سومین کنفرانس ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان:

فرصتی بینظیر در تعاملات علمی فولادسازان

فرصتی بینظیر در تعاملات علمی فولادسازان
کدخبر : 592622

سومین کنفرانس ریخته‌گری مداوم با حضور فولادسازان، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان به میزبانی فولاد هرمزگان در بندرعباس در حال برگزاری است. این کنفرانس که بسیار مهم و مورد توجه قرار دارد و مقامات و مدیران مختلف در این کنفرانس برگزارشده و به اهمیت آن اشاره کرده‌اند، با هدف ارتقای صنعت فولادکشور، بومی‌سازی تکنولوژی، افزایش بهره‌وری و توسعه دانش و تکنولوژی است.

به گزارش شما و اقتصاد، طبق اعلام مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان با توجه به کسب تجربیات ارزنده برگزاری دو کنفرانس ریخته‌گری مداوم از سوی شرکت فولاد هرمزگان در سال‌های گذشته، سومین کنفرانس ریخته‌گری مداوم با حضور فولادسازان، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان در بندرعباس و‌ به میزبانی فولاد هرمزگان برگزار می‌شود. بنابراین منتظر خلق ایده‌های نوآورانه و فناورانه در این کنفرانس هستند.  

صنعت فولاد به عنوان یکی از مهمترین مواد اولیه صنعتی در جهان شناخته می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در توسعه اقتصادی دارد. بنابراین اهمیت کنفرانس فولادسازی در فولاد هرمزگان واضح است. در این کنفرانس، موضوعات مختلفی مرتبط با صنعت فولاد از جمله، تکنولوژی‌های نوین در فرآوری و تولید فولاد، بهبود روش‌های تولید و کاهش هدررفت، مدیریت پایدار منابع، استفاده از انرژی‌های پاک، استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات، ارتقای کیفیت و استانداردها و اشتغال‌زایی صنعتی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. 

این کنفرانس فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجارب بین صنعتگران، محققان، مدیران و سیاست‌گذاران است. علاوه بر این، فرصتی عالی برای شناخت بهتر بازار و فرصت‌های جدید در صنعت فولاد فراهم می‌شود. نمایشگاه‌های صنعتی و فناورانه نیز به همراه کنفرانس برگزار می‌شود که فرصتی برای ارائه محصولات و خدمات جدید است. 

سومین کنفرانس ریخته‌گری مداوم در ۹ محور: فرآیندهای کوره قوس الکتریکی که در دو حوزه ؛ فرآیند سرباره پفکی و تصفیه فولاد در کوره قوس الکتریکی، فرآیندهای متالورژی ثانویه در سه زیر گروه؛ فرآیند پالایش خلاء، پالایش در پاتیل و گریدهای جدید فولاد، ریخته گری و انجماد محصولات ریخته گری مداوم در چهار واحد؛ کنترل کیفیت تختال، پودر قالب ریخته گری، جریان سیال و انجماد، کنترل انجماد برگزار می‌گردد. همچنین در حوزه بازیافت حرارتی با زمینه‌های تولید برق، پیش گرمایش و در زمینه افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیندهای فولادسازی و ریخته گری مداوم با پنج محور؛ کنترل خوردگی، بهینه سازی جریان ماده- انرژی، مواد شارژ جدید، کاهش زمان تعمیرات، شبیه‌سازی و کنترل فرآیندها، مدلسازی و شبیه‌سازی فرآیندها، کنترل فرآیندها اعضای حاضر در این کنفرانس به بحث و بررسی می‌پردازند.  

محور‌های ۷ تا ۹ این کنفرانس مربوط به انقلاب صنعتی چهارم با زمینه هوش مصنوعی، داده کاوی و تجزیه و تحلیل داده‌ها( مدل‌های داده‌محور)، اینترنت اشیاء صنعتی، رباتیک و در حوزه تکنولوژی‌های نوظهور در فولادسازی و ریخته گری مداوم با زیرگرو‌ه‌های سنسورهای جدید و تکنولوژی‌ها و تجهیزات جدید، در حوزه محیط زیست و پایداری به نقش فولاد در پایداری، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، اقتصاد چرخشی، متالورژی هیدروژنی، فولاد سبز مربوط می‌شود و اعضای حاضر به تبادل بحث و نقطه‌نظرات و تعاملات علمی خود در این کنفرانس می‌پردازند. 

 

تلاش فولاد هرمزگان برای تبدیل‌شدن به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در ایران 

عطا‌اله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مدوام با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ رکورد در شرکت فولاد هرمزگان ثبت شد، گفت: این شرکت از ظرفیت اسمی عبور کرد. در سالجاری نیز ۲۸ رکورد در این شرکت به ثبت رسیده است. 

وی افزود: برگزاری این کنفرانس منجر به ایجاد یک هم افزایی می‌شود تا از به‌روز‌ترین تکنولوژی‌های دنیا برخوردار شویم. برگزاری این کنفرانس طی ۲ دوره گذشته دستاوردهای درخشانی داشته است.  

معروفخانی با اعلام اینکه ثبت رکوردهای مداوم در این شرکت حاصل از استفاده تکنولوژی‌های روز دنیا است، تصریح کرد: با به‌کارگیری هیدروژن در فرایند احیا مستقیم، فولاد هرمزگان به زودی به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در ایران و عاری از آلایندگی کربنی تبدیل خواهد شد. باکیفیت‌ترین اسلب با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا در شرکت فولاد هرمزگان تولید می‌شود. 

وی افزود: سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مدوام با توجه به ارائه ۱۱۰ مقاله تخصصی در این حوزه نسبت به دوره‌های گذشته دستاوردهای بهتری خواهد داشت.  

 

پیام مدیرعامل فولاد مبارکه به سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی  

در این کنفرانس پیام محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان به سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مدوام قرائت شد که در این پیام آمده است: صنعت فولاد کشور با همت و تلاش متولیان توانست در میان ۱۰ تولیدکننده برتر دنیا قرار گیرد که این مهم با برنامه‌ریزی و تلاش متولیان و مدیران این بخش انجام شده است. در حوزه بومی‌سازی صنعت فولاد دستاوردهای مهمی حاصل شده است.» 

با توجه به اهداف توسعه صنعت فولاد در جنوب کشور باید با هم افزایی زمینه انتقال تکنولوژی به سایر شرکت‌های فولادی را فراهم کنیم. شرکت فولاد هرمزگان در برگزاری این کنفرانس بین‌المللی پیش قدم شده است که دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.» 

 

فرصت بینظیر تعاملات علمی فعالان فولادساز ایران 

سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، 3 و 4 بهمن ماه 1402 به همت شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس در حال برگزاری است. نخستین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، به ابتکار و همت شرکت فولاد هرمزگان جنوب در سال 1398 برگزار شد.  

برنامه‌های سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم پیرو درخواست فعالان این حوزه، در پنج بخش: ۱- ارائه مقالات، اختراعات و نوآوری‌ها برتر 2- کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی 3- معرفی توانمندی‌های فعالین 4- نیازمندی‌های صنایع مرتبط 5- فرصت‌های همکاری تدوین‌شده تدوین شده است. 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان باور دارد که بومی‌سازی تکنولوژی سخت اما دست‌یافتنی در این کنفرانس که بهمن ماه امسال در بندرعباس و‌ به میزبانی فولاد هرمزگان برگزار می‌گردد، فولادسازان، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت خواهند داشت. 

 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز رویکرد برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان با توجه به جایگاه صنعت فولاد کشور را مستلزم حرکت بر لبه تکنولوژی و دانش و استفاده از ابتکارات و نوآوری‌ها در این صنعت عنوان می‌کند. 

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه هم توسعه دانش و تکنولوژی را هدف اصلی سومین کنفرانس فولادسازی عنوان می‌کند و معتقد است برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان قطعا به توسعه دانش و تکنولوژی تولید فولاد کشور کمک خواهد کرد و شرکت‌‌های حاضر در این کنفرانس با توجه به موضوعات مطرح شده، می‌توانند یک گام رو به جلو برای پیشبرد اهداف خود بردارند. 

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان معتقد است؛ سومین کنفرانس فولادسازی در سال جاری باید به سمت موضوعات خاص به ویژه تکنولوژی‌های نوین حرکت کند که می‌تواند به صورت گسترده‌تری در سطح کشور برگزار شود. 

مدیر متالورژی، طراحی و توسعه محصولات شرکت فولاد هرمزگان درباره این کنفرانس می‌گوید: «نگاه فولاد هرمزگان به مدیریت تکنولوژی در حوزه فولادسازی است. به دنبال بهره‌گیری از ایده‌های نوین و تکنولوژی‌محور در سومین کنفرانس فولادسازی هستیم. نظر به استقبال پژوهشگران و صنعتگران کشور از کنفرانس و تقاضای برخی از محققان و پژوهشگران محترم و آغاز به کار مراکز تحقیقاتی بعد از تعطیلات تابستان و شروع به کار مراکز دانشگاهی، فرصت ارائه مقالات برای کنفرانس تمدید شد.» 

علاوه بر نظرات فوق مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، این کنفرانس فولادسازی که به همت فولاد هرمزگان در حال برگزاری است را مشوق نخبگان جهت بهتر دیده شدن مقالات و فعالیت‌های آن‌ها می‌داند. 

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان فعالیت‌های این پارک را همراه با کنفرانس فولادسازی فولاد هرمزگان اعلام می‌کند و می‌گوید: منتظر خلق ایده‌های نوآورانه و فناورانه در «کنفرانس فولادسازی» فولاد هرمزگان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: