خرید نان

ممنوعیت خرید بیشتر از ۴ نان با یک عابر بانک + ماجرا چیست؟

ممنوعیت خرید بیشتر از ۴ نان با یک عابر بانک + ماجرا چیست؟
کدخبر : 591534

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ممنوعیت استفاده از یک عابر بانک برای خرید بیشتر از چهار نان در رسانه ها مطرح شده است که در این موضوع به بررسی کامل آن پرداخته ایم.

به گزارش شماواقتصاد: بر اساس ابلاغیه اتحادیه نانوایان به نانوایی‌ها خرید نان بیش از چهار عدد با یک کارت بانکی برای شهروندان ممنوع است و باید از دو کارت بانکی استفاده کنند که این اقدام باعث سردرگمی شهروندان شده است؛ موضوعی که اتحادیه نانوایان سنتی و سنگک تکذیب نکرد.

ایرنا نوشت اخیراً برخی نانوایی‌ها اعلام کرده‌اند بر اساس ابلاغیه اتحادیه نانوایان، خرید نان بیش از چهار عدد با یک کارت بانکی برای شهروندان ممنوع است و برای خرید بیش از چهار عدد نان، باید از دو کارت بانکی استفاده کنند که این اقدام باعث سردرگمی و نگرانی شهروندان شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع در پی بازار سیاه آرد و نان که باعث سودجویی برخی شده بود، اتفاق افتاده است؛ به طوری که طی ماه‌های گذشته برخی افراد با سوءاستفاده از قیمت پایین نان در کشور، نان مصرفی سبد خانوار را به نان خشک تبدیل کرده و آن را با چند برابر قیمت به دامداری‌ها می‌فروشند و سود قابل‌توجهی به دست می‌آورند.

اتحادیه نانوایان در برخی استان‌ها اقدام به اعمال محدودیت کرد و باعث شده مردم برای قوت مصرفی روزانه خود یا بارها به نانوایی‌ها مراجعه کنند و یا اینکه دو کارت بانکی به همراه داشته باشند که این موضوع مردم را به دردسر انداخته است.

پیگیری‌های ایرنا از نانوایی‌ها نشان می‌دهد که برخی نانوایان بر این باورند که استفاده از کارت‌های بانکی متعدد، باعث می‌شود سهمیه آرد بیشتری بتوانند دریافت کنند که این موضوع نیز توسط دستگاه‌های نظارتی می‌تواند قابل پیگیری باشد.خرید بیشتر از ۴ نان با یک کارت بانکی ممنوع شد

خبرنگار ایرنا برای شفاف سازی این موضوع بارها با اتحادیه نانوایان سنتی و سنگک برای پاسخگویی به موضوعات مذکور تماس گرفت، اما هیچ کسی پاسخگو نبود و این اتحادیه موضوع استفاده از دو کارت بانکی برای بیش از ۴ نان را تکذیب نکرده و در این راستا بازرسی انجام نداد؛ همچنین این سوال بی‌پاسخ ماند که آیا اتحادیه نانوایان حق اعمال محدودیت در فروش نان را دارد؟ و مبنای قانونی این اتحادیه برای وضع چنین محدودیتی، چیست؟خرید بیشتر از ۴ نان با یک کارت بانکی ممنوع شد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: