اعزام معلمان

خبر خوب آخر هفته برای معلمان | از سرگیری اعزام به اروپا و آمریکا

خبر خوب آخر هفته برای معلمان | از سرگیری اعزام به اروپا و آمریکا
کدخبر : 592839

شنیده‌ها از اعزام معلمان به اروپا و آمریکا حکایت دارد.

به گزارش شما و اقتصاد، اعزام معلمان طرحی است که حدود ۵۰ سال پیش در کشور جریان داشت. معلمان بسیاری پیگیر طرح اعزام معلمان بودند. اعزام معلمان یک خبر خوب برای این قشر زحمت کش است. اعزام معلمان می‌تواند موجب افزایش متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان شود. اعزام معلمان از سال آینده از سر گرفته خواهد شد.

بازار اعزام معلمان به خارج از کشور که مدت‌ها کساد شده بود، گویا قرار است دوباره و در سال آینده رونق بگیرد. خبری که مسئولان مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش هم مهر تاییدی بر آن زده اند. 

طبق آنچه اعلام شده است، تا پایان امسال بخشنامه برگزاری آزمون اعزام معلمان به خارج به استان‌ها ارسال خواهد شد و اعزام معلمان از مهر ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. البته نکته جالب توجه اینجاست که هنوز هم ۱۰۰ نفر از معلمان پذیرفته شده در آزمون اعزام به خارج از کشور سال ۹۷ منتظر هستند تا نوبت اعزام آنها برسد. 

طرح فوق العاده معلمان به گفته وزیر آموزش و پرورش در قالب ارائه یک وام تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از بانک ملی در نظر گرفته شده است.

اما عاملی باعث شد تا این اتفاق بار دیگر رنگ اجرا را به خود ببیند، روند جزئی رشد دانش‌آموزان ایرانی در مدارس خارج از کشور و رسیدن تعداد آنها به ۱۴ هزار نفر است. ایران، ۷۶ مدرسه در خارج از کشور دارد که ۵۹ مدرسه دولتی در ۳۹ کشور فعالیت می‌کنند و ۱۷ مدرسه غیردولتی هستند. 

جالب اینجاست که در همین ایام حدود ۵۰ سال پیش این اتفاق برای معلمان ایرانی عملی شده است و تعدادی از معلمان به کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا اعزام شده اند. 

موضوع جالب توجهی که روزنامه اطلاعات هم در دوم بهمن سال ۱۳۵۳ به آن پرداخته و در صفحه نخست خود با فونت درشت این خبر را اعلام کرده است. این روزنامه با تاکید بر اینکه معلمان ایرانی به آمریکا و اروپا اعزام می‌شوند، نوشته است: «چهار مرکز آموزش فنی جدید در کشورهای خارجی توسط ایران تاسیس شده است.» 

اطلاعات با اشاره به حضور دانش آموزان در این مراکز آموزشی فنی آورده است: «شش هزار دانش آموز قرار است در رشته های مرتبط با حوزه تکنولوژی در این مدارس به تحصیل بپردازند و به همین دلیل هم معلمانی از ایران برای مقوله آموزش این دانش آموزان اعزام خواهند شد.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: