سید جلال حسینی | اخبار سید جلال حسینی | حواشی سید جلال حسینی | اخبار ورزشکاران

گفت و گوی صمیمی با اسطوره پرسپولیس | رونمایی از سید جلال حسینی، زلاتان ایرانی

گفت و گوی صمیمی با اسطوره پرسپولیس | رونمایی از سید جلال حسینی، زلاتان ایرانی
کدخبر : 559488

گفت و گوی صمیمی با اسطوره فوتبال پرسپولیس و زلاتان ایرانی، سید جلال حسینی را ببینید.

به گزارش شماواقتصاد؛ سید جلال حسینی اسوطره باشگاه پرسپولیس است. سید جلال حسینی را زلاتان ایران می دانند. سید جلال حسینی در یک مصاحبه اختصاصی دیده شد. سید جلال حسینی یکی از بهترین فوتبالیست های ایران است.

گفت و گوی اختصاصی و صمیمی تی وی پلاس با سید جلال حسینی را ببینید.

سیدجلال حسینی مربی پرسپولیس شد

سیدجلال حسینی سرانجام تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و با امضای قرارداد مربیگری، به جمع کادرفنی پرسپولیس پیوست.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از مدتها قبل در مورد آینده سیدجلال حسینی گمانه‌زنی می‌شد و حتی مدیرعامل، معاون ورزشی و سرمربی پرسپولیس، خداحافظی کاپیتان شماره چهار و پیوستن به کادرفنی را اعلام کرده بودند، حسینی امروز به باشگاه پرسپولیس رفت.

سید جلال حسینی

ساعتی پس از اینکه سیدجلال از میان خبرنگاران و هواداران پرسپولیس گذشت و وارد ساختمان باشگاه شد، خبر خداحافظی او رسماً تأیید شد تا پایان یک دوره درخشان برای کاپیتان پرسپولیس رسما اعلام شود.

به این ترتیب سیدجلال حسینی از این پس به عنوان مربی در کادرفنی پرسپولیس حضور خواهد داشت و به همراه کریم باقری و محمد عسگری به یحیی گل‌محمدی کمک می‌کند.

سیدجلال نخستین بار در لیگ دوازدهم به پرسپولیس پیوست اما پس از دو فصل راهی فوتبال قطر شد و سپس یک فصل در نفت تهران بازی کرد. او در لیگ شانزدهم به جمع قرمزها بازگشت و در طول شش فصل، ۹ جام قهرمانی را بالای سر برد و در دو فینال لیگ قهرمانان آسیا، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

سید جلال حسینی

حسینی تنها فوتبالیست ایرانی است که در دو فینال لیگ قهرمانان کاپیتان تیمش بوده است.

سیدجلال حسینی 256 بازی با پیراهن پرسپولیس در مسابقات مختلف انجام داد و به عنوان سومین بازیکن باسابقه این تیم خود را مطرح کرد.

صحبت‌های علی دایی درباره سیدجلال حسینی

صحبت های علی دایی در مورد سید جلال حسینی را در ویدئوی زیر ببینید.

سید جلال حسینی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۶۰ در بندر انزلی) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. او در ۱۱۵ بازی برای تیم ملی ایران به میدان رفت و سابقهٔ کاپیتانی این تیم را نیز دارد.

وی سابقهٔ عضویت در تیم‌های ملوان بندر انزلی، سایپا، سپاهان،پرسپولیس، الاهلی قطر و نفت تهران را دارد. سید جلال حسینی پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر خلیج فارس است و با سابقهٔ نه قهرمانی در این مسابقات، تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است که توانسته‌است با سه تیم مختلف قهرمان شود. همچنین او با تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

او عضو تیم ملی فوتبال امید ایران به عنوان یک بازیکن سهمیه بزرگسال در دو نوبت بوده‌است، در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، و برنده مدال برنز در سال ۲۰۰۶ بود. حسینی بازیکن ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بود که در تمامی این تورنمنت‌ها به صورت فیکس به میدان رفت. او در ۱۰ آذر ۱۳۹۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

سید جلال حسینی

از باشگاه‌هایی که سید جلال حسینی در آنها بازی کرده می‌توان به ملوان بندر انزلی، سایپا، سپاهان، الاهلی قطر، نفت تهران و پرسپولیس اشاره کرد. او رکورددار شمار بازی در لیگ برتر فوتبال ایران است؛ رکوردی که توسط چند بازیکن هم‌سن دیگر با فاصله‌ای نزدیک، دنبال شده‌است.

دوران باشگاهی سید جلال حسینی

ملوان

او دوران حرفه‌ای خود را با باشگاه ملوان در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد و همچنین در جوانان این تیم هم عضویت داشت.

سایپا

حسینی در حال بازی برای سایپا در یک بازی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۸

در تابستان سال ۲۰۰۵ از ملوان به سایپا رفت. در طول فصل ۸۵–۱۳۸۴، احتمال پیوستن وی به پرسپولیس بود اما این انتقال لغو شد. او ثابت‌ترین بازیکن باشگاه بود. همچنین وی ۲۸ حضور کامل در ترکیب داشت، یک گل به ثمر رساند و یک بار نیز با این باشگاه به قهرمانی لیگ برتر دست یافت.

سپاهان

در تابستان سال ۲۰۰۹، سید جلال حسینی با سپاهان قراردادی امضا کرد و سه بار متوالی قهرمانی جام خلیج فارس را با این تیم به‌دست‌آورد.

سید جلال حسینی

پرسپولیس

سیدجلال حسینی (چپ) و علی کریمی / پرسپولیس ۴ - نفت تهران ۱ -مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی- دی ۱۳۹۱

او به همراه محسن بنگر و حسین ماهینی، با امضای قراردادی یک ساله تا پایان فصل ۹۲–۱۳۹۱ به باشگاه پرسپولیس پیوست. او قرارداد خود را با پرسپولیس برای یک سال در فوریه ۲۰۱۳ تمدید کرد و تا سال ۲۰۱۴ در پرسپولیس ماندگار شد؛ او با پرسپولیس نایب قهرمان جام حذفی شد.

پس از حضور مداوم در ترکیب پرسپولیس، سید جلال حسینی عنوان بهترین دفاع سال فوتبال ایران در فصل ۱۴–۲۰۱۳ را کسب کرد.

الاهلی

در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴، حسینی با امضای قرارداد یک ساله به الاهلی قطر در لیگ ستارگان قطر پیوست. وی در مه ۲۰۱۵ این باشگاه را ترک کرد.

نفت تهران

حسینی قطر را ترک کرد و در تابستان سال ۲۰۱۵ به نفت تهران در لیگ برتر خلیج فارس پیوست. این در حالی بود که به‌طور جدی از استقلال پیشنهاد داشت. با حسینی نفت به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ رسید.

او با مدیران وقت باشگاه نفت تهران (نفت طلائیه فعلی) بر سر مسائل مالی اختلافاتی داشت؛ با این حال حسینی توانست با نفت عنوان دفاعسید جلال حسینی سال فوتبال ایران را کسب کند و از نگاه سایت نود هم به عنوان بهترین مدافع انتخاب شد.

بازگشت به پرسپولیس

شادی گل حسینی پس از بازکردن دروازهٔ الجزیره امارات در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

سید جلال حسینی در حال بالا بردن جام قهرمانی لیگ نوزدهم فوتبال ایران

 

در بهار سال ۲۰۱۶، پس از چند روز مذاکره، حسینی اعلام کرد که با باشگاه سابقش پرسپولیس امضا کرده‌است؛ در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۹ سید جلال حسینی رسماً به باشگاه پرسپولیس بازگشت؛ با نظر مستقیم برانکو ایوانکوویچ، سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان تیم برای فصل ۱۷–۲۰۱۶ اعلام شد. حسینی توانست در ثانیه‌های پایانی دربی ۸۴ گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند؛ او توانست با پرسپولیس در نخستین فصل پس از بازگشت، قهرمان لیگ برتر و سوپر جام شود.

پس از پایان فصل، وی دوباره به عنوان دفاع سال فوتبال ایران با این تیم رسید؛ او همچنین کاندیدای برترین بازیکن لیگ برتر بود. در سال ۲۰۱۷، وی قرارداد خود تا سال ۹۸ با پرسپولیس تمدید کرد. همچنین هنگامی که پرسپولیس از حضور او و محمد انصاری در قلب خط دفاعی خود بهره می‌برد، این تیم عنوان بهترین خط دفاعی فصل و تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران (مشترک با تیم دیگر) و کمترین شکست در طول فصل را بدست آورد.

سید جلال حسینی با عملکرد دفاعی مناسب توانست با تیم پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ هفدهم نیز دست یابد. همچنین در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، او زنندهٔ گل دوم پرسپولیس در بازی برگشت این تیم مقابل الجزیره امارات بود که در پایان با صعود پرسپولیس به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی همراه شد. همچنین او زننده گل اول پرسپولیس به الدحیل قطر در مرحله یک چهارم و آغاز بازگشت سه گله برای صعود به نیمه نهایی بود. پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان آسیا توانست به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. همچنین با قرارگیری‌های پی‌درپی در ترکیب اصلی پرسپولیس، او رکورددار شمار بازی در لیگ برتر فوتبال ایران شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: