شود؟

وی درباره تامین بودجه این طرح افزود: بخش اعظمی از منابع توسط آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد ۱۵ خرداد و بخشی از محل مسئولیتهای اجتماعی وزارت تعاون تامین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: