ایران خودرو | فروش خودرو

خبر بد ایران خودرو به خریداران خودرو| هشدار ایران خودرو به متقاضیان خودرو

خبر بد ایران خودرو به خریداران خودرو| هشدار ایران خودرو به متقاضیان خودرو
کدخبر : 590837

اطلاعات منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس خبر بدی برای بازار داشت. تولید و فروش این خودروساز در پایان فصل پاییز با افت همراه بود. این اتفاق می تواند وضعیت بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده و قیمت ها را صعودی کند.

به گزارش شما و اقتصادایران خودرویی ها تا پایان آذر ۱۴۰۲ با افت تولید و فروش مواجه شدند و این اتفاق می تواند خبر بدی برای بازار خودرو در بر داشته باشد.

خودروساز کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در پایان پاییز ۱۴۰۲ حدود ۳۸۰ هزار دستگاه خودروی سواری را در خطوط تولید خود تکمیل کرد. اما چنانچه این تیراژ را با تولید سال گذشته در همین بازه زمانی مقایسه کنیم شاهد افت تولیدی حول و حوش ۹ درصد خواهیم بود. آبی های جاده مخصوص در پایان پاییز ۱۴۰۱ توانسته بودند تا نزدیک به ۴۱۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری را در خطوط تولید خود تکمیل کند.

چنانچه تیراژ وانت را نیز که در صورت های مالی ایران خودرویی ها در سایت کدال سازمان بورس درج شده به عدد تولید یاد شده اضافه کنیم باز هم شاهد افت حدود ۶ درصدی تیراژ تولید این خودروساز در پایان آذر ۱۴۰۲ در مقایسه با آذر سال گذشته خواهیم بود.

کاهش تولید تجمعی ایران خودرو در بخش تولید خودروی سواری در شرایطی است که این خودروساز به دنبال افزایش تیراژ تولید در سال جاری بود.

وضعیت فروش آبی های جاده مخصوص نیز چنگی به دل نمی زند. به رغم فروش بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه خودروی سواری تا پایان سومین ماه از سال ۱۴۰۲ اما باز هم شاهد نزولی شدن نمودار فروش به نسبت بازه زمانی مشابه در سال گذشته هستیم. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در پایان آذر ۱۴۰۱ فروش نزدیک به ۴۳۷ هزار و ۴۵۰ دستگاهی را در صورت های مالی سال گذشته خود تا پایان فصل پاییز درج کرده بود. بنابراین افت فروش این خودروساز در بخش خودروهای سواری نزدیک به ۱۳ درصد بوده است.

حال اگر همانند تولید، فروش وانت را هم به آمار ارائه شده اضافه کنیم باز هم شاهد افت بیش از ۱۰ درصدی آمار تجمعی فروش در پایان آذر امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته هستیم.

کاهش عرضه ایران خودرویی ها به بازار خودرو به نوعی پیام شومی را به بازار خودرو مخابره می کند. افت تیراژ فروش می تواند افزایش قیمت بازاری خودرو را سبب شود.

بنابراین متقاضیان خودرو باید توجه کنند که آرامش فعلی حاکم بر بازار می تواند در چند ماه آینده تهدید شده و نمودار قیمت بازاری خودرو صعودی شود. البته چنانچه ایران خودرویی ها بتوانند سرعت تولید و عرضه را در سه ماه پایانی سال افزایش دهند، این اتفاق می تواند زهر افت تولید و فروش را تا پایان پاییز ۱۴۰۲ بگیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: