عیدی بازنشستگان| بازنشستگان

مبلغ عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح مشخص شد| آسان ترین راه دانلود فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح دی ماه ۱۴۰۲

مبلغ عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح مشخص شد| آسان ترین راه دانلود فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح دی ماه ۱۴۰۲
کدخبر : 592038

میزان عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح و ساده ترین راه دانلود فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح دی ماه 1402 را در اندیشه قرن دنبال کنید.

به گزارش شما و اقتصاد: میزان عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح و ساده ترین راه دانلود فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح دی ماه ۱۴۰۲ را در اندیشه قرن دنبال کنید.

میزان عیدی سال ۱۴۰۳ کارمندان نیروهای مسلح، طبق مصوبه هیات وزیران، تعیین و تصویب می گردد. همچنین، هیات وزیران به موجب حکم “ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت” مسئول نحوه محاسبه و تعیین قطعی مبلغ پاداش آخر سال کارمندان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ می باشد.

قوانین مرتبط با نیروهای مسلح همچون سایر قوانین مشابه، در گذر زمان سعی داشته اند تا با روش های مختلف از افراد مشمول این قوانین یعنی کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح حمایت نمایند. بیمه، حق ارتقا و افزایش حقوق متناسب با رتبه جدید، استفاده از خانه های سازمانی، سختی شغل و مزایای بازنشستگی، نمونه هایی از تلاش قانون گذار در جهت ایجاد این چتر حمایتی می باشد.

حق دریافت عیدی در پایان هر سال که به مناسبت دریافت آن در انتهای سال، “پاداش آخر سال” نیز نامیده می شود، یکی از حقوق در نظر گرفته شده در قانون، در جهت حمایت از نیروهای مسلح می باشد. شاید به جرات بتوان گفت، میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح که هر سال در پایان سال از سوی دولت مشخص می گردد، مهم ترین مساله مرتبط با پاداش آخر سال کارمندان لشکری می باشد. مساله ای که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، اهمیت مضاعفی یافته است.

یزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳

مهم ترین سوالی که در رابطه با عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ مطرح می گردد؛ این پرسش است که پاداش آخر سال کارمندان نیروهای مسلح برای سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته، چه مقدار افزایش یافته و در نتیجه میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ چقدر می باشد؟

در پاسخ به این سوال، باید گفت که میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ همانند مبلغ عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ با مصوبه هیات وزیران قطعیت یافته و البته به رسم هر ساله، پیش از تصمیم گیری این هیات، مبلغ پاداش آخر سال کارمندان نیروهای مسلح، در جریان تهیه بودجه سال بعد، تعیین و به دولت ارائه شده بود.

در مورد موضوع مورد بحث مقاله نیز، میزان عیدی سال ۱۴۰۳ کارمندان نیروهای مسلح، به موجب بودجه سال ۱۴۰۳، تعیین می شود. با توجه به این نکته هنوز قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هنوز منتشر نشده است، مبلغ و میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ هنوز مشخص نیست. به محض اعلام قانون بودجه ۱۴۰۳ میزان عیدی این گروه در اندیشه قرن ، اطلاع رسانی می گردد.

نحوه تعیین عیدی کارمندان نیروهای مسلح برای سال ۱۴۰۳

مطابق “ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت” نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۳ برای کارمندان نیروهای مسلح به دولت واگذار شده است. به موجب این قانون: «دولت موظف است اعتباری که هر ساله برای پرداخت عیدی به کارکنان خود تخصیص می ‌دهد، اعم از نقدی یا غیر نقدی، به طور‌ مساوی به کلیه کارکنان خود پرداخت نماید، این امر شامل … مشمولان قانون استخدام نیروهای مسلح… می گردد.»

بدین منظور، هیات وزیران، هر ساله در بهمن ماه اقدام به برگزاری جلسه ای نموده و در جریان این جلسه، میزان قطعی عیدی کارمندان نیروهای مسلح را تعیین می نماید. تصمیم هیات وزیران، به صورت یک مصوبه منتشر شده و پس از ابلاغ به دستگاه های اجرایی لازم الاجرا خواهد بود. بنابراین نحوه تعیین عیدی کارمندان نیروهای مسلح برای سال ۱۴۰۳ با هیات وزیران است.

مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح

بازنشستگان نیروهای مسلح (بازنشستگان لشکری) می‌توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی نیروهای مسلح فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.

سامانه فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح ارتش (۱)

طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد: بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری.

۱- بازنشسته لشکری (بازنشسته نیروهای مسلح)، فردی است که در نیروهای مسلح کار کرده است.

۲- بازنشسته تامین اجتماعی،‌ فردی است که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت ۳۰ سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده است.

۳- بازنشسته کشوری، فردی است که استخدام رسمی دولت بوده است.

بر اساس همین دسته‌بندی،‌ روشهای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است.

در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح (بازنشستگان لشکری) توضیح داده شده است.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح و مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح از طریق سایت تامین اجتماعی نیروهای مسلح ممکن شده است.

برای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱: ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی نیروهای مسلح به آدرس esata.ir شوید و در منوی سمت راست روی گزینه برگ حقوقی بازنشستگان کلیک کنید.

۲: با انتخاب گزینه برگ حقوقی بازنشستگان وارد صفحه زیر می‌شود. در این بخش بایستی کد شناسایی ۱۳ رقمی و کد امنیتی خود را وارد کنید.

نکته:نام کاربری عبارت است از «شماره شناسائی ۱۳ رقمی مندرج در فیش حقوقی» و رمز عبور عبارت است از «پنج رقم سمت راست کد ملی»، مگر اینکه تغییر داده باشید.

۳: در این مرحله برای دریافت فیش حقوقی، بایستی کد شناسایی ۱۳ رقمی و کد امنیتی را وارد کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۴ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • نگار

    چرا اندازه مبلغ عیدی رو نمینویسین؟که چقدر به بازنشسته های لشکری و کشوری و چقدر هم به ما بازنشسته های حداقل بگیر تامین اجتماعی میدن؟حتمن مثل پارسال یک میلیون وهشتصد به ما میدن!که نمیدانم با این همه گرونی و بدبختی و تورم بالا نزدیک عید با این مبلغ کم چیکار میشه کرد؟پول آجیل یا میوه یا شیرینی یا لباس بدیم؟تورو قرآن به وعده های که خودتون به مردم دادین لااقل عمل کنید.

  • ناشناس

    عیدی بازنشستگان لشکری ارتش اگر کمتر از ۳۰ میلیون تومان باشد هیچ ارزش مادی نخواهد داشت وقتی که یک جفت کفش و کت و شلوار جهت بازنشسته ۲۰ میلیون تومان هست جهت خرید لباس وکفش همسر و فرزندان چیزی باقی نخواهد ماند....‌