مدیر عامل بنیاد برکت در دومین رویداد ملی «مدارس آینده»:

نقش شتابدهی بنیاد برکت در طرح های دومین رویداد ملی مدارس آینده

نقش شتابدهی بنیاد برکت در طرح های دومین رویداد ملی مدارس آینده
کدخبر : 592048

دومین رویداد مدارس آینده با حضور آقایان رضا مراد صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت و حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی و توسعه تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

به گزارش شماواقتصاد: محمد ترکمانه درباره دومین رویداد ملی مدارس آینده، اظهار داشت: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر دارند بر مبنای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیر نظام تأمین، فضا تجهیزات و فناوری و افق گشایی‌های بلندمدت و آینده نگرانه، دومین رویداد ملی مدارس آینده را برگزار و اجرا کند.

1452610266656ed04341826)

وی افزود: از صاحب نظران و متخصصین موضوع در امر فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی دعوت میشود تا ایده‌ها، ابتکارات، آثار خلاقانه و دستاوردهای خود را در زمینه ­های مختلف علمی، فنی مهندسی، فناوری، روش‌ها و فنون آموزش و انتقال محتوا، با هدف کیفیت بخشی آموزش و تجهیزات کمک آموزشی در مدارس آینده، به کار گیرند.

محمد ترکمانه درباره دومین رویداد ملی مدارس آینده، اظهار داشت: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر دارند با هدف شتاب دهنده اجرایی طرح، بر مبنای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیر نظام تأمین، فضا تجهیزات و فناوری و افق گشایی‌های بلندمدت و آینده نگرانه در این طرح شرکت کند.

شرکت کنندگان در این رویداد شرکت‌های تولیدی، موسسات دانش بنیان، شرکت‌های مهندسین مشاور، محققان، صاحبان ایده دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پارک‌های علم و فناوری هستند.

 این رویداد در ۴ محور از جمله مدرسه آینده و نظام آموزشی، مدرسه آینده کانون تربیت و پیشرفت محله (مدرسه در مقایس شهر)، مدرسه آینده و محیط کالبدی (مدرسه در مقایس کالبد) و مدرس آینده و تجهیزات و فناوری‌های آموزشی (مدرسه در مقیاس اجزا)، همچنین شیوه‌های نوین در تصمیم گیری‌ها و مدیریت کلان آموزش و پرورش (مدیریت درون سازمانی مدیریت مدارس) هم افزایی نهادها در محوریت قرار گرفتن مدارس در محلات، سامانه‌های ساختمانی و فناوری‌های ساخت، سیستم‌های نوین گرمایشی، سرمایشی و تجهیزات الکترونیکی و استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند طراحی، ساخت و تجهیز اجرا خواهد شد. 

 

لازم به ذکر است؛ بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره) تکمیل ۲ هزار مدرسه و بهره برداری از ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق کم برخوردار را تا پایان سال در دستور کار دارد؛ در پایان سال ۱۴۰۱، دو هزارمین مدرسه بنیاد برکت به بهره برداری رسید و هم اکنون بیش از ۷۰۰ مدرسه دیگر با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس در نقاط مختلف کشور در حال تکمیل است.

این بنیاد همچنین طی توافقنامه‌ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تمامی ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی کشور تا پایان سال آینده با مدارسی مطمئن و استاندارد در قالب طرح شهید پناهی جایگزین خواهد کرد.

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی future.dres.ir مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: