خشکسالی | تهران

خشکسالی کار خود را کرد | خطر جیره بندی آب برای تهرانی‌ها

خشکسالی کار خود را کرد | خطر جیره بندی آب برای تهرانی‌ها
کدخبر : 591321

سخنگوی صنعت آب گفت: بحث جیره‌بندی آب در تهران در دستور کار نیست و اگر ۱۵ درصد از مصرف آب هر شهروند تهرانی کم شود، می‌توانیم شرایط را به صورت پایدار مدیریت کنیم‌.

به گزارش شما و اقتصاد، کشور در دهه‌های گذشته دچار خشکسالی بوده است. در اثر کاهش برف و باران خشکسالی به وجود می‌آید. خشکسالی باعث حرج و مرج می‌شود. افراد بسیاری از خشکسالی ترس دارند. با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان خشکسالی را مدیریت کرد.

، عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در نشست خبری گفت: متوسط میزان بارش در کل کشور ۴۸ میلیمتر بوده که این میزان بارش نسبت به متوسط ۵۵ ساله که رقم آن ۸۰ میلیمتر و۴۰ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ما ۶۱ میلیمتر متوسط بارندگی در کل کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد منفی است.

سخنگوی صنعت آب در ادامه گفت: با توجه به شرایط بارندگی برای شهرهای سیستان و بلوچستان، مشهد، گلستان و تهران شرایط اضطراری و اولویت تأمین آب شرب در نظر گرفته‌ایم.

سخنگوی صنعت آب اضافه کرد: طرح‌های اضطراری تأمین آب در تهران، سیستان، مشهد، گلستان و شهر فسای استان فارس، تعریف و درحال اجرا است.

وی افزود: بحث جیره‌بندی آب در تهران در دستور کار نیست و اگر ۱۵ درصد از مصرف آب هر شهروند تهرانی کم شود، می‌توانیم شرایط را به صورت پایدار مدیریت کنیم‌.

به گفته این مقام مسؤول، وزارت نیرو تأمین آب سیستان‌وبلوچستان را به اراده همسایه بدعهد خود گره نزده و پروژه‌های اضطراری این منطقه به خوبی پیش رفته است.

سخنگوی صنعت آب اضافه کرد: خط انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال آینده به زاهدان می‌رسد و به فاصله چند ماه آب شیرین کن وارد این استان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: