علی اکبر صفایی در نشست خبری:

افتتاح ۴۳ پروژه در دهه فجر امسال/ از اعتماد و حمایت بخش خصوصی ممنونیم

افتتاح ۴۳ پروژه در دهه فجر امسال/ از اعتماد و حمایت بخش خصوصی ممنونیم
کدخبر : 593184

صفایی در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح اقدامات و پروژه های سازمان بنادر در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش شماواقتصاد: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مسیر حرکت ما کاملا شفاف است و دریا یکی از مهمترین پیشرفتهای اقتصادی کشور بوده و هست.

وی گفت: جهت گیری کل کشور در اقتصاد به سمت خشکی بود و اینک به سمت دریا و بندر معطوف شده است.

صفایی اشاره کرد تحقیقات و فعالیتهای ما که تا اکنون انجام شده بعد از ابلاغ سند و با دستور رییس جمهور، نظر همه انجمن های فعال، افرا شاخص، نخبگان در حوزه دریا و همه کسانی که می‌توانستند در سطح ملی صاحب نظر باشند اخذ شد و طرح جامع توسعه دریامحور، مطالعات تطبیقی در تمام کشورها و ماحصل آن سندی تهیه شد و به دولت داده شد و انشالله در همین بهمن ماه اقدامات آن نهایی و اعلام خواهد شد و تکالیف و وظایف ما مشخص خواهد شد.

معاون وزیر راه گفت سازمان بنادر از مهم ترین ارکان دولت بوده و در کنار وظایفی که خود سازمان داشت، تلاش دارد اقداماتی در راستای توسعه دریانوردی هم کرده و یاری گر اقتصاد باشد.

وی ادامه داد: امروز کارهای نرم افزاری بسیار خوبی انجام شده که نرم افزار جامع بندری که بسیار کارآمد و شاخص هست، شکل خواهد گرفت که با تمام ارگانهای فعال تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و دیگر خدمات ما فقط در حوزه سخت افزار نخواهد بود. پروژه هایی که تا اکنون در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده شامل ۱۰۵ پروژه به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد ریال و بهره برداری از ۵۵ تجهیز بندری با اعتبار ۱۳۲ میلیون یورو می باشد.

صفایی گفت: در حوزه تجهیزات بندری و دریایی که اکنون در دست اجرا است، ۵۳ فروند تجهیز بندری با اعتبار ۱۱۵ میلیون یورو و ۲۵۴۹ میلیارد ریال که شامل یدک کش، لودینگ ارم، شناور بویه گذار و ..‌‌... است.با این تجهیزات کل ناوگان بندری ما نوسازی خواهد شد که تا ۳۰ سال آینده کارآمد خواهد بود.

وی در مورد پروژه های در دست اجرا گفت، در سال ۱۴۰۲،  ۲۹۱ پروژه با اعتبار ۵۲۰ هزار میلیارد ریال داریم که تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر صفایی گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی ۱۸ پروژه افتتاح شده که ۴۰۶۰ میلیارد ریال می باشد که دست بخش خصوصی را می بوسم و از حمایت و اعتماد آنها بسیار ممنونم.در بخش سرمایه گذاری بخش خصوصی ما حجم بالایی سیلوی غلات ایجاد و میزان زیادی هم در دست اجرا داریم. اشتغال زیاد و اثرات خوبی در اقتصاد را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر در خاتمه گفت: در دهه فجر امسال ۴۳ پروژه به بهره برداری خواهیم رساند  با ارزش۶۵۶۶۰ میلیارد ریال شامل بهره برداری از بندر بوموسی که به طور کل آماده شده و منتظر افتتاح تا چند روز آینده هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: