سهام عدالت نوزادان | سهام عدالت

تمام نکات ثبت نام سهام عدالت نوزادان| جزئیات شرایط جدید و سامانه ثبت نام سهام عدالت نوزادان

تمام نکات ثبت نام سهام عدالت نوزادان| جزئیات شرایط جدید و سامانه ثبت نام سهام عدالت نوزادان
کدخبر : 591454

از «ثبت نام سهام عدالت نوزادان» تا شرایط و «سامانه ثبت نام سهام نوزادان» را در اندیشه معاصر شما و اقتصاد جزئیاتی را بیان کرده ایم که در ادامه می خوانید

به گزارش شما و اقتصاد: وزیر اقتصاد درباره اعطای سهام عدالت نوزادان به متولدین سال ۱۴۰۲ گفت: با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می‌کنیم که این سهام برای متولدین ۱۴۰۲ هم داده شود.

سهام عدالت یکی از برنامه‌های دولتی در ایران است که به منظور توزیع عادلانه ثروت و فراهم کردن فرصت‌های اقتصادی برای تمامی اقشار جامعه مطرح شده است. برنامه سهام عدالت به شهروندان ایرانی اجازه می‌دهد تا سهام در شرکت‌های دولتی را با قیمت مناسب تهیه کنند. این برنامه با هدف تقویت اقتصاد و اشتغال در کشور طراحی شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که با توجه به اعطای سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ طبق قانون بودجه، آیا این سهام برای متولدین امسال و در بودجه سال آینده هم در نظر گرفته شده است؟، اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۲ هنوز نداریم ولی درخصوص متولدین سال گذشته، مشخصات حدود ۳۰۰ هزار نفر از مجموع ۵۰۰ هزار ثبت‌نام‌کننده مورد تأیید دستگاه اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: آخرین جزئیات و فرآیند به والدین این نوزادان اعلام خواهد شد و سازمان بورس تخصیص فرآیند سهام را انجام خواهد داد.وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: این موضوع دارای قانون دائمی بوده و در آن تصریح شده که این کار باید از نیمه‌ی سال ۱۴۰۰ آغاز شود اما برای سال ۱۴۰۰ تأمین اعتبار لازم صورت نگرفته بود، لذا این کار از سال ۱۴۰۱ شروع شد.

خاندوزی بیان کرد: حتی اگر در بودجه ۱۴۰۲ هم نباشد، با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می‌کنیم که این سهام برای متولدین ۱۴۰۲ هم داده شود.

ثبت نام سهام عدالت نوزادان

گفتنی است که سهام عدالت نوزادان (سهام دولتی نوزادان)، یکی از طرح‌های تشویقی کلان دولت برای تشویق به فرزندآوری است که در پی کاهش زاد و ولد و رشد جمعیت، مطرح شد و در سال ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شد؛ اما اجرای آن زمان برد. در صورتی که نوزاد در خانواده خود دارید که متولد سال ۱۴۰۱ است، اکنون می‌توانید سهام عدالت را برای او ثبت نام کنید.

براساس قانونی که مهر ماه ۱۴۰۰ تصویب شد، دولت موظف است از ابتدای سال ۱۴۰۰ به نوزادان یک میلیون تومان سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس بدهد که این میزان برای نوزادان سال ۱۴۰۱ به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت.

شایان ذکر است که در این خصوص، مشاور رئیس سازمان بورس وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: «به اشتباه و در میان عامه مردم این گونه برداشت شده که سهام دولتی اختصاص یافته به نوزادان همان سهام عدالت است.»

در حال حاضر تنها اعتبار مالی برای متولدین ۱۴۰۱ فراهم شده است و در آینده پس از تامین، بودجه اوراق صندوق نوزادان متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز به آنها اختصاص می‌یابد.

مراحل ثبت نام سهام عدالت نوزادان

مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.i

ورود به سامانه از طریق شماره همراه والدین فرزند

ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت

مشاهده اطلاعات فرزند

انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد

پر کردن فرم اطلاعات و ارسال آن

انتخاب بانک عامل و سه صندوق سهام

ثبت نهایی اطلاعات مراحل تکمیلی توسط دستگاه‌های حاکمیتی پس از گرفتن کد سجام انجام می‌گردد.

پیش از ثبت نام سهام عدالت نوزاد، لازم است که نوزاد خود را در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد سجام را برای او دریافت کرده باشید و پس از آن اقدامات لازم را از طریق سامانه زیر انجام دهید.

سامانه ثبت نام سهام عدالت نوزادان

برای ثبت نام سهام عدالت نوزادان، قیم نوزاد باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس https://sso.my.gov.ir/login مراجعه کند.

نحوه دریافت سهام عدالت نوزادان

سهام اختصاص یافته به نوزادان تازه متولد شده تا پایان ۲۳ سالگی بلوکه مانده و سود آن به حساب نوزاد اضافه می‌شود. در نهایت در ۲۴ سالگی مشمولان می‌توانند با برداشت سود سهام، سرمایه‌ای برای اشتغال یا زندگی خود تامین کنند و یا با این سرمایه اولیه در بازار بورس به فعالیت بپردازند.

نحوه ثبت نام سهام عدالت نوزادان ۱۴۰۲ به چه صورت است؟
با توجه به اینکه در حال حاضر طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت به طور قطعی در مجلس تصویب نشده و جزئیات آن در حال حاضر همچنان در حال بررسی می‌باشد، لذا نمی توان به طور قطعی در رابطه با آن صحبت کرد.

پیش‌بینی می‌شود که روند ثبت نام سهام عدالت این دوره همانند دور اول بوده و کودکان نیز با ارائه مدارک مورد نیاز توسط والدین، ولی یا سرپرست قانونی آن‌ها به سازمان‌های مربوطه که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، قادر به نام نویسی و دریافت این سهام باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: