سربازی

خبر خوش برای سربازان | از این تسهیلات سربازی استفاده کنید

خبر خوش برای سربازان | از این تسهیلات سربازی استفاده کنید
کدخبر : 593248

اخبار خوبی برای سربازان به گوش می‌رسد.

به گزارش شما و اقتصاد، سربازی برای پسران است. سربازی در بسیاری از کشورها وجود دارد. به سربازی، وظیفه عمومی یا خدمت نیز می‌گویند. سربازی حدود دو سال زمان نیاز دارد. پسران بالای ۱۸ سال به سربازی می‌روند.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش در آیین اختتامیه مرحله سازمانی اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه ارتش که با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های شهید صیاد شیرازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی یک مقوله تکلیفی است که در حال حاضر به عنوان یک ماموریت در ارتش جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود و قرار است هر سرباز یک مهارت را فرا بگیرد.

 

آنگونه که ایلنا روایت کرده، امیرسرتیپ شیخ تصریح کرد: شعار سال ۱۴۰۲ ما «هر سرباز یک مهارت» است و باید برای این شعار برنامه‌ریزی کنیم به همین دلیل هر سربازی که وارد ارتش می‌شود طبق علاقه‌مندی باید یک مهارت را متناسب با حرفه و شغل مورد انتظار آینده خود یاد بگیرد که در فرآیند برنامه‌ریزی مرکز آموزش و مهارت کارکنان وظیفه ارتش این موضوع پیگیری و در حال انجام است.

 

معاون تربیت و آموزش ارتش در پاسخ به این سوال که علاقه‌مندی سربازها بیشتر به چه رشته‌هایی از مهارت‌آموزی است، گفت: با توجه به نوع حرفه و مشاغل مختلف که در سطح کشور مورد نیاز است، دوره‌های آموزشی برای سربازان مهارت‌آموز برگزار می‌شود که بیشتر به مشاغل فناورانه علاقه دارند و هر سرباز هم با توجه به علاقه‌مندی یا سابقه کاری قبلی خود می‌تواند در دوره‌ها شرکت کند.

 

وی ادامه داد: البته آموزش رشته‌ها و کارهای فنی و تخصصی کماکان ادامه دارد؛ اما رویکرد جدید ارتش و گرایش سربازها به سمت فناوری‌های روز مانند برنامه نویسی، برنامه‌های تعمیر فناورانه مانند تعمیرات گوشی همراه و همچنین مسائل مربوط به حوزه آی‌تی و سایر رشته‌های تخصصی بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: