جام ملت‌های آسیا

شگفتی‌های این جام تمامی ندارد | کره پس از ۹۰ دقیقه به تساوی رسید

شگفتی‌های این جام تمامی ندارد | کره پس از 90 دقیقه به تساوی رسید
کدخبر : 592374

کره جنوبی در یک بازی سخت توانست با اردن به تساوی 2 بر 2 برسد.

به گزارش شما و اقتصاد، جام ملت‌های آسیا برترین تورنومنت ملی در آسیا است. جام ملت‌های آسیا هر سال برگزار می‌شود. قطر میزبان این دوره از جام ملت‌های آسیا است. قطر قهرمان دور قبل جام ملت‌های آسیا بود. ایران یکی از مدعیان جام ملت‌های آسیا است.

تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و اردن از ساعت ۱۵ امروز (شنبه) در دومین بازی‌شان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف هم رفتند. این بازی که از گروه E جام هجدهم و در ورزشگاه الثمامه دوحه برگزار شد در نهایت به نتیجه تساوی ۲ – ۲ و تقسیم امتیاز بین دو تیم انجامید.

ترکیب کره جنوبی:

جو هیون وو – لی کی جی – کیم مین جائه -پارک یونگ وو – هوانگ این بئوم – سون هیونگ مین – چو گوئه سونگ – لی جائه سونگ – جونگ سئونگ هیونگ – لی کانگ این سئول یونگ وو

سرمربی: یورگن کلینزمن

ترکیب اردن:

یزید ابولیلا – سالم العجالین – یزان العرب – عبدالله نصیب – محممود المردی – رجایی عاید – نذار الرشیدان -احسان حداد – علی علوان – یزان النعیمات – موسی التعمری

سرمربی: حسین عموتا

شرح بازی:

سون هیونگ مین در دقیقه ۹ از روی نقطه پنالتی گل برتری تیمش را به ثمر رساند. مهاجم کره‌ای تاتنهام بعد از اولین گلی که در این جام به ثمر رساند، با نشان دادن پیراهن کیم سونگ گیو دروازه‌بان مصدوم تیمش به خوشحالی پرداخت. دروازه‌بان مصدوم کره جنوبی به دلیل پارگی رباط صلیبی، ادامه جام را از دست داد. گفتنی است این پنالتی در شرایطی به ثمر رسید که داور به دلیل بازبینی صحنه از زوایای مختلف، به ناچار چند دقیقه‌ای بازی را متوقف نگه داشت.

در ادامه تلاش‌های اردن برای جبران نتیجه در دقیقه ۳۸ ثمربخش شد و روی اشتباه پارک یانگ وو مدافع کره گل به خودی ثمر رسید تا دو تیم در نتیجه یک – یک برابر شوند.

در ادامه شاگردان حسین عموته به بازی هجومی خود ادامه دادند تا یزن النعیمات در دقیقه ۶+۴۵ گل برتری تیمش را وارد دروازه کره جنوبی کرد و نیمه اول با همین نتیجه (برتری ۲ بر یک اردن) به پایان رسید.

در نیمه دوم اگر چه کره جنوبی برای تساوی به آب و آتش نزد، ولی در دقایق پایانی مسابقه توانست توسط با گل به خودی یزن العرب بازیکن اردن (۱+۹۰) گل تساوی‌بخش را به ثمر برساند.

قضاوت این مسابقه بر عهده سلمان احمد فلاحی داور قطری بود که به احسان حداد، موسى التعمری و یزن العرب بازیکنان اردن و این بئوم هوانگ و اوه هیونگ گیو بازیکن کره جنوبی کارت زرد نشان داد.

بعد از این تساوی شاگردان کلینزمن با وجود امتیاز برابر (چهار امتیاز) با اردن اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم گروه E قرار گرفتند.

شرح گل:

دقیقه ۸ – سون هیون مین (کره جنوبی ۱ – ۰ اردن): سون هیون مین پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با ضربه چیپ دروازه اردن را باز کرد تا کره‌ای‌ها خیلی زود به برتری در این مسابقه برسند.

دقیقه ۳۹ – پارک یوو ون گل به خودی (کره جنوبی ۱ – ۱ اردن): پس از چندین حمله پیاپی و بازی خوب اردن روی توپ ارسالی از نقطه کرنر مدافع کره به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی به تساوی برسد.

دقیقه ۴۵+۵- یزان النعیمات : (کره جنوبی ۱ – ۲ اردن): موسی التعمری با حرکت از سمت راست کره جنوبی و ضربه بغل پا قصد باز کردن دروازه کره را داشت که شوت او توسط مدافعان برگشت داده شد و یزان النعیمات با شوت سرضرب و چکشی دروازه کره را در دقایق پایانی نیمه اول باز کرد.

دقیقه ۹۰ – سون هیون مین ( کره جنوبی ۲ – ۲ اردن): ارسال های پیاپی کره‌ای ها در نهایت به گل ختم شد، سون هیون مین پاس کوتاهی را برای هوانگ این بئوم ارسال شد و ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعان اردن وارد دروازه شد.

منبع: شفقنا ورزشی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: