قیمت خودرو | بازار خودرو

برنامه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو چیست | شورای رقابت از بالا رفتن قیمت خودرو حمایت می‌کند؟

برنامه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو چیست | شورای رقابت از بالا رفتن قیمت خودرو حمایت می‌کند؟
کدخبر : 590756

تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان و مونتاژکاران عامدانه کاهشی شده و به نظر می رسد هدف از کاهش صورت گرفته،‌ تحت فشار قرار دادن شورای رقابت است تا افزایش قیمت درخواست شده،‌ مورد موافقت قرار گیرد.

به گزارش شما و اقتصادتولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان و مونتاژکاران عامدانه کاهشی شده و به نظر می رسد هدف از کاهش صورت گرفته،‌ تحت فشار قرار دادن شورای رقابت است تا افزایش قیمت خودرو شده،‌ مورد موافقت قرار گیرد. استدلال خودروسازان و مونتاژکارانی که تولید و عرضه محصولات خود را کاهشی کردند این است که به شورای رقابت ثابت کنند که با زیان در حال تولید هستند و اگر قیمت ها بالا نرود،‌ بازار خودرو دچار بهم ریختگی شدید می شود. اما گویا شورای رقابت در این مرحله از فشارها نمی‌خواهد کوتاه بیاید و هنوز با درخواست خودروسازان موافقت نکرده است.

yn-ad

روزنامه دولت اضافه کرده است: دلیل اصلی که خودروسازان می‌خواهند تغییر خودرو برای مشتری اتفاق بیفتد،‌ به خاطر کاهش تولید عامدانه و یا استاندارد85گانه نیست، بلکه می‌خواهند خودروهایی که اصلاح قیمت داشته اند و شورای رقابت هم آن را تصویب کرده است،‌ ‌به فروش برسد. طی ماه های گذشته خودروسازان و مونتاژکاران با تکیه بر آپشن،‌ قیمت محصولات خود را میلیونی گران کردند و شورای رقابت هم در این مسیر خودروسازان و مونتاژکاران را همراهی کرد. شاید همین روی خوش شورای رقابت باعث شده که تولیدکنندگان و مونتاژکاران خودرو انتظار داشته باشند که با هر درخواستی که به شورای رقابت می برند، این مجموعه «نه» نگوید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: